اگه می‌خوای یه آرایش خوب و پوست سالم داشته باشی قبلش این کارارو انجام بده!

فرض کنید باید به یک مهمانی بروید، یک دورهمی یا حتی یک قرار در کافه، که می‌خواهید خیلی خوب و دوست داشتنی به نظر برسید! اول از همه چه کار می‌کنید؟!

شناسه خبر: ۳۹۴۹۴۶
اگه می‌خوای یه آرایش خوب و پوست سالم داشته باشی قبلش این کارارو انجام بده!

راهنماتو- «آرایش کردن که آماده سازی نمی‌خواد! می‌خواد؟!»

برای اینکه آرایش شما خیلی زیبا و جذاب و طبیعی به نظر برسد، درعین حال پوستتان از آسیب و گزند حفظ بشود باید یک روتین همیشگی را اجرا کنید. خوابیدن مواد آرایشی روی پوست حتی برای چند ساعت اگر به صورت مناسب و اصولی نباشد در طولانی مدت پوست شما را با اشکالات زیادی روبه رو خواهد کرد.

به گزارش راهنماتو، حتی اگر در فکر این نباشید که با پوستتان باید به خوبی رفتار کنید، اما جلوه‌ی آرایشتان که برایتان مهم است؟! پس حتما مراحل آرایشی را به ترتیب انجام بدهید تا آرایش قشنگی داشته باشید! این مساله که مورد توجهتان است؟

فرض کنید باید به یک مهمانی بروید، یک دورهمی یا حتی یک قرار در کافه، که می‌خواهید خیلی خوب و دوست داشتنی به نظر برسید! اول از همه چه کار می‌کنید؟! قطعا بعد از آماده کردن لباس‌هایتان به سراغ آرایش می‌روید. حتی اگر اهل آرایش به معنای کامل نباشید باز هم انجام روتین پوستی قبل از آرایش آن هم به ترتیب و مرتب برای شما واجب است. این مراحل را طی کنید و بدانید خیلی جذابتر به نظر خواهید رسید!

  • شستن پوست

آیا قبل از آرایش کردن صورتتان را می‌شویید؟ حتی اگر قبل از اینکه آرایش کنید صورتتان هیچ مدل کرم، ضدآفتاب و پنکیکی هم نداشته باشد باز هم لازم است که صورتتان را شست و شو بدهید! چرا؟ چون پوست چربی خودش را دارد و آلودگی‌ها هم در هوا پخش هستند! پس حتما این کار را انجام بدهید تا آرایش تمیزتری داشته باشید.

یک پاک کننده و شوینده ملایم و مناسب نوع پوستتان داشته باشید و به وسیله آن به شستن صورتتان بپردازید. در انتها برای خشک کردن پوست به سراغ حوله نروید. حوله هرچقدر هم نرم، برای ظرافت پوست مناسب نیست. با یک دستمال نرم به صورت ضربه‌ای رطوبت صورتتان را بگیرید.

  • لایه برداری

برای اینکه آرایش خوبی داشته باشید و صورتتان از لک و جای جوش رها شود نیازی نیست مرتب کرم پودرهای قویتر بخرید! بلکه هر بار که از یک ماسک لایه بردار استفاده کنید سلول‌های مرده پوستتان را دور می‌ریزید و به تدریج جای جوش و لک‌ها هم از بین خواهند رفت.

  • مرطوب کننده

دکترهای متخصص پوست معتقدند حتی اگر هیچ وسیله آرایشی و بهداشتی ندارید، لازم است که یک مرطوب کننده و آبرسان خوب برای پوستتان تهیه کنید. حتما قبل از آرایش کردن و بعد از شست و شو و لایه برداری به صورتتان کرم مرطوب کننده بزنید.

  • کرم زیرساز یا پرایمر

وجود یک پرایمر باعث می‌شود منافذ پوست شما بسته شود و آرایش مخملی و صافی داشته باشید. کرم پودر بهتر روی صورتتان خواهد نشست و جذابتر به نظر خواهید رسید. پس حتما برای اینکه صورتتان هموار باشد و چین و چروک، حتی به صورت ریز هم در آن مخفی شود پرایمر زدن را جدی بگیرید.

  • تامل و درنگ کنید!

بعد از اینکه پرایمر زدید حتما باید زمان بگذارید. دستکم 5 تا 15 دقیقه وقت لازم است تا از این مرحله به مرحله اصلی کرم پودر زدن بروید. پس یادتان باشد که عجله نکنید و این مرحله را حذف نکنید. آخرین مرحله قبل از شروع آرایش جدی همین جاست!

  • کرم پودر

دیگر آرایش شما با ورود به این مرحله رسما شروع می‌شود. کرم پودر شما باید مناسب پوستتان باشد. کرم پودر را به وسیله براش یا هر مدل پدی که در دسترس دارید به تمام قسمت‌های پوست بزنید.

حتما این مراحل را انجام بدهید و هیچ کدام را حذف نکنید. هر کدام به دیگری کمک می‌کند تا یک آرایش بی نقص و زیبا داشته باشید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها