برای همیشه از شر نفخ حبوبات خلاص شو! این ترفندها رو یاد بگیر!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.5 دقیقه

راهنماتو- «خوردن حبوبات یه طرف، دل درد بعد از اون یه طرف دیگه!»

خیلی از افراد که درگیر مشکلات گوارشی هستند با خوردن هر نوع غذایی که حبوبات در آنها وجود دارد دچار نفخ و دل درد می‌شوند و این بهانه‌ایست برای اینکه دور غذاهایی که حبوبات دارند خط بکشند در حالی که این مواد غذایی بسیار لازم و ضروری است که به بدن ما برسند.

به گزارش راهنماتو، اگر شما هم یکی از گلایه‌های همیشگیتان این است که نمی‌دانید به چه شیوه نفخ حبوبات را بگیرید این مقاله صرفا برای شماست! فکر نکنید کمک گرفتن از آب به تنهایی کار شما را راه می‌اندازد! آب تنها در بهتر پخته شدن حبوبات خوب عمل می‌کند و اینکه حتی هنگام خیس کردن آنها هم باید مرتب آب ظرف را عوض کنید تا نتیجه بخش باشد.

این بار که خواستید آش درست کنید یا خورشی بپزید که در آن از حبوبات استفاده شده است این ترفندها را اجرا کنید و ببینید که چقدر مفید و مناسب عمل می‌کند و دیگر با خیال راحت این غذاها را میل کنید.

اول از همه حبوبات را برای دستکم 5-6 ساعت در ظرف حاوی آب خیس کنید. آبی که داخل ظرف می‌ریزید بهتر است داغ باشد. در طی این 5-6 ساعت زمان، حتما چند بار آب ظرف را عوض کنید تا هر چه اشکال در لوبیا و نخود و عدس است از بین برود! عدس به نسبت بقیه حبوبات به زمان کمتری برای خیس خوردن در آب نیاز دارد این نکته را هم به خوبی مدنظر قرار بدهید.

5

به صورت تفکیک شده هر کدام را برای شما توضیح می‌دهیم:

عدس:

وقتی عدس را به همراه آب داخل ظرف ریختید مقداری آب لیمو هم به آن اضافه کنید تا نفخ آن بهتر گرفته شود. ضمن اینکه آبلیمو کمک می‌کند تا رنگ عدس هنگام پختن تغییر نکند!

انواع لوبیا:

هنگام خیس کردن لوبیاهای مختلف (چیتی، قرمز، سفید) با آب، کمی نمک هم داخل ظرف بریزید. تاثیر آن را خواهید دید!

نخود:

وقتی نخود را شستید و داخل ظرف حاوی آب ریختید مقداری خیار یا هویج یا چند قاشق سرکه به آن بیفزایید. این مواد در کنار آب به گرفتن نفخ نخود کمک خواهند کرد.

یک ترفند دیگر هم وجود دارد که برای همه حبوبات می‌تواند کارساز باشد. وقتی خواستید حبوبات را بپزید از زیره، رزماری، آویشن یا نعناع خشک هم استفاده کنید. این ادویه‌ها در برطرف کردن نفخ حبوبات خیلی کارآیی دارند. حتی می‌توانید به جای استفاده از این ادویه‌ها مقدار کمی جوش شیرین به حبوبات در حال پخت اضافه کنید. جوش شیرین قند طبیعی آنها را خنثی می‌کند و جلوی نفخ را می‌گیرد.

این بار به این روش نفخ گیری را انجام بدهید. اگر موردپسندتان نبود، که هست، دیگر این کار را نکنید! بعضی ترفندها و فوت و فن‌ها خیلی ساده هستند ولی کاربرد آنها بسیار زیاد است!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها