روش خواب اسکاندیناوی و تاثیر شگفت انگیز آن بر خواب بهتر

روش خواب اسکاندیناوی به زوجین توصیه می کند که به جای استفاده از یک لحافظ یا پتوی دونفره مشترک در حین خواب، هر کدام از آنها از یک لحاف تک نفره استفاده کنند.

شناسه خبر: ۳۹۴۸۵۳
روش خواب اسکاندیناوی و تاثیر شگفت انگیز آن بر خواب بهتر

راهنماتو- خوابیدن یکی از کارهایی است که چه بخواهیم و چه نخواهیم باید انجام دهیم و انسان برای اینکه بتواند برای بازدهی طولانی مدت در یک روز کاری آماده شود، باید خواب کافی داشته باشد. هر فرد عادی به 8 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارد. در غیر این صورت با اختلالاتی نظیر سردرد، سرگیجه و خستگی روبرو خواهد شد.

به گزارش راهنماتو، یکی از چالش هایی که برخی از زوج ها با آن مواجه اند، خوابیدن در کنار همسر و بر روی یک تخت مشترک است. در چنین شرایطی عواملی همچون تکان خوردن یکی از زوجین، کشیدن لحافط در خواب و وضعیت نامناسب خوابیدن ممکن است چرخه خواب شریک زندگی اش را دچار وقفه کند. یکی از روش های جلوگیری از این اتفاق، روش خواب اسکاندیناوی است. این روش خوابیدن که نام خود را از نوعی سبک خوابیدن محبوب در کشورهای اسکاندیناوی یعنی سوئد، نروژ و دانمارک گرفته است، مزایایی را در هنگام خوابیدن در کنار همسر ارائه می دهد و از بروز این گونه مشکلات جلوگیری می کند.

روش خواب اسکاندیناوی چیست؟

روش خواب اسکاندیناوی که به «نجات دهنده ازدواج» معروف است، به زوجین توصیه می کند که به جای استفاده از یک لحافظ یا پتوی دونفره مشترک در حین خواب، هر کدام از آنها از یک لحاف تک نفره استفاده کنند. در چنین شرایطی دیگر هر فرد از لحاف مخصوص خود استفاده می کند و بر سر لحاف با یکدیگر دعوا نخواهند کرد!

مزایای روش خواب اسکاندیناوی

1- حفظ صمیمیت در رابطه

بسیاری از زوجین از قرارگرفتن در رختخواب مشترک با همسرشان لذت می برند. با این حال، مطالعات دانشگاه پیتسبورگ نشان می دهند که خوابیدن در یک تختخواب و استفاده از لحاف مشترک می تواند کیفیت خواب ما را تا 30 درصد کاهش دهد. روش خواب اسکاندیناوی می تواند صمیمیت زوجین را افزایش داده و به جلوگیری از این اتفاق کمک کند. در این روش هر دو نفر روی یک تختخواب می خوابند، اما با یک لحاف یا پتوی یک نفره که می تواند بر اساس ترجیحات و نیازهای شخصی آنها در طول شب تنظیم شود. این روش خواب بهتری را برای هر کدام از زوجین به ارمغان می آورد و دیگر نیازی نیست هر کدام از آنها در یک اتاق جداگانه بخوابند. در روش اسکاندیناوی تضاد کمتر و کنترل بیشتری بر محیط خواب وجود دارد و هر فرد می تواند فضای مربوط به خود را آن طور که می‌خواهد بسازد، بنابراین دیگر دلیلی برای تنها خوابیدن وجود نخواهد داشت.

2- انتخاب دمای مناسب برای خوابیدن

دمای ایده آل برای خوابیدن ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند در هنگام خواب پتو را روی سرشان بکشند و جوراب های پشمی به پا کنند، در حالی که برخی دیگر دوست دارند بدنشان در هنگام خوابیدن خنک باشد. در چنین شرایط خوابیدن در زیر یک لحاف مشترک می تواند خواب زوجین را با مشکل مواجه کند. اگرچه دمای اتاق ثابت است، اما دمای بدن افراد می تواند متفاوت باشد و در چنین شرایطی توصیه می شود به جای استفاده از یک لحاف مشترک از دو لحاف متناسب با نیازهای شخصی افراد استفاده شود.

روش خواب اسکاندیناوی

3- کاهش اختلالات خواب

اگر یکی از زوجین عادت داشته باشد لحاف را در هنگام خواب به سمت خود بکشد، خواب زوج دیگر دچار اختلال شده و اصطلاحا بر سر لحاف دعوا خواهد شد! روش خواب اسکاندیناوی این مشکل را نیز برطرف کرده است.

4- اجتناب از طلاق خواب

طلاق خواب پدیده ای است که در جوامع امروزی روند افزایشی پیدا کرده است. برنامه و عادات خواب متعدد زوجین موجب شده تا زوج ها در نحوه خوابیدن در کنار یکدیگر دچار ناسازگاری شوند و ترجیح دهند روی تخت های جداگانه و یا حتی اتاق های جداگانه بخوابند. روش خواب اسکاندیناوی در چنین شرایطی نیز موثر واقع خواهد شد. به علاوه خرید دو لحافظ بسیار ارزان تر از دو تختخواب خواهد بود. همچنین به علت محدودیت تعداد اتاق ها، برخی از زوجین امکان خوابیدن در اتاق های جداگانه را نیز نخواهند داشت.

5- خواب بهتر

روش خواب اسکاندیناوی با تمامی فوایدی که دارد، در نهایت خواب بهتری را برای شما به ارمغان می آورد. در واقع مزیت غیرقابل انکار این روش خوابیدن بهبود کیفیت و کمیت خواب شماست. در این روش، احتمال بیدار شدن شما در طول شب کمتر خواهد شد و در نتیجه به شما کمک می کند خواب عمیق تر و در نتیجه احساس بهتری داشته باشید.

جالب است بدانید بسیاری از مردم کشورهای اسکاندیناوی و بریتانیا اکنون از این روش برای خوابیدن استفاده می کنند؛ کشورهایی که از نظر کیفیت خواب در بالاترین رتبه های جهان قرار دارند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها