بالاخره یه بازی پیدا شد که دیگه موقع بازیش اعصابتون رو به‌هم نمیریزه

جدیدترین بازی‌ای که سونی به کمک Arrowhead Game Studio ساخته شده تونسته مرزهای گیمینگ رو جابجا کنه و تبدیل به یه بازی فان و محبوب بشه.

شناسه خبر: ۳۹۶۷۹۶
بالاخره یه بازی پیدا شد که دیگه موقع بازیش اعصابتون رو به‌هم نمیریزه

راهنماتو- از ازمنه‌های قدیم پای ثابت هر بازی‌ای که از بچگی تا الان بازی کردیم کری‌خونی رفتن رو اعصاب دوستامون بوده اونم صرفا به‌خاطر اینکه اون روحیه رقابت درونمون توی اونلحظه خودش رو خیلی نشون میداد. حالا با گذشت زمان و عوض‌شدن طریقه بازی و بازی‌کردن، خیلی‌هامون این روزا بیشتر سراغ بازی‌های آنلاین مثل CS2، R6 Siege و خیلی‌های دیگه میریم. این بازیها تونستن با استفاده از اینترنت هر غریبه‌ای رو برامون تبدیل به یه آشنا کنن ولی این قضیه مشکلاتی رو هم داره. مثل اینکه هر کسی میتونه توی بازی شروع کنه به خراب‌کردن بازی و حال همه رو با هم بگیره ولی به نظر این بازی تونسته این مسئله رو حل کنه.

به گزارش راهنماتو، خیلی از این به اصطلاح پلیرهایی که توی بازیهای آنلاین میبینیم خیلی خودشون رو صرف برنده شدن میکنن و برای همین هم هستش که از اون ذات اصلی بازیها در وهله اول دور میشن، چیزی که میگفت بازی صرفا چیزیه که یه گروهی رو دور هم جمع میکنه تا باهم بتونن اوقات خوبی رو بگذرونن. به عنوان کسی که بیشتر سعی میکنه نقش ساپورت رو توی بازیها بازی کنه باید بگم که هستن کسایی که فقط دنبال یکین که اونو تقصیر کار بدونن و همین میتونه اون تجربه بازی رو بعد از یه روز طولانی برای طرف به طور کل خراب کنه. ولی خوشبختانه جدیدترین بازی که سونی منتشر کرده و خیلی هم ترند شده یعنی HellDivers 2 تونسته به نحوی این مشکل رو حل کنه و کاری کنه که پلیرهای بازی به طور واقعی زیر یه سقف و برای یه هدف مشترک باهم همکاری داشته باشن.

helldivers2-has-the-least-toxic-commiunity

Helldivers همچنین با یک سیستم پینگ کارآمد ارائه شده که تردد در سیارات مختلف را با همتایان غریبه راحت میکنه، همچنین سلاح‌ها و لوازمی که از ماهواره فراخوانی میکنید قابل تقسیم‌بندی با همه است. همین قضیه میتونه با زبون بی زبونی خیلی از مشکلات ارتباطی‌ای که موقع بازی با یه گروه رندوم دارین حل کنه چرا که شاید اونا زبون شمارو متوجه نشن ولی قطعا میتونن زبونی که بازی باهاشون صحبت میکنه رو متوجه بشن و اینجا انگار بازی سعی کرده نقش اون رابط بین افرادی باشه که به زبون هم صحبت نمیکنن.

اینکه بتونین با یاراتون صحبت کنین قطعا میتونه تجربه جالب و غیر منتظره‌ای باشه مخصوصا وقتی که نمیدونین اون طرف خط کی قراره جوابتون رو بده ولی وقتی که قراره فقط کارای احمقانه و داد و بیداد شوخی‌طور سرهم کنین قطعا مطمئن باشین که اوقات خوبی رو قراره با اونا بگذرونین. اما به نظر میاد که Helldivers 2 ساخته شده تا از خشونت جلوگیری کنه. بخشی از این اتفاق به این دلیله که شما به احتمال زیاد خیلی قراره توی ماموریتتون کشته بشین و تازه اونم به روش‌های مختلف و خنده‌داری که اصلا انتظارش رو ندارین برای همین هم این قضیه تونسته یه مقدار زیادی از بار فشاری که مردن روی گیمرها میاره کم کنه. یکی از بهترین تجربیاتی که برای من تونست توی سرم موقع بازی هایلایت بشه این بود که من یه بار میخواستم یه Cluster Bomb رو پرت کنم ولی خب پرتابم خطا رفت و با یه کمونه اون بمب برگشت وسط خودم و هم‌تیمی‌هام. جدا از اینکه انتظار این رو داشتم که از در و دیوار ناسزا نثارم بشه و از بازی کیک بشم، فقط صدای یه سری غریبه رو شنیدم که شروع کردن همگی به خندیدن و ادامه بازیشون رو کردن؛ چرا که حتما میدونستن که اشتباه من عمدی نبودش و من قصد این رو نداشتم که بخوام اصصطلاحا گیریفینگ کنم و بازی رو براشون خراب کنم.

helldivers2-has-the-least-toxic-commiunity

اگر بخوام براتون طریقه کار این بازی رو ساده‌تر کنم باید بگم این بازی مثل اون قسمت از شعر عمو پورنگه که میگه: ... کسی از بدی هیچ خوبی ندیده!" اینجاهم همینطوره چرا که قرار نیست کسی از بقیه پاداش و جایزه‌ای بیشتر بگیره و همه پاداش‌ها (مانند تجربه، نمونه‌ها و مدالها) بین تمام اعضای تیم به اشتراک گذاشته میشه، بنابراین هیچ دلیلی برای کشتن هم‌تیمی‌های خود برای دزدیدن لوتی که تونستن جمع کنن وجود نداره. تازه بعضی وقتها پلیرهای لول‌بالاتری به پستتون میخورن که به جای اینکه خیلی سریع لوت خوب رو برای خودشون بردارن به شما با زبون اشاره میگن که اونارو شما بردارین، چرا که همکاری بهتر، پاداش بهتری را به همراه داره. توسعه دهنده‌های این بازی اونقدر به این کاسنپ همکاری واقف هستن که گفتن قرار نیست هیچوقت یه حالت PvP رو به بازیشون اضافه کنن چرا که دوست ندارن اون تاکسیسیتی که این حالات به بازی میاره رو توی بازی‌ای که صرفا درباره همکاری هستش ببینن. چیزی که نشون میده که نه‌تنها برای این استودیو موفقیت بازیشون مهمه بلکه براشون مهمه که یه بازی قابل‌بازی و چیل رو برای طرفداراشون بسازن.(چیزی که خیلی از بازیها مثل Rainbow Six Siege ازش فاصله گرفته و ارتباطش هم با جامعه گیمرهاش هر روز داره کمتر میشه.)

helldivers2-has-the-least-toxic-commiunity

البته این قضیه به طور کامل خشونت و گیریفینگ رو از Helldivers 2 نجات نداده. در حالی که من تجربه‌ی خیلی آرومی با بازی داشتم، خیلی از مردم در Reddit در مورد کشته شدن درست قبل از خروج از بازی پست می‌گذارن و از روش‌های رای گیری برای اخراج بازیکنانی که نیاز به رأی گیری دارن، استفاده میکنن. به جای داشتن راه‌هایی برای متوقف کردن خشونت، جامعه گیمرهای این بازی از شهرت بازی استفاده کردن و با توجه به ویو زیادی که ویدیوهای مربوط به این بازی میگیرن اومدن و کلیپ‌هایی از بازیکن‌های خاطی رو با ذکر اسمشون به اشتراک گذاشتن که حداقل بتونن برای ترس آبرو هم که شده اونارو مجبور کنن که دست از کارای ناپسندشون بگیرن.

helldivers2-has-the-least-toxic-commiunity

این فرهنگ ضد خشونت در حال توسعه برای حفظ سرگرمی Helldivers 2 کافیه یا خیر، هنوز مشخص نیست. با افزایش اعضای جامعه و مشارکت بیشتر بازیکنان، طبیعیه که چند نفر بدخلق هنوز هم وجود داشته باشن. اما در حال حاضر، بازی با غریبه‌ها همچنان میتونه به مقدار زیادی هیجان‌انگیز باشه، و تنها چیزی که واقعا میتونم بهش امیدوار باشم اینه که این وضعیت همچنان ادامه داشته باشه و بازیهای بیشتر رو به فان بودن بیارن تا اینکه بخوان صحنه رقابت دوتا گروه آدم بدون کار و زندگی باشن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها