دانشمندان سخت‌ترین مرحله انتظار را کشف کردند!

این تحقیق پیامدهای عمیقی برای بازاریابان و بینش‌های روان‌شناختی برای همه ما دارد.

شناسه خبر: ۳۹۴۶۱۱
دانشمندان سخت‌ترین مرحله انتظار را کشف کردند!

راهنماتو- نتایج یک تحقیق جدید سخت‌ترین بخشِ انتظار را کشف کرده است.

به گزارش راهنماتو، ما در زندگی روزمره در فضای آفلاین و آنلاین، در صف، در ترافیک یا برای دریافت و ارسال مرسوله انتظار می‌کشیم. نتایج یک مطالعه جدید اکنون نشان می‌دهد که سخت‌ترین بخش انتظار برای آدم‌ها، مرحله آخر انتظار است.

آنابل رابرتز، نویسنده و استادیار بازاریابی در دانشکده بازرگانی دانشگاه تگزاس مک‌کامبز، می‌گوید: «در این فصل از انتظارات شاد و نه چندان شاد، این تحقیق پیامدهای عمیقی برای بازاریابان و بینش‌های روان‌شناختی برای همه ما دارد.»

X

این مقاله نشان می‌دهد که :

برای شرکت‌ها بهتر است که همان ابتدا درباره تأخیر احتمالی با مشتری گفت‌وگو کنند.

برای آن‌ها بهتر است که زمان انتظار برای دریافت خدمات یا کالا را طولانی‌تر و نه کوتاه‌تر از حد معمول تخمین زده و به مشتری اطلاع دهند.

هر چه تجربه مشتری از زمان انتظار کم‌تر منفی باشد، او ارزیابی مثبت‌تری از خدمات می‌کند.

رابرتز و همکارانش 6مطالعه انجام دادند و دریافتند که با نزدیک شدن به انتهای زمان انتظار، بی‌صبری مشتری به اوج می‌رسید و این ارتباطی به اینکه مشتری چه مدت برای دریافت خدمات یا کالا صبر کرده بود، نداشت. هر کدام از مطالعات واکنش‌های مشتری را به رویدادهای جهان واقعی، از انتظار برای نتایج انتخابات سال 2020 آمریکا تا دریافت اولین نوبت واکسن کووید19 تا ورود اتوبوس به ایستگاه یا رسیدن یک بسته پستی بررسی کرده بود.

این مطالعه دریافت که زمینه‌ای‌ترین علت این بی‌صبری، میل انسان‌ها به کامل شدن یک پروژه ناتمام است. هر چه انتظار به پایان خود نزدیک می‌شود، میل نیز قوی‌تر می‌شود و در نتیجه آن بی‌صبری نیز شدت می‌گیرد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها