مایکروسافت و Xbox میخوان با این حرکت مفهوم انحصاری رو از بین ببرن

مایکروسافت میخواد یکسری از بازیهای انحصاری خوب خودش رو روی پلتفرم‌های رقیب مثل PlayStation ۵ و Nintendo Switch عرضه کنه.

شناسه خبر: ۳۹۴۵۶۸
مایکروسافت و Xbox میخوان با این حرکت مفهوم انحصاری رو از بین ببرن

راهنماتو- پارسال بودش که Starfield به عنوان یکی از موردانتظارترین بازیهای تاریخ Xbox منتشر شد. بازی‌ای که تونست بالاخره داشتن یه Xbox Series رو توجیه کنه ولی به نظر بنا به صحبت‌هایی از داخل بخش ایکس باکس مایکروسافت، اونام برنامه دارن که Starfield رو روی کنسول سونی یعنی PlayStation 5 منتشر کنن. این خبر تونسته هم برای طرفدارای سونی و مایکروسافت خبر خوبی واقع بشه ولی متاسفانه در بخش‌هایی برای طرفدارهای Xbox حاشیه‌ساز هم بوده.

به گزارش راهنماتو، در هفته‌های اخیر هم شایعاتی پیرامون این قضیه بوده که مایکروسافت میخواد یکسری از بازیهای انحصاری خوب خودش رو روی پلتفرم‌های رقیب مثل PlayStation 5 و Nintendo Switch عرضه کنه. ولی بازیهایی که بیشترین شانس و ادله رو برای انتشار روی کنسول های رقیب داشتن، Hi-Fi Rush و Sea of Thieves بودن که خب میشه گفت اینکه Starfield هم قراره به این لیست اضافه بشه تونسته خیلی‌هارو شگفت زده کنه.

starfileds-coming-on-ps5

تصوری که خیلی نسبت به بازیهای انحصاری های Xbox داشتن این بود که حتی اگر یه سری از بازیهای کوچیک انحصاری مثل Hi-Fi Rush روی کنسول‌های دیگه منتشر بشن، همچنان باید بازیهای انحصاری بزرگ روی پلتفرم Xbox باقی بمونن. به خصوص بزرگترین بازیRPG که Bethesda تا الان به اسم Starfield ساخته بود.

در زمانی که این شایعات تازه شروع به چخیدن توی فضای اینترنت کردن، ایده این که Starfield اختصاصی‌ بودن خودش رو از دست می‌ده به نظر بد میومد اما شاید این اتفاق همین الانشم دیگه افتاده باشه. گزارش اختصاصی از منبع قابل اعتماد XboxEra مدعی شده که منابع موثقشون از داخل بخش ایکس باکس مایکروسافت تأیید کردن که Starfield روی PlayStation 5 عرضه میشه.

گزارش XboxEra جزئیات بیشتری رو در مورد خبری که این منابع داخلی با این وبسایت درمیون گذاشتن در دسترسمون قرار داده. در این لیست، در بالای همه چیز، Starfield هست که به نظر میاد بعد از عرضه اولین بسته الحاقی (DLC) بزرگ خودش، برای Xbox و PC، روی PlayStation 5 منتشر بشه.

starfileds-coming-on-ps5

"به گفته منابع، ما فهمیدیم که در حال حاضر مایکروسافت داره برنامه‌ای برای عرضه Starfield بر روی PlayStation 5 بعد از انتشار الحاقی 'Shattered Space' که قبلاً برای Xbox و PC اعلام شده، میریزه."

همچنین اطلاعاتی در دسترس هست که نشون میده مایکروسافت همزمان میخواد هم بازیهای خودش رو داشته باشه و هم در روند ساخت بازیهای PlayStation 5 هم دخیل باشه. این مسئله تونسته یه جنجال درست و حسابی رو هم بین طرفدارا و هم خود عوامل داخلی این شرکت درست کنه. این جنجال به حدی شدت گرفته که گزارش XboxEra میگه که یه "جدال درونی شدید" در مورد اینکه این حرکت درسته یا نه پیش اومده.

starfileds-coming-on-ps5

با این همه بحث و جدل، به نظر میاد که بالاخره زور مبحث درآمد از دست رفته بابت انحصاری کردن بازیها به پلتفرم مایکروسافت نسبت به دلایل انحصاری کردن بازار چربیده. آیا اینکه سونی هم در ادامه دست به همچین حرکتی میزنه و انحصاری‌های خودش رو روی پلتفرم رقیب منتشر میکنه هنوز مشخص نیست.

بسته الحاقی Shattered Space برای Starfield قراره در سال 2024 عرضه بشه هرچند تاریخ عرضه دقیقش هنوز اعلام نشده. این به این معنیه که ممکنه قبل از پایان سال، Starfield روی PlayStation 5 ببینیم. این عرضه میتونه یه واقعه تاریخ‌ساز باشه. اتفاقی که میتونه بالاخره پای Master Chief و Marcus Fenix رو به کنسول های رقیب مایکروسافت باز کنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها