۱۳ اشتباه در پخت جوجه کباب رو یاد بگیر!

گاهی اوقات تمام کارهای لازم برای داشتن یک جوجه کباب خوب را انجام می‌دهید اما باز هم شاهد یک جوجه‌ی خشک، سوخته و نپخته یا بی مزه هستید! مشکل در کجاست؟

شناسه خبر: ۳۹۶۵۵۶
13 اشتباه در پخت جوجه کباب رو یاد بگیر!

راهنماتو- «فصل جوجه درست کردن تو طبیعت رسیده، هموطن!»

یکی از لذت‌های سفر، پیک نیک و دورهمی‌ها در بهار و تابستان به جوجه کباب درست کردن است! اهل دل‌ها از قبل خودشان مرغ‌ها را مزه‌دار می‌کنند و بعد به کباب کردن آنها می‌پردازند. اگر هم طعم‌دار کردن مرغ را بلد نیستید مشکلی نیست خرید آماده‌ی جوجه کباب همیشه جوابگوست!

به گزارش راهنماتو، گاهی اوقات تمام کارهای لازم برای داشتن یک جوجه کباب خوب را انجام می‌دهید اما باز هم شاهد یک جوجه‌ی خشک، سوخته و نپخته یا بی مزه هستید! مشکل در کجاست؟ آیا شما هم تابه حال از این اتفاق زخم خورده‌اید؟ نگران نباشید، راهنماتو 14 اشتباه رایج را که باعث می‌شود شما جوجه کباب خوبی نداشته باشید به شما می‌گوید، به دقت آنها را بخوانید و رعایت کنید.

  • گوشت را با مواد دیگر کباب نکنید

قرار دادن سیخ گوشت در کنار گوجه و پیاز و... باعث می‌شود که جوجه‌های شما با اشکال در پخت روبه رو شوند! آب گوجه و پیاز روی آتش می‌ریزد و این موجب می‌شود حرارت به صورت ناهماهنگ به جوجه برسد!

  • از سیخ تمیز استفاده نمی‌کنید!

اگر سیخ شما تمیز نباشد اختلال در پخت جوجه کباب شما به وجود می‌آید. بقایای چربی یا گوشت موجب می‌شود جوجه شما یا بسوزد یا بدطعم شود.

  • برش‌های کباب شما بزرگ است

برای اینکه جوجه کباب شما به بهترین نحو بپزد باید قطعات آن اندازه مناسبی داشته باشند اگر آنها را خیلی ضخیم برش بزنید دیرتر می‌پزند و این کار را با اشکال روبه رو خواهد کرد.

ججه

  • سیخ‌ها را قبل از شروع کار چرب کنید

برای اینکه در انتهای کار با صحنه‌ی چسبیدن گوشتها به سیخ برخورد نکنید از قبل آنها را چرب کنید!

  • آتش خیلی تند است

آتش تند و تیز باعث می‌شود کباب شما زود بسوزد و نپخته باقی بماند! ضمن اینکه آب گوشت کامل کشیده می‌شود و یک کباب خشک خواهید داشت!

  • میزان پختگی گوشت مهم است

اگر کباب شما مغزپخت نشود اصلا صورت خوشی ندارد! ضمن اینکه اگر هم زیاد روی آتش بماند می‌سوزد و خشک می‌شود و باز هم ارزش ندارد! باید حواستان به میزان پخت گوشت باشد.

  • کباب‌ها را به حال خود رها نکنید!

قرار نیست کباب‌ها به صورت خودمختار بپزند و آماده شوند! اگر صبر و حوصله ندارید به سراغ کباب درست کردن نروید! یکی از اصول درست کباب کردن جوجه این است که بالای سر آنها بایستید و هر از گاهی سیخ‌ها را بچرخانید تا تمام قسمت‌ها یکسان بپزند.

  • گوشت تازه بخرید!

اگر گوشت شما تازه نباشد نه فقط طعم دار کردن آن فایده‌ای ندارد بلکه بافت کهنه آن درست نمی‌پزد و یک کباب با کیفیت نخواهید داشت. حتما گوشت و مرغ را از مکان‌های معتبر بخرید.

  • تکه‌های با پوست و بی پوست را جدا کنید

اگر شما تمام قطعات را بدون درنظر گرفتن پوست آنها در یک سیخ قرار بدهید باید منتظر یک کباب سوخته باشید! برای اینکه قطعاتی که پوست دارند دیرتر پخته می‌شوند و تکه‌های بدون پوست زودتر کباب خواهند شد.

  • بخش‌های مختلف را با هم نپزید!

اگر در میان قطعات جوجه شما، بال و کتف و سینه و ران وجود دارد و همه یکدست نیستند بهتر است هر کدام را جداگانه سیخ بزنید. این کار باعث می‌شود کار پخت آنها مناسب و هماهنگ صورت بگیرد. اگر همه را با هم به سیخ بکشید ممکن است بخش‌هایی پخته شود و قسمت‌های نپخته باقی بماند.

  • نمک و فلفل را یادتان نرود!

مزه دار کردن مواد برای کباب کردن آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. روش‌های مختلفی هم برای این کار وجود دارد، از خواباندن آنها در محلول آب پیاز گرفته تا استفاده از کیوی و ماست! اما اگر شما از مزه دار کردن خوشتان نمی‌آید دستکم نمک و فلفل را فراموش نکنید!

  • گول سس کباب را نخورید

اگر برای مزه دار کردن از سس‌های خاص که رنگهای تیره دارند استفاده می‌کنید باید دقت کنید که رنگ تیره شما را به اشتباه نیندازد و گمان نبرید که کباب شما حاضر شده است!

  • سریع کباب‌ها را از سیخ جدا نکنید

بعد از اینکه کار پخت جوجه‌ها تمام شد و از روی آتش برداشتید خیلی فوری آنها را از سیخ جدا نکنید. اجازه بدهید چند دقیقه بماند و دمای محیط را ببینند و بعد آنها از سیخ دربیاورید. اگر این مدت زمانی را رعایت نکنید ممکن است کباب‌های شما تکه تکه شوند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها