نگاهی به بازیهایی که بهترین کنسول تاریخ رو به چالش کشیدن

ما در راهنماتو براتون ۵تا از از اون بازیهایی که تونستن روی Xbox ۳۶۰ فوق‌العاده عمل کنن و حسابی از سخت‌افزاری که داره استفاده کنن براتون توی این لیست آوردیم.

شناسه خبر: ۳۹۴۵۶۱
نگاهی به بازیهایی که بهترین کنسول تاریخ رو به چالش کشیدن

راهنماتو- همه میدونن که ایکس باکس 360 نمایانگر دوران طلایی کنسول‌های ایکس باکس و مایکروسافت هستش. همچنین تنها ایکس باکسی بود که تونست خیلی بهتر از رقیب خودش یعنی پلی‌استیشن 3 عمل کنه. کنسولی که حتی توی ایران هم طرفدارای زیاد خودش رو داشت و میشد به چشم دید که این کنسول تونسته چقدر خوب خودش رو حتی توی دل طرفدرای دوآتیشه پلی‌استیشن جا کنه. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بازیهایی بندازیم که تونستن حسابی برای این کنسول خاطره‌انگیز چالش‌ساز بشن.

به گزارش راهنماتو، میشه گفت بیشتر از هزارتا بازی روی ایکس باکس 360 منتشر شدنن، حالا بعضی خوب، بعضی بد و بعضی هم شاهکار. با این حال، ما در راهنماتو براتون 5تا از از اون بازیهایی که تونستن روی Xbox 360 فوق‌العاده عمل کنن و حسابی از سخت‌افزاری که داره استفاده کنن براتون توی این لیست آوردیم پس باما همراه باشین.

5. Dishonored

the-most-challenging-games-on-xbox-360

بازیهای مخفی‌کاری تا یه مدت زیادی همگی شبیه به هم بودن تا اینکه Dishonored اومد و معادلات همه رو به هم زد. Dishonored نقطه اوج رزومه Arkane بودش. این عنوان بهترین تجسم این برداشت بودش که چطوری بازی‌ها میتونن در عین حال خطی باشن ولی همزمان بتونن بزرگ و داستانی قوی داشته باشن. تازه این بازی به حدی پیچیده و همزمان ساده بودش که شما میتونستین برای رسیدن به هدفتون از چند طریق حرکت کنین.

جدا از گیمپلی و داستان فوق‌العاده‌ای که داشت؛ این بازی سبک هنری متمایزی هم داشت که واقعاً تا اون موقع مشابهش رو ندیده بودیم و همین اون حس تازگی رو به راحتی منتقل میکرد. Dishonored یکی از بهترین بازیهایی مخفی‌کاری‌ای بودش که توی نسل هفتم کنسول‌ها منتشر شد و واقعا بی دلیل نیستش که بخوایم اون رو توی لیست بهترین بازیهای Xbox 360 بزاریم.

4. Batman: Arkham City

the-most-challenging-games-on-xbox-360

برای خیلی‌ها Arkham City بهترین بازی از سری Batman: Arkham هستش و کاملا هم حق دارن. چون اینجا بودش که Rocksteady تونست یه سیستم مبارزه پویا و جذاب، جلوه‌های بصری خیره کننده و یه جهان نسبتاباز عالی رو وارد فرمول بازیهای ابرقهرمانی بکنه.

همه شخصیت‌های منفی داستان‌های بتمن رو میشناسیم، ولی هیچ‌وقت نتونستن زیر یه سقف واحد اونم توی یه داستان فوق العاده ظاهر بشن تا وقتی که Arkham City منتشر شد. از مبارزه با مجرم‌های روانی و خلافکار تا نگاه کردن به شهر از بلندترین نقطه شهر در نقش شوالیه تاریکی، Rocksteady تونست جونی دوباره به زانر ابرقهرمانی بده که اگر همچین اتفاقی نمیوفتاد، احتمال زیاد ما امثال Marvel's Spider-Man 2018 رو نمیتونستیم داشته باشیم.

3. Grand Theft Auto 5

the-most-challenging-games-on-xbox-360

تا یه زمانی هر نسل کنسولی یه بازی جدید Grand Theft Auto رو داشت که باهاش منتشر میشد که خوب به جز برای PS4 و ایکس باکس وان؛ ولی برای با ایکس باکس 360 این بازی GTA 5 بودش. Rockstar با GTA 5 تونست عملکردی بزرگتر، بهتر و جسورانه‌تر داشته باشه. اونا سرقت‌های از بانک، یک نقشه بزرگ‌تر از هر بازی دیگه و یکی از بهترین داستان‌هایی که تا الان توی یه بازی دیدیم رو معرفی کردن. این بازی که در سال 2013 منتشر شدش تونست این کنسول تا اون موقع 8 ساله رو حسابی بچلونه تا بتونه از تمام قدرتی که داره استفاده کنه. اتفاقی که تا الان به چشم خیلی‌ها غیرممکن بود.

2. Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

the-most-challenging-games-on-xbox-360

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain آخرین بازی ژانر مخفی‌کاری‌ای بودش که کوجیما برای ایکس باکس 360 در سال 2015 ساخت، سالی که میشه گفت به طور رسمی وارد نسل هشت کنسول‌ها شدیم. دقیقا مثل بازیهای قبلی که از این سری منتشر شدن، Metal Gear Solid 5 تونست یه نوآوری جدید رو به صنعت گیم بیاره. اونم این بود که این سری که تا این لحظه به خطی بودش مشهور بود رو حالا میتونستین به طور کاملا جهان‌باز بازی کنین، اونم به طوری که مراحل همگی طوری بودن که میشد بدون هیچ مقدمه‌ای شروعشون کرد و این تونسته بود یه تجربه یکدست رو توی جهان‌باز این بازی ارائه بده.

The Phantom Pain برای هر طرفدار بازی‌های اکشن مخفیانه مثل یه رویا بودش. اینکه چطوری کوجیما و تیمش تونسته بودن با این ابعاد و تکنیک‌های فنی این بازی رو روی ایکس باکس 360 اجرا کنن بدون شک یه دستاورد فناورانه بود و یکی از دلایلی مهمی که چرا Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain توی لیست بهترین بازیهایی هستش که روی Xbox 360 منتشر شدن.

1. The Elder Scrolls 5: Skyrim

the-most-challenging-games-on-xbox-360

اسکایریم بدون شک بهترین بازی‌ای هستش که Bethesda تا الان ساخته، و اگر به خاطر بقیه بازیهای توی این لیست نمیبود احتمالا خیلی راحت تبدیل به محبوب‌ترین و بهترین بازی روی ایکس باکس 360 میشد. The Elder Scrolls 5: Skyrim یک شبیه‌ساز کامل زندگی قرون وسطی‌ای هستش، و در سال 2011، جذابیت اون دنیای گیمینگ رو برای همیشه متحول کرد.

ساخت شخصیت‌های باب میلتون، پیوستن به گروه‌ها و فرقه‌های مختلف، خرید خونه، کشتن یه خون‌آشام، تبدیل شدن به یک خون‌آشام یا گرگینه، مبارزه با یه اژدها یا سوار شدنش، تبدیل شدن به یه جادوگر مثل هری پاتر فقط بخشی کوچیکی از کارایی هستش که میتونین آزادانه توی اسکاریم انجام بدین.

اسکاریم تونست بازی‌ای باشه که تا اون موقع خیلی از طرفدارای بازیهای نقش‌آفرینی خوابش رو میدیدن و بدون شک بازی‌ای بودش که برای رسیدن به بهترین عملکردش از تمام قدرت سخت‌افزاری که در دسترسش بود استفاده کرد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها