این چاشنی خونگی طعم غذاهاتو ۱۰۰ برابر می‌کنه!

در آشپزی اینکه شما از چه چاشنی‌ای برای چه غذایی استفاده می‌کنید اهمیت زیادی دارد. آنچه که در نهایت باقی می‌ماند به افزودنی‌هایی ربط دارد که شما در غذا می‌ریزید!

شناسه خبر: ۳۹۷۰۱۳
این چاشنی خونگی طعم غذاهاتو 100 برابر می‌کنه!

راهنماتو- «غذاست و چاشنیش! اگه خوب باشه دیگه غمی نیست!»

در آشپزی اینکه شما از چه چاشنی‌ای برای چه غذایی استفاده می‌کنید اهمیت زیادی دارد. طعم اصلی آنچه که در نهایت باقی می‌ماند تنها به افزودنی‌هایی ربط دارد که شما در غذا می‌ریزید. البته باید این مساله را هم در نظر داشت که هر غذا چاشنی مخصوص به خود دارد و هر آشپز هم راه و روش کار خودش را پیش می‌برد و منحصر به فرد عمل خواهد کرد. اما داشتن یکسری چاشنی‌ها که امتحانشان را خیلی خوب پس داده‌اند و برای بسیاری از غذاها قابلیت استفاده دارند لازم و ضروری است.

به گزارش راهنماتو، این چاشنی را درست کنید و در یخچال داشته باشید. با آن طعم غذاهایتان خاص و بی نظیر خواهد شد. تمام مواد لازمش را هم در منزل موجود دارید فقط باید دست به ترکیب آنها بزنید که ما خدمتتان عرض می‌کنیم:

مواد لازم

ماده غذایی مقدار
سیر

10 حبه

نمک

یک قاشق غذاخوری

پودر تخم گشنیز

یک قاشق غذاخوری سرخالی

پودر پاپریکا

2 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه

یک قاشق چایخوری

فلفل قرمز تند

یک قاشق چایخوری

شکر

یک قاشق غذاخوری

روغن نباتی

6 قاشق غذاخوری

شکر

یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

سیرها را با سیر له کن یا رنده ریز خیلی خوب له کنید و به آن یک قاشق غذاخوری نمک، یک قاشق غذاخوری پودر تخم گشنیز، 2 قاشق غذاخوری پاپریکا، یک قاشق چایخوری فلفل سیاه، یک قاشق چایخوری فلفل قرمز تند، یک قاشق غذاخوری شکر و 5 قاشق غذاخوری روغن نباتی را اضافه کنید و حسابی مخلوط کنید. این ترکیب را داخل یک ظرف شیشه‌ای که در آن به خوبی سفت می‌شود و تمیز و خشک است بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید.

هربار در پخت غذا که از آن استفاده کنید عطر و طعم فوق‌العاده‌اش شما را مدهوش خواهد کرد.

نکته: این چاشنی بیشتر مناسب برای جوجه کباب، لازانیا، املت و ماکارونی است. برای تهیه پیتزا هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها