۵ فیلم برتر تاریخ سینما که هر مردی باید ببینه!

دسته‌بندی فیلم‌ها تمامی ندارد، هر فیلم با ژانری خاص مناسب برای روحیاتی متفاوت است؛اما چه فیلم‌هایی به مردها توصیه می‌شوند؟ از «خون به پا خواهد شد» شروع می‌کنیم!

شناسه خبر: ۳۹۶۶۷۸
5 فیلم برتر تاریخ سینما که هر مردی باید ببینه!

راهنماتو- حفظ کانون گرم خانواده، رویاروی شدن با مشکلات بزرگ و کوچک، پیشرفت کردن و ماهیت بخشیدن به خود در طول زندگی، چندی از کارهایی است که هر مردی باید به شیوه خودش از پس آن‌ها برآید. اما، گاهی در تاریک‌ترین لحظات زندگی هیچ باریکه‌ی نوری بر ما نمی‌تابد. شاید در این لحظه است که فیلم‌ها به کمک ما می‌آیند، برای ما الهام‌بخش می‌شوند و به ما یادآوری می‌کنند که باید ادامه دهیم. شاید هم به ما نشان می‌دهند قهرمان‌هایی هستند که با مشکلاتی سخت‌تر دست‌وپنجه نرم کرده‌اند و در نهایت مقتدرتر، از آن بلبشو بیرون آمده‌اند. راهنماتو در این مقاله 5 فیلم به شما معرفی می‌کند که قرار است از آن‌ها شکست‌ناپذیری را بیاموزید.

1. فیلم «خون به پا خواهد شد» There Will Be Blood

1

به گزارش راهنماتو، فیلم «خون به پا خواهد شد» There Will Be Blood یکی از آن فیلم‌های الهام‌بخشی است که هر مردی باید ببیند. این فیلم یک قهرمان دارد که از دل خاک بیرون آمده است و تنها محرک او برای ادامه دادن دو چیز است: رقابت و پسرش! از بازی دنیل دی لوئیس در نقش دنیل پلین ویو اگر بگذریم، باید به این موضوع اشاره کنیم که ثروت، قدرت و شهرت چه بر سر او می‌آورد. درست زمانی که چاهی پر از نفت پیدا می‌کند و با این طلای سیاه برای خود امپراطوری می‌سازد. اما، زمانی فرا می‌رسد که این مرد دائم‌الخمر ثروتمند که هیچ رقیبی ندارد، رودروی پسرش قرار می‌گیرد، پسری که تمام زندگی او محسوب می‌شد ولی حالا انگار از او متنفر است.

2. فیلم «نابخشوده» Unforgiven

1

فیلم «نابخشوده» Unforgiven، فیلمی است وسترن که بی‌اغراق از مردانگی و مفهوم آن یک پرتره سینمایی ساخته است؛ آن هم به دست کلینت ایستوود، دست‌پرورده سرجئو لئونه، و سیاست‌هایش که قهرمان فیلم‌هایش مردانی آلفا به تصویر کشیده می‌شوند. قهرمان اصلی در فیلم «نابخشوده» در نقش مردی یاغی ظاهر می‌شود که دیگر بازنشسته شده، اما دست از کارهایش برنداشته است. علی‌رغم بسیاری از فیلم‌های وسترن کلیشه‌ای، ایستوود سعی دارد از شخصیتی به نام ویلیام اسطوره بسازد. بنابراین او را سوار بر اسب می‌کند و چنان شخصیت قوی و محکمی از او پیش چشم‌های ما می‌سازد که تمامی آدم‌کشی‌ها و خبط‌های او را دوست داریم. این فیلم کلاسیک در تمام دوران‌ها برای هر مردی الهام‌بخش خواهد بود.

3. فیلم «لبوفسکی بزرگ» The Big Lebowski

1

فیلم «لبوفسکی بزرگ» The Big Lebowski قرار است با به تصویر کشیدن مردان و زنان متفاوت، شما را تبدیل به انسانی قضاوت‌گر کند، اما برادران کوئن آنقدر هوشمند هستند که نطفه قضاوت را خودشان در ذهن شما بکارند. آن‌ها شخصیتی به نام جف لبوفسکی خلق کرده‌اند که هر مردی آرزو دارد جای او باشد. او مردی است خوش‌گذران که کمتر به خود سخت می‌گیرد ، اما روزی فرا می‌رسد که عده‌ای گانگستر او را با یک جف دیگر اشتباه می‌گیرند. پس لبوفسکی بزرگ که به دود معروف است به دردسر می‌افتد. ما در لابه‌لای سکانس‌های این فیلم قرار است ضمن اینکه شدیدا می‌خندیم، چون با یک فیلم کمدی جنایی طرف هستیم، هجویه‌های برادران کوئن را ببنیم و از خطاهای هر یک از شخصیت‌ها درس عبرت بگیریم.

4. فیلم «گذشته خیلی خیلی دور» The Way Way Back

1

فیلم «گذشته خیلی خیلی دور» The Way Way Back یکی از دغدغه‌های همیشگی بسیاری از مردان را مورد هدف قرار داده، اینکه در لحظاتی از زندگی والدینشان طوری با آن‌ها برخورد می‌کنند که انگار هنوز بچه‌اند. اما، این فیلم کمی به عقب برگشته و دورانی را نشان می‌دهد که یک مرد، تازه پشت لبش سبز شده و غرور مردانه‌اش را می‌خواهد با صدای کلفتش نشان دهد. اما، در واقعیت او کمی دست‌وپا چلفتی و البته منزوی است. در این فیلم قرار است که شخصیت اصلی در مقابل یک ناپدری احمق و مادری که مدام در خوش‌گذرانی‌های زودگذر بُر می‌خورد، خودش را پیدا کند. اما، به نظر این کاری دشوار است. بنابراین فیلم «گذشته خیلی خیلی دور» می‌تواند برای بسیاری از مردان الهام‌بخش باشد.

5. فیلم «12 سال بردگی» 12 Years a Slave

1

فیلم «12 سال بردگی» 12 Years a Slave یکی از آن فیلم‌هایی است که هر مردی حین دیدنش بارها از شدت خشم دندان‌هایش را به هم می‌فشارد. می‌دانید چرا؟ چون مردی محترم را پیش چشم‌های خود می‌بیند که آبرو، موقعیت و احترامش را به خاک و خون کشیده‌اند. مردی را می‌بیند که از خانواده‌اش دور و از ماهیتش جدا افتاده است. مردی که زیر تازیانه‌هایی نامردانه، نه از سر درد، بلکه در برابر زورگویی‌ فریاد می‌کشد. مردی که از خانواده‌اش دور است، اما حالا که در موقعیتی جدید و سخت قرار گرفته است نیز مورد اعتماد زنان و هم‌نوعان خودش است. وقتی که یک مرد فیلم «12 سال بردگی» 12 Years a Slave را ببیند، مدام آرزو می‌کند که ای کاش این مرد سیاه‌پوست محترم به زندگی خودش بازگردد، اما این عذاب 12 سال طول می‌کشد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها