مژه‌هاتو با این ترفندای ارزون و خونگی پرپشت کن!

اگر دوست دارید مژگانی پرپشت و جذاب داشته باشید با اجرا کردن چند ترفند در منزل می‌توانید به راحتی این کار را انجام بدهید. فقط استمرار و همت را فراموش نکنید!

شناسه خبر: ۳۹۶۳۸۵
مژه‌هاتو با این ترفندای ارزون و خونگی پرپشت کن!

راهنماتو- «مژه‌هامو چیکار کنم؟! دیگه باید برم اکستنشن! همش میریزه!»

چشم‌ها در صورت از اهمیت بالایی برخوردار هستند و مرکز توجه و دید دیگران قرار می‌گیرند و یکی از دلایل همین مورد دقت قرار گرفتن آنها وجود مژه است. مژه‌ها هرچقدر پرپشت، بلند و مشکی‌تر به نظر برسند جذابیت صورت بیشتر خواهد شد. برای همین مدت‌هاست کاشت مژه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. اما هر روش غیرطبیعی آسیب‌ها و سختی‌های خودش را دارد ضمن اینکه هزینه زیادی هم بر دوش شما خواهد گذاشت.

به گزارش راهنماتو، اگر دوست دارید مژگانی پرپشت و جذاب داشته باشید با اجرا کردن چند ترفند در منزل می‌توانید به راحتی این کار را انجام بدهید. فقط باید این نکته را خوب مدنظر قرار بدهید که رسیدن به هدف، آن هم در زمینه موارد مراقبتی نیاز به استمرار و همت به خرج دادن دارد.

  • ویتامین E بزنید

ویتامین E به ویتامین پوست معروف است! از آنجا که نسخه خوراکی آن خیلی مفید است شما می‌توانید کپسول‌های ویتامین E را سوراخ کنید و مایع درون آن را استفاده کنید! به چه صورت؟ یک فرچه ریمل کاملا تمیز نیاز دارید. فرچه‌ها به صورت جداگانه هم به فروش می‌رسند و قیمت زیادی هم ندارند. روزی دو بار در حد چند قطره ویتامین E را با فرچه به مژه‌هایتان بمالید به صورتی که به تمام قسمت‌ها برسد.

این کار باعث می‌شود گردش خون بهتر صورت بگیرد و رشد مژه‌هایتان بیشتر شود.

  • ژل آلوئه ورا را از یاد نبرید

اگر تا به حال دقت کرده باشید آلوئه ورا در عین اینکه هزینه زیادی روی دست شما نمی‌گذارد اما برای کارهای پوست و مو بسیار کارراه انداز و مفید است.

برگ آلوئه ورا را برش بزنید و مقداری از ژل آن را به صورت رقیق روی مژه‌هایتان قرار بدهید. اگر این کار را شب‌ها قبل از خوابیدن انجام بدهید تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود چون زمان طولانی‌تری روی مژه‌ها می‌ماند و همین باعث می‌شود کار تغذیه رسانی را به خوبی صورت بدهد. صبح بعد از بیداری آن را با آب ولرم بشویید.

  • روغن کرچک کاربردی است!

این روغن گیاهی خیلی خاصیت دارد. قدرت تحریک کننده بالایی دارد و باعث می‌شود فولیکول‌های مژه به خوبی رشد کنند.

شب‌ها قبل از خواب مقداری روغن کرچک را به وسیله فرچه ریمل تمیز یا یک پد آرایشی روی مژه‌هایتان بمالید. به صورتی این کار را انجام بدهید که روغن به خوبی جذب مژه‌ها شود.

ترکیب روغن کرچک با ژل آلوئه ورا هم تقویت کنندگی این کار را بالاتر خواهد برد.

مژه

  • ماساژ بدهید!

ماساژ دادن پلک باعث تحریک رشد مژه‌ها می‌شود. هرچقدر گردش خون بیشتر شود مواد مغذی بهتر به مژه‌ها می‌رسد و در نتیجه بعد از مدتی شاهد رشد و پرپشت شدن آنها خواهید بود.

برای این کار حتما با دست‌های تمیز مقداری روغن زیتون یا نارگیل یا کره شی بردارید و با نوک انگشتانتان به مدت 5 دقیقه پلک‌ها و مژه‌ها را به آرامی ماساژ بدهید. جهت حرکت را به صورت حلقه‌ای در نظر بگیرید.

اگر این ماساژ را هر روز انجام بدهید (یا دستکم هفته‌ای 2 بار) در طول 3 ماه شاهد تغییرات بسیار زیادی خواهید بود.

  • از تخم مرغ استفاده کنید

تخم مرغ سرشار از پروتئین، ویتامین B و بیوتین است که برای رشد مو و مژه بسیار عالی و کاربردی هستند.

برای اینکه مژه‌هایتان را حسابی سروسامان بدهید یک عدد تخم مرغ را به خوبی بشویید و آن را در یک ظرف بشکنید و یک قاشق غذاخوری گلیسیرین هم به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. یک پنبه یا پد آرایشی را در این ترکیب که به دست می‌آید بزنید و وقتی خوب خیس شد آن را بر روی مژه‌هایتان قرار داده و اجازه بدهید 15 دقیقه بماند. بعد از طی این مدت آنها را با آب ولرم شستشو دهید. اگر به دنبال جواب عالی و تاثیر فوق العاده هستید این ماسک را هفته‌ای دو بار استفاده کنید.

  • مژه‌هایتان را با چای سبز بشویید

چای سبز که فقط برای چربی سوزی خوب نیست! حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های زیادی است که برای ریزش مو به راحتی می‌توانند مفید باشند.

اگر مژه‌های ظریف و کوتاهی دارید این ترفند برای شما بسیار کاربردی است. یک فنجان چای سبز آماده کنید و وقتی خوب خنک شد به وسیله پد آرایشی یا پنبه مقداری از آن را به مژه‌هایتان بمالید. تمام قسمت‌های مژه از نوک تا ریشه را با چای سبز آغشته کنید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. هفته‌ای 2 بار این کار را انجام بدهید.

مژه

  • روغن رزماری و یک دنیا خاصیت

رزماری را هم به خوبی می‌شناسید. روغن آن را از یک فروشگاه مطمئن تهیه کنید و برای مژه و ابروهایتان از آن به خوبی بهره بگیرید. این روغن اعصاب مرکزی را آرام می‌کند و باعث تحریک رشد موها می‌شود.

  • از روغن زیتون کمک بگیرید!

روغن زیتون در هر خانه‌ای (تقریبا) پیدا می‌شود و بسیار کاربردی است.

آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون برای موهای ضعیف و نازک بسیار مفید است و آنها را تقویت می‌کند. پس استفاده از آن را مانند هر روغن دیگری که به آن اشاره شد در برنامه‌ی رسیدگی به مژه‌هایتان قرار بدهید.

  • ریمل ضدآب نزنید!

استفاده روزانه و همیشگی از ریمل‌هایی که ضدآب هستند موجب آسیب جدی به مژه‌های شما می‌شود. بهتر است برای آرایش روزمره از ریمل‌های معمولی استفاده کنید.

  • آرایشتان را پاک کنید

حتما شب‌ها آرایشتان را پاک کنید. مخصوصا چشم‌هایتان را با شوینده دوفاز به آرامی شستشو بدهید. هیچوقت پد آرایشی را محکم روی مژه‌ها نکشید این کار باعث سست شدن مژه و ریزش آنها خواهد شد. اگر شب‌ها با آرایش بخوابید مژه‌های شما به سمت خشک شدن می‌روند و بعد از مدتی ریزش زیاد آنها را مشاهده خواهید کرد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها