مرغ مجلسی با سس بی نظیر زرشک! همه دستور این غذا رو ازت می‌پرسن!

راهنماتو مرغی را برای شما در نظر گرفته است که قطعا برای همیشه از این دستور استفاده خواهید کرد و هر کسی که طعم این مرغ شما را بچشد روش پختش را خواهد پرسید.

شناسه خبر: ۳۹۶۸۸۸
مرغ مجلسی با سس بی نظیر زرشک! همه دستور این غذا رو ازت می‌پرسن!

راهنماتو- «از مرغ به روشای همیشگی خسته شدی؟ خب این روشو امتحان کن!»

زرشک در کنار مرغ و پلو همیشه جذاب است. از این مساله نمی‌توانید به راحتی عبور کنید چون طعم بی نظیر این سه قلم و همراهیشان لذت غذا را بیشتر خواهد کرد.

به گزارش راهنماتو، راهنماتو مرغی را برای شما در نظر گرفته است که لازم نیست زرشک را جداگانه روی پلو بریزید یا حتی داخل خورش آن را ببینید! بلکه سسی که از زرشک می‌سازید آنقدر مطبوع و دوست داشتنی است که قطعا برای همیشه از این دستور استفاده خواهید کرد و هر کسی که طعم این مرغ شما را بچشد از شما روش پختش را خواهد پرسید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
مرغ

8 تکه ران و سینه

زرشک

یک پیمانه

آب

نصف پیمانه

آب انار

نصف پیمانه

رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده

به میزان سخاوت شما!

پیاز

یک عدد

فلفل دلمه‌ای کوچک

¼ عدد

هویج کوچک

یک عدد

سیر

2 حبه

آب و نمک

یک لیتر آب و ¼ پیمانه نمک

نمک

یک قاشق چایخوری

فلفل قرمز

نصف قاشق چایخوری

زنجبیل

نصف قاشق چایخوری

زردچوبه

نصف قاشق چایخوری

برگ بو

یک عدد

طرز تهیه:

در ابتدای کار مرغ را در یک لیتر آب و میزان نمکی که مشخص شده است قرار بدهید و حداقل برای یک ساعت آن را داخل یخچال بگذارید. این کار برای این است که بوهای ناخوشایند مرغ از آن گرفته بشود.

9

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و خلالی خرد کنید.

فلفل دلمه‌ای را هم بعد از شستن خلالی برش بزنید.

هویج را هم شستشو داده و پوست آن را با پوست کن بردارید و به صورت حلقه‌ای ببرید.

زرشک را که از قبل خیس کرده‌اید به همراه نصف پیمانه آب و همین میزان آب انار داخل مخلوط کن بریزید و حسابی آن را ترکیب کنید تا بافت یکدستی داشته باشد. سس به دست آمده را از صافی رد کنید تا کاملا صاف باشد و آماده استفاده گردد. این سس همین الان هم خوشمزه است و برای خوردن و لذت بردن کافی است! در غذا چه خواهد کرد؟!

در یک تابه مقداری روغن بریزید و رب گوجه فرنگی را در آن تفت بدهید تا بوی خامی رب از بین برود. آب زرشک را که آماده کردید به آن اضافه کنید تا زمانی که جوش بیاید و بعد آن را از روی گاز بردارید.

مرغ‌ها را از داخل یخچال بیرون بیاورید و آنها را بشویید و با یک دستمال تمیز و نخی حسابی آنها را خشک کنید. با زعفران و ادویه‌ای که دارید آنها را حسابی ماساژ بدهید تا ادویه‌ها و زعفران با مرغ‌ها کاملا ترکیب شوند.

این مرغ‌ها قرار نیست سرخ بشوند اما از صد مدل مرغ سرخ شده خوشمزه‌ترند!

در یک تابه پیازهای خلالی را بریزید و روی آنها فلفل دلمه‌های باریک خرد شده و هویج‌های حلقه‌ای را به همراه سیرهایی که آنها را هم خرد کرده‌اید قرار داده و مرغ‌ها را روی این ترکیب بچینید. یک عدد برگ بو دارید آن را هم داخل تابه انداخته، کمی روغن بریزید و سس زرشک خوشبو و طعم را روی تمام مرغ‌ها پخش کنید. شعله گاز را ملایم کرده در تابه را بگذارید و اجازه بدهید برای 45 دقیقه بپزند. در حین پخت از سس زرشک مرتب روی تمام قسمت‌های مرغ بریزید.

این مرغ بی نظیر و خوشمزه را در کنار پلوی ایرانی نوش جان بفرمایید و از طعم فوق‌العاده‌اش لذت ببرید. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها