زیباترین گیاهان آپارتمانی بنفش برای داشتن یک دکوراسیون رویایی

در ادامه با معرفی زیباترین گیاهان آپارتمانی بنفش با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۴۷۸۶
زیباترین گیاهان آپارتمانی بنفش برای داشتن یک دکوراسیون رویایی

راهنماتو- رنگ بنفش یکی از خاص ترین و جذاب ترین رنگ ها در طبیعت است که هیچ گاه قدیمی نمی شود. این رنگ با معانی مختلفی از جمله خلاقیت، خرد، سلطنت، قدرت، جاه طلبی و تجمل همراه است و مانند یک قرص آرام بخش به تسکین روح و جسم انسان کمک می کند. بنفش رنگ رویاپردازان و افراد مبتکر است و توانایی های هنری و قدرت حل مساله را بهبود می بخشد.

به گزارش راهنماتو، این رنگ پرجنب و جوش، آرام و مدرن در دکوراسیون داخلی نیز جایگاه ویژه ای دارد و به پراکنده شدن انرژی مثبت در فضا کمک می کند. در میان گیاهان آپارتمانی، گیاهان زیبا و خیره کننده ای با برگ های بنفش وجود دارند که با خلق یک دکوراسیون مدرن و خوش رنگ، زندگی، نور و گرما را در فضای منزل شما به ارمغان می آورند. در ادامه با معرفی زیباترین گیاهان آپارتمانی بنفش با راهنماتو همراه باشید.

1- بگونیا رکس

بگونیا رکس یک گیاه آپارتمانی زیبا و مقاوم با برگ های قلبی شکل است که با نام بگونیای نقاشی شده یا بگونیای برگ فانتزی نیز شناخته می شود. این گیاه برگ های پهن و بزرگ به رنگ های سبز، قرمز، نقره‌ای و بنفش دارد که توسط یک رگبرگ اصلی به دو قسمت تقسبم شده اند. زیبایی ظاهری، سادگی نگهداری، مقاومت بالا در برابر خشکی و حرارت و امکان تکثیر در شراط مختلف، این گیاه را به یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی در میان علاقمندان به گل و گیاه تبدیل کرده است.

بگونیا رکس

2- اگزالیس

اگزالیس اکسالیس، ترشک یا گل عشق نوعی گیاه پیازی با برگ های سه گوش است که شباهت زیادی به شبدر دارد. این گیاه برگ های بنفش رنگ و بسیار زیبایی دارد و همین ویژگی آن را به یکی از محبوب ترین گیاهان زینتی تبدیل کرده است. گل عشق به تازگی وارد ایران شده است و برخلاف ظاهرش، نگهداری بسیاری آسانی دارد. ارتفاع این گیاه معمولا به 25 سانتی متر می رسد و گل های مایل به صورتی و سفیدی دارد که در هر زمان از سال بخصوص در طی تابستان شکوفا می‌شوند.

اگزالیس

3- ارکیده وندا

ارکیده وندا گیاهی با گلبرگ های مسطح و ریشه‌های بزرگ و محکم است که در رنگ های آبی، بنفش، صورتی، سفید، نارنجی و قرمز دیده می شود که در میان آنها رنگ های بنفش و آبی پرطرفدارترند. این گیاه 80 گونه مختلف دارد که اندازه گونه های مختلف آن طیف متنوعی از مینیاتوری تا بزرگ را دربرمی گیرد. این نوع ارکیده اگرچه گل های بادوامی دارد، اما نسبت به شرایط محیطی سخت گیر است و نگهداری از آن ساده نیست.

 ارکیده وندا

4- سپر فارسی

سپر فارسی نام گیاهی با شاخ و برگ های بسیار زیبا، رنگین کمانی شکل و راه راه است که گل های بنفش کم رنگش معمولا در اواخر بهار و اوایل تابستان شکوفا می شوند. این گیاه همیشه سبز برای کاشت در گلدان، نگهداری در گلخانه، کاشت در باغ های گرمسیری و نیمه گرمسیری مناسب است و در ترکیب رنگ های سبز تیره، نقره ای، ارغوانی، صورتی و بنفش دیده می شود.

سپر فارسی

5- رهوئو

گیاه رهوئو یا موسی در گهواره یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب و پرطرفدار با برگ های براق و صاف به رنگ های سبز، بنفش یا صورتی، سفید با گل هایی به رنگ صورتی است که پشت برگ‌های برخی ارقام آن رنگی ارغوانی و چشمگیر دارد. نگهداری از این گیاه بسیار ساده است و با توجه به وجود مقادیری سم، نگهداری از آن در خانه هایی که فرزند کوچک یا حیوانات خانگی دارند، توصیه نمی شود.

رهوئو

6- ژینوا

گل ژینوا گیاهی با برگ‌های سبز رنگ پوشیده شده از پرز‌های ریز بنفش با ظاهر مخملی شکل است که به دلیل ظاهر جذاب و خیره کننده و نیاز‌های مراقبتی اندک در دسته گیاهان محبوب آپارتمانی قرار می گیرد. این گیاه را می توان در هر زمانی در داخل منزل پرورش داد و در شرایط مناسب خیلی سریع بالغ می‌شود. جالب است بدانید که گل ژینوا علیرغم بلوغ سریع، تنها چند سال دوام می آورد و طول عمر نسبتا کوتاهی دارد.

ژینوا

7- گل استکانی

گل استکانی یا گل زنگوله نام گیاهی زینتی با ساقه مقاوم و گل های بنفش و آبی است که معمولا بین 50 تا 90 سانتی متر رشد می کند. این گیاه تقریبا 300 گوه مختلف دارد که در میان آنها گونه های مختلف انواع مقاوم، نیمه مقاوم، یکساله، دوساله، چندساله علفی و درختچه‌ای دیده می‌شود. گل استکانی معمولا از اوایل خرداد تا اواخر شهریور گل می دهد و اگر به صورت متراکم کاشته شود، ظاهر بسیار زیبایی را در فضای آپارتمان شما به ارمغان می آورد.

گل استکانی

8- حسن یوسف

حسن یوسف گیاهی زینتی از خانواده نعناعیان است که برگ های رنگی و متنوع این گیاه را به یکی از محبوب ترین گیاهان زینتی تبدیل کرده است. این گیاه آپارتمانی حدود 150 گونه مختلف دارد و برگ هایی به رنگ های بنفش، قرمز، سفید، سبز، زرد و قهوه‌ای دارد. حسن یوسف گیاهی آفتاب دوست است و برای حفظ رنگ برگ هایش نیازمند نور خورشید است. این گیاه همچنین تحمل دمای پایین را ندارد و بهتر است در فصل سرما در داخل منزل نگهداری شود.

حسن یوسف

9- بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی یک گیاه گلدار در رنگ های بنفش، آبی، سفید، صورتی، قرمز، زرشکی و ارغوانی است که برگ های مخملی و کرک دار به رنگ سبز تیره دارد. این گیاه برخلاف تصور، در صورت فراهم بودن شرایط نگهداری بسیار آسانی دارد و در اغلب اوقات سال گل می دهد. اگرچه ممکن است در فواصل این گلدهی ها برای مدتی استراحت کند. بهترین شرایط برای نگهداری این گیاه نور متوسط و غیر مستقیم و خاک مرطوب است.

10- ایپومیا

ایپومیا گیاهی بسیار زیبا است که با نام سیب زمینی شیرین نیز شناخته می شود. این گیاه چند ساله شاخ و برگ فراوان و برگ های قلبی شکل به رنگ های بنفش، ارغوانی و گاهی سفید دارد. گیاه ایپومیا به سرعت رشد می کند و محصول این گیاه معمولا قسمت زیر زمینی آن است که نوعی غده كاذب و متورم و محتوی نشاسته و مواد غذایی شیرین است. گیاه ایپومیا در آب و هوای گرم بخوبی رشد می کند و جلوه زیبایی در گلدان های آویزی یا محوطه باغچه ایجاد می کند.

 ایپومیا

نظرات
پربازدیدترین خبرها