دیگه افطاری تکراری نپز! این فرنی موز رو درست کن و ببین چقدر عالیه!

 در ماه رمضان همیشه توصیه می‌شود هنگام افطار خیلی غذا نخورید و بهتر است که معده‌تان را کم کم با غذاهای نرم و ملایم آشنا کنید تا از مشکلات جانبی در امان باشید.

شناسه خبر: ۳۹۶۹۹۷
دیگه افطاری تکراری نپز! این فرنی موز رو درست کن و ببین چقدر عالیه!

راهنماتو- «فقط حلوا و کاچی و شله زرد و فرنی؟! یکم تنوع لطفا!»

در ماه رمضان همیشه توصیه می‌شود که هنگام افطار خیلی غذا نخورید و بهتر است که معده‌تان را کم کم با غذاهای نرم و ملایم آشنا کنید تا از درد و مشکلات جانبی در امان باشید.

به گزارش راهنماتو، معمولا افطارها با فرنی و شله زرد یا حلوا و دسرهایی از این دست که لطیف هستند و درواقع نیاز به جویدن خاصی ندارند همراه است. اما این بار یک خوراک جالب و بسیار جدید برای شما داریم که قطعا بعد از خوردن آن دیگر همان آدم سابق نخواهید بود! یک میان وعده بی نهایت خوشمزه که هر کسی را عاشق خودش خواهد کرد. بسیار زیاد هم مقوی است و مانند حلوا و کاچی هم آرد ندارد. پس چه دارد؟! تامل بفرمایید و مواد لازم را ملاحظه کنید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
موز

یک کیلوگرم

نشاسته ذرت

½ قاشق غذاخور

آب

نصف پیمانه

عسل

2 قاشق غذاخوری

زعفران دم شده

به میزان سخاوت شما

پسته و فندق

برای تزیین در صورت تمایل

طرز تهیه:

موزها را پوست گرفته و به همراه آب و نشاسته ذرت داخل غذاساز بریزید و آنها را به خوبی با هم ترکیب کنید. ظرف را روی حرارت ملایم گاز قرار بدهید و همزمان هم بزنید. عسل و زعفران دم کرده را هم اضافه کنید و به هم زدنتان ادامه بدهید. این مرحله 10 دقیقه نیاز به تلاش و تحمل دارد. حرارت گاز باید ملایم باشد.

بعد از گذشت 10 دقیقه دسر موزی شما حاضر خواهد شد. آن را در ظرف موردنظرتان سرو کنید و با هرچه دوست می‌دارید تزیین بفرمایید.

این دسر موزی به حدی خوشمزه و مقوی است که هم برای افطار شما مناسب است و هم خارج از ماه رمضان گزینه بسیار خوبی برای صبحانه است. حتما از طعم جذاب آن لذت خواهید برد. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها