(ویدئو) آسان ترین روش برای پخت یک کیک اسفنجیِ آمریکایی و خوشمزه

اگر هم یک کیک اسفنجی ساده می خواهید، با راهنماتو همراه شوید تا آسان ترین روش برای پخت این نوع کیک را به شما آموزش دهیم.

شناسه خبر: ۳۹۷۸۲۳
(ویدئو) آسان ترین روش برای پخت یک کیک اسفنجیِ آمریکایی و خوشمزه

راهنماتو- همانطور که از نامش پیداست، این کیک بافتی اسفنجی دارد که به طرز شگفت انگیزی سبک و نرم است. همچنین طعم دلچسب مرکبات راداشته و از آنجایی که فاقد هرنوع چربی افزودنی است، کیک ایده آلی است برای کسانی که مراقب مصرف چربی خود هستند. این کیک را می توان به صورت ساده و با پودر قند هم میل کرد. اما روش مورد علاقه من استفاده از آن برای تهیه کیک توت فرنگی است. فقط کیک را از وسط نصف کنید و آن را با توت فرنگی و مقدار زیادی خامه فرم گرفته پر کنید تا طعم لذیذ و خوشمزه آن را دوچندان کنید. اگر هم یک کیک اسفنجی ساده می خواهید، با راهنماتو همراه شوید تا آسان ترین روش برای پخت این نوع کیک را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم

آرد

نمک

شکر

بکینگ پودر

3 عدد تخم مرغ

عصاره وانیل

آب

لیمو

کرم تارتار

مراحل تهیه کیک

فضای پخت را آماده کنید

به گزارش راهنماتو، قبل از شروع کار روی خمیر، باید تمام مواد لازم خود را آماده کنید. اول فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) گرم کنید. بعد هم مطمئن شوید که پیشخوان آسپزخانه شما خالی است تا جایی برای گذاشتن وسایل پخت و پز داشته باشید.

سپس تابه خود را با کره یا اسپری چرب کنید. اگر نمی خواهید از کره یا اسپری استفاده کنید، ظرف را با کاغذ روغنی بپوشانید.

مرحله دوم

همه مواد خشک را الک کنی،د چون این کار برای پخت کیک اسفنجی ضروری است. نمک و بکینگ پودر را همراه با آرد الک و سپس مخلوط کنید.

مرحله سوم

دو کاسه آماده کنید: یکی برای سفیده ها و دیگری برای زرده ها. تخم مرغ را شکسته و با انگشتان خود نگه دارید تا سفیده ها چکه کنند و زرده در پوسته تخم مرغ بماند. اگر زرده شروع به شکستن کرد، پوسته ها را ببندید تا زرده و سفیده جدا نشوند. این کار باید نیم ساعت قبل از شروع مخلوط کردن انجام شود. تخم‌ مرغ ها وقتی سرد هستند راحت‌تر از هم جدا می‌شوند.

44

مرحله چهارم

زرده‌ها را در ظرفی بریزید و با همزن برقی هم بزنید. به تدریج، 2/3 فنجان (150 گرم؛ 4.3 اونس) شکر را در کاسه اضافه کنید. آنقدر هم بزنید(تقریباً 5 دقیقه) تا غلیظ، پفکی و لیمویی رنگ شوند. وقتی آماده شدند، خمیر به صورت روبانی در کاسه می افتد. سپس عصاره وانیل، آب و پوست لیمو را اضافه کرده و با همزن بزنید.

زرده ها را حتما در یک کاسه بزرگ بزنید تا بعدا آرد هم اضافه شود.

پوست قسمت بیرونی پوست مرکبات مانند لیمو، پرتقال و لیموترش خوش طعم است. فرقی ندارد کدام یک از این مرکبات را انتخاب می کنید، فقط مطمئن شوید که لایه بالایی را برمی دارید.

مرحله پنجم

در یک کاسه تمیز، سفیده ها را با سرعت متوسط به بالا هم بزنید تا سفیده ها کف کند، سپس کرم تارتار را اضافه کنید و به هم زدن سفیده ها ادامه دهید تا سفیده ها نرم شوند. همانطور که به هم زدن سفیده ها ادامه می دهید، به آرامی 1/3 فنجان شکر اضافه کنید و هم بزنید تا براق شوند.

تخم مرغ ها را زیاد هم نزنید. اگر سفیده تخم مرغ شروع به تقسیم و جدا شدن کند یا به جای براق شدن، کدر به نظر برسد، یعنی بیش از حد هم زده اید.

مرحله ششم

مواد الک شده را به آرامی داخل زرده بریزید و خوب مخلوط کنید تا مواد یکدست شود.

مرحله هفتم

بعد از اینکه مواد یکدست شد، مخلوط سفیده ها، شکر و تارتار را داخل خمیر بریزید و اینقدر هم بزنید تا همه با هم مخلوط شوند.

البته سعی کنید بیش از حد مخلوط نکنید چون باعث سفت شدن کیک می شود.

مرحله آخر

خمیر را داخل قالب ریخته و از یک کاردک برای صاف کردن سطح کیک استفاده کنید. حدود 30 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) در قفسه مرکزی بپزید. وقتی کیک به 30 دقیقه نزدیک شد با دقت مراقب آن باشید زیرا هر فری متفاوت است. با قرار دادن یک خلال دندان یا چنگال در مرکز، تست کنید تا ببینید کیک درست شده است یا خیر. اگر خلال دندان تمیز بیرون بیاید، کار پخت تمام است.

کیک آماده است

بعد از اینکه کیک را از فر خارج کردید، اجازه دهید تقریبا یک ساعت خنک شود. سپس با کاردک یا چاقو کیک را از کناره های تابه جدا کنید و سپس در ظرف موردنظر سرو بریزید.

21

نظرات
پربازدیدترین خبرها