تناسب اندام با ۳۰ ثانیه دو شدید تأیید شد

«شدت راه رفتن نقشی کلیدی در کمک به فرد برای سوزاندن کالری بیش‌تر و ارتقا سیستم قلبی-عروقی‌اش دارد. »

شناسه خبر: ۳۹۷۳۹۲
تناسب اندام با 30 ثانیه دو شدید تأیید شد

راهنماتو- قدم بعدی در مسیر کاهش وزن می‌تواند «به سادگی» دویدن در یک پارک محلی باشد.

به گزارش راهنماتو، مطالعات نشان داده‌اند افرادی که روزانه بین 10000 تا 12000قدم راه می‌روند توده بدنی پایین‌تر و درصد چربی کم‌تری دارند.

حالا کسانی که تمرین‌های متناوب ورزشی را به این رژیم پیاده‌وری اضافه می‌کنند، می‌توانند در موقعیت بهتری برای کاهش وزن قرار بگیرند.

به گزارش مرکز نیووسترن که روی تناسب اندام و سلامتی کار می‌کند، «شدت راه رفتن نقشی کلیدی در کمک به فرد برای سوزاندن کالری بیش‌تر و ارتقا سیستم قلبی-عروقی‌اش دارد. »

آن‌ها پیشنهاد می‌دهند:

«هر 3 تا 5دقیقه پیاده‌روی، 30 تا 60ثانیه با سرعت بالاتری راه بروید و 30ثانیه بعدی را آرام‌تر از حد معمول راه بروید و این تناوب را ادامه دهید.»

بنابراین اگر افراد با خودشان وزنه حمل کنند یا روی سراشیبی پیاده‌روی کنند به اهداف‌شان برای رسیدن به تناسب اندام زودتر می‌رسند.

x

به گفته محققان «تمرین‌هایی که به شکل تناوبی [شدید و کم‌تر شدید و آرام] انجام می‌شوند، بعد از اتمام تمرین‌ها، به دلیل پدیده‌ای فیزیولوژیکی به نام مصرف اکسیژن بعد از تمرین به سوزاندن کالری در بدن ادامه می‌دهند. به این پدیده «اثر بعد از چربی‌سوزی» نیز گفته می‌شود.»

آن قاعده قدیمی که می‌گفت 3500کالری معادل یک پوند چربی است در سال‌های اخیر رد شده است زیرا این فرمول متابولیسم افراد و ترکیب بدنی آن‌ها را در نظر نمی‌گیرد اما بهرحال برای کم کردن وزن افراد نیاز به کم کردن کالری دارند.

ترکیب تمرینات ورزشی با یک رژیم غذایی سالم اثربخش‌تر از صرفا محدودتر کردن کالری است. ورزش می‌تواند به شما کمک کند توده بدنی باریک‌تری پیدا و آن را حفظ کنید که در نتیجه باعث می‌شود هر روز کالری بیش‌تری بسوزانید.

به گفته محققان چه تمرینات تناوبی را بپذیرید چه نه، راه رفتن به تنهایی استراتژی مناسبی برای کاهش وزن با فواید بسیاری برای سلامتی نظیر کاهش فشار خون، بهبود خلق، افزایش قدرت استخوان‌ها و هضم بهتر است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها