با این ترفندها سه سوته کشو لباس هاتو مرتب کن!

در ادامه با آموزش ترفندهای مرتب کردن کشو لباس ها با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۴۶۲۳
با این ترفندها سه سوته کشو لباس هاتو مرتب کن!

راهنماتو- همه ما دوست داریم که کمد لباس هایمان همیشه مرتب و تمیز باشد و لباس هایمان همیشه در دسترس باشند. با این حال نبود فضای کافی و حجم زیاد لباس ها اغلب موجب می شود تا با یک کشوی به هم ریخته و شلوغ مواجه شویم. به کمک ترفندهای چیدمان کشو لباس، می توان بر این چالش غلبه کرد و کشوهایی تمیز و سازمان یافته داشت. در ادامه با آموزش ترفندهای مرتب کردن کشو لباس ها با راهنماتو همراه باشید.

1- بررسی لباس ها

به گزارش راهنماتو، ابتدا هر کشو را بررسی و همه لباس ها را از کشو خارج کنید. لباس هایی را که دیگر نمی‌پوشید یا به آن‌ها نیاز ندارید، اهدا کنید یا دور بیاندازید و آنهایی را که زیاد استفاده می کنید، نگه دارید. جدا کردن لباس هایی که دیگر از آنها استفاده نمی کنید، به آزاد شدن فضا و سازماندهی کشوی لباس ها کمک زیادی خواهد کرد.

2- بررسی کشو و فضا

اکنون با استفاده از یک دستمال تمیز تمام سطوح کشوها را از هر گونه گردوغبار و کثیفی پاک کنید و اجازه دهید کاملا خشک شوند. طول، عرض و ارتفاع هر کشو را اندازه گیری کنید. این کار به شما در خرید تقسیم کننده و سازمان دهنده کشو کمک می کند. گزینه های متنوعی برای سازماندهی و نظم دادن به کشوی لباس ها وجود دارند. سعی کنید از محصولی استفاده کنید که فضای ذخیره سازی عمودی را به حداکثر برساند.

کشو

3- دسته بندی لباس ها

شلوار، تیشرت، لباس های ورزشی و لباس های زیر را به صورت جداگانه دسته بندی کنید. اکنون می توانید بهتر تصمیم بگیرید که هر دسته را در کدام کشو قرار دهید. می توانید لباس هایتان را بر اساس رنگ نیز دسته بندی کنید. این مساله به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. شما می توانید کشوهایی رنگارنگ با لباس های مختلف بر اساس دسته بندی داشته باشید و یا لباس های هم رنگ را در کنار هم قرار دهید.

4- چیدن لباس ها

لباس ها را به روشی ثابت تا کنید و هر دسته را به صورت عمودی درون جدا کننده های کشو قرار دهید. چیدمان عمودی لباس ها موجب می شود از فضای کشو حداکثر استفاده را ببرید، در حالی که با دسته بندی لباس ها دیگر نگران پیدا نکردن آنها نیز نخواهید بود. اگر لباس ها را به صورت لایه لایه و افقی بچینید، دیگر لایه های زیرین را نخواهید دید و کشو شما خیلی زود شلوغ و در هم ریخته خواهد شد. لباس های پر استفاده را در کشوهای بالا و در قسمت جلوی کشو قرار دهید و سایر لباس ها را به قسمت عقب کشو و یا کشوهایی پایینی منتقل کنید. استفاده از جداکننده کشو از گم شدن لباس ها و باقی ماندن آنها در انتهای کشو جلوگیری کرده و به پیدا کردن آسان آنها کمک می کند.

کشو

5- برای سازماندهی بهتر کشو لباس ها می توانید از این چند ترفند استفاده کنید:

برچسب زدن: این کار به ویژه زمانی مفید است که فضای کشو یا لباس‌ها را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید. برچسب گذاری به پیدا کردن سریع تر لباس ها و جلوگیری از بهم ریختگی کشوها کمک می کند.

مرتب کردن کشو: به‌جای اینکه اجازه دهید فضای کشو به یک مکان کاملا نامرتب و به هم ریخته تبدیل شود، به مرتب کردن آنها در هر زمان متعهد شوید. اگر یک کشو را باز کردید و تیشرتتان را در جای خود ندیدید، به جای اینکه منتظر بمانید تمام کشو به هم ریخته شود تا آن را تمیز کنید، همان یک تیشرت را تا کنید و در جای خود قرار دهید.

متعد بودن به سیستم نظم دهی: اگر کشوهای شما کاملا مملو از لباس هستند و جایی برای اضافه کردن لباس های جدید وجود ندارد، سعی کنید ذهنیت «یکی در داخل، یکی در بیرون» را در نظر بگیرید و لباس های بی استفاده را از کشو خارج کنید. این امر از انباشته شدن لباس های مختلف جلوگیری کرده و فضای بیشتری را برای قرار دادن لباس ها در اختیار شما قرار می دهد. اطمینان حاصل کنید که کشوها مطابق با سبک زندگی شما چیده شده اند، نه به علیه تان!

نظرات
پربازدیدترین خبرها