این غذای نونی رو حتما برای شام امشب بپز!

این غذا را همین امشب درست کنید و در کنار عزیزانتان میل بفرمایید! مطمئن باشید هنوز شامتان تمام نشده به بقیه آن را پیشنهاد خواهید کرد!

شناسه خبر: ۳۹۶۷۰۵
این غذای نونی رو حتما برای شام امشب بپز!

راهنماتو- «غذای نونی باشه، بادمجونم داشته باشه! چه شود!»

غذاهایی که با نان سرو می‌شوند خیلی هم سریعتر حاضر شده و خوشمزه‌تر هم هستند! البته این کاملا سلیقه‌ای است چون بعضی از افراد دوست دارند تمام وعده‌ها را پلو بخورند و علاقه خاصی به آن دارند. ولی گاهی هم بد نیست از خوردن غذاهای سنگین که نتیجه‌ای جز افزایش چربی دور شکم ندارند دوری کرده و به سمت غذاهای نانی رو بیاوریم!

به گزارش راهنماتو، اگر بخواهیم غذاهای نانی را بشماریم تعدادشان خیلی زیاد است، به اندازه هر فرد با هر سلیقه و قومیت و منطقه جغرافیایی می‌توان به تعداد زیادی غذا که با نان خورده می‌شود آماده کرد. بین کسانی که به غذاهای نانی علاقمندند بادمجان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد! اصلا تصور خوردن بادمجان در یک خوراک، با همراهی گوجه و گوشت چرخکرده و عطر سیر و پیاز واقعا رویایی است!

من معتقدم بیشتر از این درنگ جایز نیست! این غذا را همین امشب درست کنید و در کنار عزیزانتان میل بفرمایید! مطمئن باشید هنوز شامتان تمام نشده به بقیه آن را پیشنهاد خواهید کرد!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
بادمجان

3 عدد

گوجه فرنگی متوسط

6 عدد

سیر

5 حبه

پیاز بزرگ

2 عدد

رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری

گوشت چرخکرده

250 گرم

تخم مرغ

3 عدد

ماست سفت

8 قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و پاپریکا

به میزان لازم

طرز تهیه:

بادمجان‌ها را پوست بگیرید و حلقه‌ای برش زده و در یک تابه سرخ کنید و کنار بگذارید.

پیازها را هم بعد از پوست گرفتن خلالی یا نگینی خرد کنید و در روغن تفت بدهید وقتی پیازهایتان طلایی رنگ شدند گوشت چرخکرده را به آنها اضافه کنید. رنگ گوشت که تغییر کرد نمک، زردچوبه و پاپریکا را روی آن بپاشید و اجازه بدهید تمام گوشت عطر ادویه‌ها را به خود بگیرد.

در یک تابه دیگر مقداری کمی روغن بریزید و سیرهای رنده یا له شده را در آن تفت بدهید. سیر زود سرخ می‌شود و ممکن است بسوزد پس حواستان به این قسمت باشد. گوجه‌ها را پوره کنید و به سیر اضافه کنید واجازه بدهید آنقدر روی گاز بمانند تا آب گوجه‌ها کشیده بشود. وقتی این اتفاق افتاد و گوجه کمی هم بدون آب تفت خورد رب گوجه فرنگی را برای غلظت و رنگ غذا به آن اضافه کنید و بعد از 2-3 دقیقه که خامی رب هم گرفته شد کمی به آن نمک بزنید.

در یک ماهیتابه کمی روغن بریزید. تمام بادمجان‌ها را در کف تابه بچینید. باید کل کف تابه از مواد پر شود پس در انتخاب اندازه تابه دقت کنید! روی بادمجان‌ها پوره گوجه فرنگی را بریزید و خیلی خوب آن را پخش کنید. گوشت را به میدان آورده و آن را هم به عنوان لایه بعدی روی گوجه‌ها قرار بدهید.

در یک کاسه تخم مرغ‌ها را به همراه ماست هم بزنید تا از لختگی درآمده و یکدست بشوند. حالا این مخلوط را روی مواد گوشتی و گوجه‌ای که داخل تابه دارید بریزید و کل سطح را به وسیله آن پوشش بدهید. در تابه را بگذارید. حرارت گاز را کم کنید و به مدت 40 دقیقه زمان بدهید تا خوراک جذاب شما آماده شود.

بعد از این مدت که تخم مرغ و ماست کاملا خودشان را گرفته و سفت شدند اجازه بدهید مدتی بگذرد تا غذای شما از داغی اولیه بیفتد و بعد آن را با برش زدن سرو کنید. اگر در همان مرحله اول و وقتی که هنوز داغ است این کار را انجام بدهید انسجام خوراک شما به هم می‌خورد و تصویر زیبایی از آن نخواهید داشت. پس بعد از خنکتر شدن آن را برش بزنید و با نان دلخواهتان میل بفرمایید. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها