با برنج تو یخچال مونده پیتزا درست کن! محشر می‌شه!

در ابداعی جالب که بسیار هم خوب جواب داده است می‌توانید پیتزای برنج درست کنید! شاید عجیب به نظر برسد ولی واقعا خوشمزه و جذاب است!

شناسه خبر: ۳۹۶۸۵۸
با برنج تو یخچال مونده پیتزا درست کن! محشر می‌شه!

راهنماتو- «عاشق برنجی؟ خب بیا پیتزاش رو درست کن!»

پیتزا از محبوبیت زیادی در سراسر دنیا برخوردار است. این غذای ایتالیایی در کشور ما آنقدر مدل‌های مختلفی دارد که شاید خود ایتالیایی‌ها هم اینقدر تنوع از آن نداشته باشند! یکی از غذاهایی که نمی‌شود از آن بگذری پیتزاست حتی وقتی می‌دانی با خوردن آن کیلو کیلو کالری به بدنت اضافه خواهد شد! علاقه است دیگر، این چیزها سرش نمی‌شود!

به گزارش راهنماتو، در مقابل کسانی که عاشق پیتزا و غذاهای فرنگی هستند شیفتگان برنج هم کم نیستند. در کشور ما که خیل زیادی از افراد عاشقانه برنج را دوست دارند و بدون آن نمی‌توانند روزگار بگذرانند! بد نیست بدانید در ابداعی جالب که بسیار هم خوب جواب داده است می‌توانید پیتزای برنج درست کنید! شاید در نگاه اول به نظرتان چیز نامرغوب و ناملموسی بیاید، اما قرار نیست روی خمیر پیتزا برنج بپاشید! بلکه می‌خواهید به جای استفاده از خمیر پیتزا از پلوی عزیز که شاید یک وعده هم در یخچال مانده بهره بگیرید! کاری بسیار خوب که از اسراف هم جلوگیری می‌کند! پس چه کاری بهتر از اینکه همین الان بلند شوید و برای تهیه این پیتزای فوق‌العاده وارد عمل بشوید؟!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
برنج پخته

2 لیوان

تخم مرغ

3 عدد

آب

50 میلی لیتر (باز هم خودتان در نظر بگیرید تا خمیر منسجم باشد!)

پنیر پیتزا

هرچقدر که خواستید!

سینه مرغ بزرگ

یک عدد

پیاز

نصف یک عدد

ساقه پیازچه

2 عدد

رب گوجه فرنگی

به میزان لازم

نمک و فلفل سیاه

به مقدار دلخواه

طرز تهیه:

پلو را به همراه تخم مرغ‌ها، آب و 2-3 قاشق پنیر پیتزا یا پنیر گودا در مخلوط کن بریزید و تا جایی که تبدیل به یک مخلوط خمیرمانند شود آن را میکس کنید. بافت آن باید یکدست و نرم بشود.

مرغ را به صورت نگینی ریز خرد کنید. در یک تابه مقداری مرغ‌ها را تفت بدهید و بعد پیاز خرد شده و پیازچه ریز شده را به آن اضافه کنید. وقتی پیاز و پیازچه در کنار مرغ تفت خوردند و نرم شدند رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تا وقتی بوی خامی رب گرفته شود آن را سرخ کرده و در انتها مقدار کمی آب به آن اضافه کنید و در حد چند دقیقه زمان بدهید تا این مواد با هم بپزند و آب آن هم کشیده شود.

قالب پیتزا یا فر را چرب کنید. مواد برنجی را که خمیری یکدست و منسجم است روی آن پخش کنید. سطح آن باید کاملا صاف باشد. مقداری روغن روی خمیر اسپری کرده و در فر 200 درجه سانتیگراد بگذارید و حواستان به آن باشد تا روی آن کاملا طلایی شود. حدود 10 دقیقه کافی است ولی با توجه به تفاوت در کارآیی فرها شما حواستان به آن باشد.

خمیر را از فر خارج کنید و مواد مرغی را روی آن ریخت و پخش کنید. حالا تمام سطح پیتزا را با پنیر بپوشانید و دوباره ظرف را داخل فر بگذارید. با دمای 200 درجه سانتیگراد 10 تا 15 دقیقه دیگر زمان بدهید تا پیتزای معرکه‌ و منحصربه فرد شما آماده شود. قطعا از خوردن آن لذت بسیاری خواهید برد و به یکی از دستورهای غذای همیشگی شما تبدیل خواهد شد. نوش جان

نکته:

مواد روی پیتزا را بنا به علاقه مندی خودتان می‌توانید تغییر بدهید!

نظرات
پربازدیدترین خبرها