خلاقانه ترین ترفندهای چیدمان خانه های شمالی

در ادامه با آموزش ترفندهای چیدمان ساختمان های شمالی با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۴۷۵۲
خلاقانه ترین ترفندهای چیدمان خانه های شمالی

راهنماتو- شاید در نگاه اول جهت ساخت یک آپارتمان مسکونی اهمیت چندانی نداشته باشد، اما زمانی که بحث نورگیر بودن، تهویه مطبوع و امنیت پیش می آید، این مساله اهمیت پیدا می کند. خانه شمالی به خانه ای گفته می شود که محل ورودی به داخل ساختمان از حیاط باشد. در این خانه ها روشنایی طبیعی تنها از طریق حیاط تامین می شود و برای تامین روشنایی ملزم به ساخت قسمتی به نام نورگیر هستیم.

به گزارش راهنماتو، خانه های شمالی در بیشتر ساعات روز نورگیر طبیعی دارند و از امنیت بالاتری نسبت به ساختمان های جنوبی برخوردار هستند. در این گونه ساختمان ها اختلاف میزان نور در واحدهای رو به حیاط و واحدهای پشتی بسیار قابل توجه است و به دلیل نورگیر نبودن واحدهای پشتی مجبور خواهیم بود فضایی را برای نورگیر در نظر بگیریم. در ادامه با آموزش ترفندهای چیدمان ساختمان های شمالی با راهنماتو همراه باشید.

1- انتخاب رنگ مناسب

نوری که وارد یک اتاق رو به شمال می شود، مستقیم نیست و رنگ آسمان آبی را منعکس می کند. به همین دلیل است که خانه های شمالی خنک تر از خانه های جنوبی هستند. در چنین شرایطی انتخاب یک پالت رنگی مناسب برای تزئین اتاق اهمیت پیدا می کند. از رنگ‌های گرم با ته رنگ زرد یا قرمز استفاده کنید. انتخاب رنگ مناسب به گرم تر و دنج تر شدن فضای اتاق خواب شما کمک می کند.

دکوراسیون

2- سایه های تیره

اگر به استفاده از رنگ های کم رنگ برای تزئین اتاق علاقه ندارید، می توانید با انتخاب رنگ های تیره مانند سرمه ای یا خاکستری ظاهری دراماتیک در فضا ایجاد کنید. شما می توانید تاریکی طبیعی یک اتاق رو به شمال را با انتخاب یک سایه غنی در آغوش بگیرید. در واقع تسلیم شدن در برابر نور کم اتاق می تواند احساس راحتی و صمیمیت را در فضا القا کند. به سراغ رنگ های گرم و غنی بروید و اتاق را با دیگر لوازم دنج مانند کوسن‌های مخملی مجلل و فرش های جوت تزئین کنید.

دکوراسیون

3- عناصر گرمابخش

در یک خانه شمالی استفاده از عناصر گرمابخش از اهمیت بالایی برخوردار است. از فرش ها و کفپوش های نرم به رنگ های روشن مانند سفید و کرم برای انعکاس بیشتر نور و بزرگتر به نظر رسیدن فضا استفاده کنید. اگر نگران کثیف شدن فرش ها هستید، فرش هایی با رنگ حصیری و بژ روشن انتخاب کنید.

دکوراسیون

4- مبلمان روشن

اتاق های شمالی معمولا نور طبیعی کمتری دارند و گاهی اوقات تاریک تر و سردتر به نظر می رسند. اگر دیوارهای منزل خود را با رنگ های روشن رنگ آمیزی کرده اید، باید از مبلمان و لوازم جانبی با رنگ های گرم تر استفاده کنید. استفاده از مبلمان در طیف های رنگی قهوه ای، نارنجی، قرمز و زرد و کوسن های کتانی با رنگ های متضاد ایده خوبی است.

دکوراسیون

5- هماهنگی دیوار و مبلمان

در یک اتاق شمالی، جایی که نور طبیعی اغلب محدود است، توصیه می شود از رنگ هایی استفاده کنید که روشنایی را افزایش داده و فضایی دنج ایجاد می کنند. برای رنگ آمیزی دیوار و مبلمان از یک رنگ استفاده کنید. این کار مرزها را از بین برده و به بزرگتر به نظر رسیدن فضا کمک می کند. به یاد داشته باشید که ترجیحات شخصی نقش مهمی را در دکوراسیون ایفا می کند. از یک پالت رنگی متناسب با سبک شخصی خود استفاده کنید و سعی کنید نور طبیعی و مصنوعی را در فضا به حداکثر برسانید.

دکوراسیون

6- نورپردازی مناسب

ایده های نورپردازی یکی از مهم ترین عواملی است که به ایجاد یک فضای گرم و دنج در اتاق کمک می کند. می توانید از انواع نوپردازی های سقفی، دیواری، لامپ های رومیزی و کف برای دستیابی به این هدف استفاده کنید.

دکوراسیون

7- پرده کرکره

اگر چه استفاده از پرده های استاندارد در اتاق های شمالی وسوسه انگیز به نظر می رسد، اما بهتر است از پرده های سبک وزن مانند پرده کرکره یا فویلی برای پنجره این گونه اتاق ها استفاده کنید. استفاده از یک پرده کرکره سبک به رنگ خنثی به القای روشنایی و حس تجمل در فضا کمک کرده و موجب بزرگتر به نظر رسیدن فضای اتاق می شود.

دکوراسیون

نظرات
پربازدیدترین خبرها