چگونه مخزن جاپودری ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.8 دقیقه

راهنماتو- ماشین لباسشویی یکی از ضروری ترین لوازم خانگی است که بسته به ظرفیت و تعداد اعضای خانواده معمولا به صورت هفتگی یا حتی روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که بیشتر ما به فکر تمیز شدن لباس هایمان هستیم، اغلب فراموش می کنیم آلودگی ها و جرم های ماشین لباسشویی را از بین ببریم. قسمت های مختلف ماشین لباسشویی مانند مخزن جاپودری، فیلتر، شیارهای لاستیک دور درب و دیگ ماشین لباسشویی اغلب پس از مدتی مملو از انواع کپک، رسوب و مواد شوینده شده و در نهایت این آلودگی ها به بدبو شدن و کاهش کارایی ماشین لباسشویی منجر خواهند شد.

به گزارش راهنماتو، همانطور که پیش تر گفته شد، مخزن جاپودری یکی از قسمت هایی است که در اثر باقی ماندن مواد شوینده و نرم کننده به مرور زمان دچار گرفتگی می شود. شما می توانید با طی کردن چند مرحله ساده و ارزان، این قسمت از ماشین لباسشویی را کاملا تمیز کنید. در ادامه با آموزش نحوه تمیز کردن مخزن جاپودری ماشین لباسشویی با راهنماتو همراه باشید:

چگونه مخزن جاپودری ماشین لباسشویی را جدا کنیم؟

پیش از هر اقدامی ماشین لباسشویی را خاموش کنید. برای خارج کردن مخزن جاپودری معمولا باید یک دکمه یا اهرم را در هنگام بیرون کشیدن کشو نگه دارید. مکانیستم خارج کردن مخزن می تواند بسته به دستگاه شما متفاوت باشد. بنابراین اگر از نحوه خارج کردن مخزن مطمئن نیستند، پیشنهاد می کنیم دستورالعمل سازنده را بررسی کنید. اگر جاپودری دارای اجزا و محفظه‌های جداشدنی است، آن‌ها را خارج کرده و جداگانه بشویید.

ماشین لباسشویی

چگونه مخزن جاپودری را تمیز کنیم؟

پیش از اقدام به تمیز کردن مخزن دستورالعمل سازنده را بررسی کنید. اگر با خیساندن مشکلی برای کشوها پیش نمی آید، آنها را در آب و مقداری مایع ظرفشویی خیس کنید. در صورتی که نباید کشوها زیر آب قرار گیرند، آنها را با یک اسفنج نرم و آب بشویید. پس از خیساندن و شستشوی کشوها با اسفنج به کمک یک برس کوچک گوشه ها و شکاف هایی را که مواد شوینده و سایر آلودگی ها در آنجا جمع شده اند، بشویید. رسوبات ضخیم را با یک جسم صاف مانند کاردک پلاستیکی خراش دهید. تمام قسمت های کشو را بخوبی تمیز کنید و پیش از قرار دادن در جای خود آن را کاملا خشک نمایید.

چگونه آهک و کپک موجود در کشو ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

اگر پس از خیساندن و اسکراب اولیه همچنان شاهد آهک و کپک درون ماشین لباسشویی بودید، می توانید از سرکه سفید یا محلول های پاک کننده آماده استفاده کنید. اگر استفاده از سرکه را ترجیح می دهید، می توانید یک فنجان سرکه سفید را با همان مقدار آب ترکیب کرده و نواحی رسوب گرفته را به مدت 15 الی 30 دقیقه در این محلول خیس کنید. در نهایت اگر نیاز بود، مجدد این عمل را تکرار کنید.

چگونه از رسوب گرفتن کشوهای ماشین لباسشویی جلوگیری کنیم؟

1- از مصرف بیش از حد مواد شوینده خودداری کنید.

اگر از پودر ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس ها استفاده می کنید، آن را در یک مکان خشک و خنک و درون ظرف دربسته قرار دهید.

 پس از استفاده از ماشین لباسشویی کشوها را کاملا خالی و خشک نمایید.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها