سریال کره‌ای «جزیره»؛ یک کیدرامای فانتزی-اکشن

برای روبه‌رو شدن با شیاطین در یک جزیره آماده‌اید؟ کیدرامای «جزیره» حین بالا بردن هیجان شما، تخیلتان را به کار می‌اندازد.

شناسه خبر: ۳۹۴۵۲۳
سریال کره‌ای «جزیره»؛ یک کیدرامای فانتزی-اکشن

راهنماتو- مهم نیست که به طور کامل خرافات را کنار گذاشته باشید یا همچنان در گوشه‌ای از ذهنتان، حینِ تکان خوردنِ بی‌دلیلِ یک شئ بی‌جان، دلتان از ترس بلرزد. اگر یک فیلم یا سریال خوب ببینید که جهان فانتزی داستان را به‌خوبی به تصویر کشیده است، مطمئنا با شخصیت‌ها همزادپنداری خواهید کرد. سریال کره‌ای «جزیره» با یک داستان فانتزی دلهره‌آور و بهره‌گیری از یک اکشن قوی می‌تواند دوباره شما را به خرافه باورمند کند. در این میان نقاط ضعف و قدرتی نیز در سریال کره‌ای «جزیره» وجود دارد که حتما باید با آن آشنا باشیم. بهتر است پیش از دیدن سریال کره‌ای «جزیره» این نوشتار از راهنماتو را بخوانید و بعد تصمیم به دیدن یا ندیدن این سریال بگیرید.

مشخصات سریال کره‌ای «جزیره»

1

به گزارش راهنماتو، انتشار سریال کره‌ای «جزیره»، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۲۲ کلید خورد و تا چندی پیش، فصل اول این کی درامای متفاوت به پایان رسید. ژانر سریال «جزیره» اکشن-فانتزی است و در آن از صحنه‌های CGI منحصربه‌فردی استفاده شده است. این مجموعه اینترنتی کره جنوبی، سریالی با شخصیت‌های فراوان است؛ در نتیجه بازیگران این سریال زیاد هستند. اما، مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال کره‌ای «جزیره» نقش‌‌آفرینی می‌کنند، کیم نام گیل (ون)، لی دا-هی (وون می هو) و چا اون-وو (کشیش جان) هستند. فصل دوم سریال کره‌ای «جزیره» نیز در سال 2023 روانه برنامه‌های پخش مثل آمازون شده است.

داستان سریال کره‌ای «جزیره»

1

داستان سریال کره‌ای «جزیره» حکایت از سرنوشت پسری خودخواه و افسارگسیخته به نام وون می هو دارد که پدرش تصمیم می‌گیرد او را به جزیره جیجو بفرستد (یا شاید بهتر باشد بگوییم او را تبعید کند). البته پدر وون می هوو خبر از اتفاقات غافل‌گیرکننده و عجیب غریبی که در جزیره جیجو می‌افتد، ندارد. جزیره جیجو که سالیان پیش با نام تامنا می‌شناختنش، جزیره‌ای است که توسط ارواح و شیاطین تسخیر شده است. قدرت شیاطین برای نفوذ در این جزیره به قدری زیاد بوده که حتی خدایان هم نتوانستند جلوی آن‌ها را بگیرند. در دروازه‌های جزیره جیجو، 46 بُت یا بهتر است بگوییم مجسمه از خدایان وجود دارد که همگی توسط شیاطین تسخیر شده‌اند و آن‌ها را dol hareubang می‌نامند. حالا با ورود وون می هو در این جزیره، دفتر جدیدی برای سرنوشت وون می هو و جزیره جیجو باز می‌شود که باید با آن همراه بود.

داستان 46 مجسمه در سریال «جزیره» چیست؟

1

داستان مجسمه خدایان در سریال کره‌ای «جزیره‌» مربوط به دوره پیش از سلسله چوسون در کره جنوبی برمی‌گردد. در آن دوره، جزیره ججو را تامنا می‌نامیدند. اما، یکدفعه جزیره ججو و حضور شیاطین درگیر هرج‌ومرج می‌شود و خدایان برای روبه‌راه کردن مسائل و آرامش برقرار کردن در جزیره، 46 فرزند خود را قربانی می‌کنند. مردم جزیره برای دلگرمی خود و سپاسگزاری از خدایان، مجسمه‌هایی از 46 خدا می‌سازند و همواره به آن‌ها احترام می‌گذارند؛ غافل از اینکه این مجسمه‌های قلابی، توسط شیاطین تسخیر شده‌اند. حالا یک جریان جادویی همواره در جزیره ججو حضور دارد و وون می هو با حضورش، به‌سرعت در معرض شیاطین قرار می‌گیرد.

تلفیق خرافات و مدرنیته در سریال کره‌ای «جزیره»

1

وقتی که در سریال کره‌ای «جزیره» بحث خرافات پیش کشیده می‌شود، شاید به این موضوع فکر کنیم که شاید زمان کمی به عقب رفته و هیچ نشانه‌ای از عصر مدرن در آن وجود ندارد. اگرچه تضاد موجود میان خرافات و مدرنیته باعث می‌شود که بر این باور استوار شویم، اما سریال کره‌ای «جزیره» برای حل این مشکل راه حلی پیدا کرده است. به‌عنوان مثال، یوهان که برای می هو کار می‌کند با استفاده از ابراز و لوازمی مدرن، مثل هندزفری، سعی دارد که دنیای مدرن را با خرافات هماهنگ کند. او که در جن‌گیری تقریبا به یک استاد بدل شده، در کمال خونسردی موسیقی گوش می‌کند و به کارهایش مشغول می‌شود. در این میان، حضور یک کشیش جذاب مثل کیم نام گیل می‌تواند ما را در دل خرافه بیشتر به عصر مدرن نزدیک کند. در حالی که می هو شدیدا درگیر مبارزه با شیاطین است و جانش به خطر می‌افتد، شکارچیان شیاطین که یکی از اعضای آن کیم نام گیل است، سر می‌رسند و جان او را نجات می‌دهند.

نقاط قوت سریال کره‌ای «جزیره»

1

یکی از مهم‌ترین نقاط قوتی که در سریال کره‌ای «جزیره» می‌بینیم، بهره گرفتن از سیستم CGI است. این سیستم که توانسته تصاویر انیمیشنی را با کیفیت سه‌بعدی ارائه دهد، واقعیتی مجازی تولید می‌کند. یعنی، در حساس‌ترین لحظات سریال، و درست در مواقعی که ممکن است حضور شیاطین را باور نکنیم، CGI به کمک تهیه‌کننده و کارگردان این سریال می‌آید و داستان را برای ما قابل درک‌تر می‌کند. (تصاویر CGI به‌گونه‌ای هستند که جایی برای مسخره کردنشان باقی نمی‌گذارند.) از طرفی دیگر در دل یک داستان فانتزی و خرافی، ما با یک اکشن قوی روبه‌رو هستیم که گاهی نفس ما را در سینه حبس کرده و گاهی دیگر ما را به صندلی میخکوب می‌کند. این مسائل باعث می‌شوند که ما سریال کره‌ای «جزیره» را سریالی قوی در نظر بگیریم و برای فصل بعدی آن منتظر بمانیم.

چرا سریال کره‌ای «جزیره» ارزش دیدن ندارد؟

ما برای سریال دیدن نیاز به یک دلیل محکم داریم. در مرحله اول بحث تعلیق و هیجان مطرح است که تا حدودی در سریال کره‌ای «جزیره» با آن مواجه هستیم. اما، نکته مهم‌تر پیشینه داستان در یک فیلمنامه قوی است. وقتی که ما به سراغ ساخت سریالی می‌رویم که بسیاری از گره‌ها ریشه در پیش داستان دارند، باید سریال را به‌گونه‌ای پیش ببریم که جهان داستان برای مخاطب قابل درک و ملموس باشد (یعنی بتوانیم با جهان آن داستان ارتباط برقرار کنیم. اما، در سریال کره‌ای «جزیره» حفره‌های بسیار زیادی در فیلمنامه وجود دارد. گره‌هایی که باز و بسته می‌شوند، ریشه در تاریخ دارند و برای ما حل نشده باقی می‌مانند.

1

شاید نویسنده بر این باور بوده که با این شیوهف مخاطب را برای فصل دوم آماده کرده و در انتظار می‌گذارد. اما، واقعیت این است که بسیاری از ما سریال را رها می‌کنیم چون انتظاراتمان از یک داستان فانتزی اکشن برآورده نشده است. با توجه به این توضیحات، اگر شخصی هستید که به تصاویر CGI و مبارزه‌های اکشن جذب می‌شوید، حتما سریال کره‌ای «جزیره» را ببینید، اما اگر دوست دارید داستانی قوی قلب شما را از سینه بیرون آورد، این سریال مناسب شما نخواهد بود.

نظرات
پربازدیدترین خبرها