این سالاد فستیوال طعم و عطره! ازش ساده نگذر!

سالادهای زیادی هستند که هنوز امتحان نکرده‌اید! سالادهایی که عطر و مزه آنها آنقدر خاص و تک است که هر چقدر بخورید سیر نخواهید شد!

شناسه خبر: ۴۰۰۴۱۲
این سالاد فستیوال طعم و عطره! ازش ساده نگذر!

راهنماتو- «زیتون و رب انار و گردو! به به چه طعمی، چه عطری!»

سالادهای زیادی هستند که هنوز امتحان نکرده‌اید! سالادهایی که عطر و مزه آنها آنقدر خاص و تک است که هر چقدر بخورید سیر نخواهید شد!

به گزارش راهنماتو، از خرد کردن کاهو و گوجه و خیار خسته نشده‌اید؟! از سس آبلیمو و آبغوره و سس مایونز تکراری که روی هر سالاد می‌ریزید و یک مزه همیشگی به شما می‌دهد هنوز هم راضی هستید؟ نه اینکه سالادهای نام آشنا بد باشند اما اینکه بتوانید با همان میزان وقت و شاید موادی حتی مختصرتر و زحمتی به مراتب کمتر یک صحنه رویایی خلق کنید کاری است که از شما برمی‌آید! فقط باید دل بدهید و به دستورات جدید اعتماد کنید. آن وقت است که متوجه می‌شوید چه لذت‌هایی هستند که هنوز آنها را کشف نکرده‌اید!

این سالاد اسمش زیتون است اما ترکیبی از مزه‌های فوق العاده است که در کنار هم برای شما یک خاطره بی نظیر می‌سازند.

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
روغن زیتون

3 قاشق غذاخوری

رب انار

2 قاشق غذاخوری

پودر فلفل پولبیبر

یک قاشق چایخوری

رب فلفل

2 قاشق غذاخوری

آویشن خشک

یک قاشق چایخوری

نمک

نصف قاشق چایخوری

پیاز متوسط

یک عدد

فلفل دلمه‌ای (ترجیحا قرمز)

یک عدد

زیتون بدون هسته

یک لیوان (حدود 150 گرم)

گردو خرد شده

نصف لیوان (حدود 50 گرم)

جعفری تازه خرد شده

¼ لیوان

دانه‌های انار

برای تزیین

طرز تهیه:

اول از همه به سراغ آماده سازی سس بروید.

رب انار، رب فلفل، روغن زیتون، آویشن، پودر پولبیبر و نمک را با هم به خوبی مخلوط کنید.

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و خلالی نازک برش بزنید. این نازک برش زدن پیاز اهمیت زیادی دارد! فلفل دلمه‌ای را هم بشویید و خلالی نازک خرد کنید.

زیتون های بدون هسته را هم ریز خرد کنید. زیتون نباید خیلی درشت باشد پس در این زمینه تلاشتان را بکنید که به اندازه ریز و مناسب آنها را خرد کنید. گردوها را هم با چاقو ریز کنید. گردوها باید زیر دندان کاملا حس بشوند پس آنها را پودر نکنید.

جعفری را هم بعد از پاک کردن و شستن ساطوری خرد کنید.

زیتون‌های خرد شده، گردوها، جعفری ساطوری، پیازهای خلالی و فلفل دلمه ای‌های باریک شده را با هم مخلوط کنید و همه را داخل سسی که آماده کردید بریزید. حسابی مواد را ترکیب کنید حتی اگر از دستتان استفاده کنید هم ضرر نکرده‌اید! مواد که با سس خوب آغشته شدند سالاد را در ظرف سرو بریزید و روی آن را با انارهای دانه شده تزیین کنید.

نان تست را در دستگاه تستر یا فر یا به هر روش دیگری که برایتان امکان پذیر است برشته کنید و در کنار سالاد سرو کنید. این سالاد با نان تست شده بسیار جذاب و رویایی خواهد بود. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها