بدترین اتفاقی که میتونست برای Call of Duty بیفته افتاد

Call of Duty با معضلی جدی‌ای روبرو شده که امکانش هستش بازی سال ۲۰۲۵ هم به سرنوشت بازی پارسال یعنی Call of Duty: Modern Warfare III دچار بشه.

شناسه خبر: ۳۹۴۷۳۵
بدترین اتفاقی که میتونست برای Call of Duty بیفته افتاد

راهنماتو- یکی از ایراداتی که خیلی وقته میشه به Call of Duty به عنوان فرنچایز که 20 سال میشه که هر سال یه بازی جدید ازش منتشر میشه گرفت اینه که عرضه سالانه نه‌تنها باعث از بین رفتن هیجان برای این فرنچایز شده بلکه فشار زیادی رو هم روی استودیوهای سازنده خودش اعمال میکنه. مشکلی که میشه گفت الان تبدیل به یه معضل شده تا جایی که یه خبرنگار معتبر حوزه گیم اعلام کرده که احتمال زیادی هستش که بازی Call of Duty سال 2025 هم به سرنوشت بازی پارسال یعنی Call of Duty: Modern Warfare III دچار بشه.

به گزارش راهنماتو، توی همین نوامبر سال گذشته بودش که به گزارش بلومبرگ، Activision توسعه Modern Warfare 3 رو به حدی تحت فشار و عجله‌ای کردش که استودیوی سازنده این بازی یعنی Sledgehammer Games فقط 16 ماه وقت داشتش تا بتونه یه بازی کامل رو تحویل بده. اتفاقی که به نظر خیلی‌ها باعث این شد که این بازی بدترین بخش داستانی و در عین حال کوتاه‌ترینشون رو تا بحال داشته باشه و بخش Multiplayer اون هم به طور قابل توجهی فقط تلاش کرد که نقشه‌های Modern Warfare 2 (2009) رو بازیافت و استفاده کنه. با این حال، این ادعا یمن بعد توسط سرپرست استودیوی Sledgehammer که گفت که استودیو سال‌ها به توسعه Modern Warfare 3 اختصاص داده بود، انکار شد! با این حال، به نظر میرسه که Call of Duty و اکتیویژن که الان تحت مالکیت مایکروسافت هستش قراره که دوبار از یه سوراخ گزیده بشه و دومین عرضه فاجعه‌بار خودش رو این فرنچایز توی یه بازه‌ی کمتر از 5سال تجربه کنه.

call-of-duty-2025-has-no-main-developer

Tom Henderson که میشه گفت درخشان‌ترین و معتبرترین گزارشات رو در حوزه گیم داره گزارش داده که Call of Duty 2025 هنوز بدون یک توسعه‌دهنده اصلی است، در حالی که تاریخ عرضه اون فقط 20 ماه دیگه هستش. وی ادعا کرده که این بازی از اول قرار بودش که توسط Sledgehammer توسعه و ساخته بشه، اما بعد از اینکه این استودیو مسئولیت توسعه Modern Warfare 3 رو به گردن گرفته متوجه شدش که سرش رو بیش از حد شلوغ کرده، برای همین هم سعی کرد بیشتر تمرکز خودش رو روی ساخت MW III بزاره تا بتونه سریع اونو تموم کنه برای همین هم بیخیال ساخت Call of Duty 2025 شدش، البته این امکان هم هستش که محتوای سال 2025 بیشتر نقش "سال دوم" رو برای Call of Duty 2024 که توسط Treyarch ساخته میشه داشته باشه. Henderson بیشتر توضیح داده که High Moon Studios توی یه دوره زمانی خیلی مشتاق بودش که بتونه Call of Duty 2025 رو خودش بسازه، اما بعد از اینکه اون به جایی نرسید فکر میکنه که احتمالاً Treyarch مسئولیت ساخت بازی اون سال رو هم گردن بگیره. اگر مسئول ساخت High Moon Studios بازی Call of Duty 2025 رو گردن میگرفت، میشد این رو برای این استودیو یه ترفیع درست و حسابی در نظر گرفت چرا که تا الان این استودیو بیشتر نقش استودیوی ساپورت رو برای هر استودیویی که در حال ساخت Call of Duty بودش بازی میکرد و میتونست بعد از Treyarch، Infinity Ward و Sledgehammer Games تبدیل به چهارمین استودیوی اصلی توسعه فرنچایز Call of Duty بشه.

call-of-duty-2025-has-no-main-developer

اینکه Call of Duty 2025 توی فاصله 20 ماهه تا عرضه خودش همچنان بدون توسعه‌دهنده اصلی هستش رو میشه ضمانتی بر صحت خبر دوره توسعه 16 ماهه برای Modern Warfare 3 دونست. ادعایی که در کنار اخباری که توسط لیکرها و منابع داخلی خبر از کوتاه بودن دوره توسعه Modern Warfare III همگی گیمرهارو به این باور واداشتن که اکتیویژن رو مقصر این آشفتگی بدونن. جالب اینجاست که چند وقت پیش بود که اکتیویژن به طور رسمی اعلام کردش که این شرکت تا سال 2027 برنامه‌های دقیقی برای این فرنچایز چند میلیارد دلاری داره.

البته خوشبختانه به نظر میرسه که جدا از سال 2025 دیگه قرار نیست Call of Duty با چنین وضع آشفته‌ای سر کنه، چرا که گزارش شده که Call of Duty 2024 از Treyarch قراره طولانی‌ترین دوره توسعه بازی رو توی این فرنچایز به طول 4 سال داشته باشه. به علاوه، Henderson قبلاً گزارش داده بود که Call of Duty 2026 به Infinity Ward اختصاص یافته و Call of Duty 2027 هم قراره توسط Sledgehammer ساخته بشه.(استودیویی که تابحال نتونسته حتی یه بازی خوب رو منتشر کنه و همگی تونسته بودن تا حد زیادی حاشیه ساز باشن، از Vanguard و World War 2 گرفته تا Modern Warfare III.)

call-of-duty-2025-has-no-main-developer

تقریباً میشه گفت بابت همین قضیه هم هیچ اطلاعاتی در مورد Call of Duty 2025 نداریم و هیچی در موردش نمیدونیم. با این حال، همونطور که به عرضه Call of Duty 2024 نزدیک میشیم، اطلاعات بیشتری هم در مورد این بازی به بیرون درز میکنه. به تازگی، یک دیتاماینر ادعا کرده که تونسته اسم اسلحه‌هایی که Call of Duty 2024 موقع انتشار در خودش داره رو افشا کنه. همچنین گفته میشه که بازی امسال با اسم Call of Duty: Black Ops Gulf War عرضه میشه و در اوایل دهه 1990 و بر اساس اسمش حول جنگ خلیج فارس هستش.

نظرات
پربازدیدترین خبرها