این فرنی در عرض ۵ دقیقه حاضره! بدون شکر! بدون آرد برنج و نشاسته!

راهنماتو برای شما یک فرنی کاملا جدید دارد که خیلی سریعتر از فرنی‌های معمولی آماده می‌شود و نه آرد برنج لازم دارد و نه نشاسته! به نظر شما ماده اصلی آن چیست؟!

شناسه خبر: ۴۰۰۴۱۶
این فرنی در عرض 5 دقیقه حاضره! بدون شکر! بدون آرد برنج و نشاسته!

راهنماتو- «یه عصرونه! نه بگو یه صبحونه اصلا! عالیه!»

فرنی درست کردن روش‌های مختلفی دارد. فرنی با آرد برنج، فرنی با نشاسته! هر کدام اینها هم با افزودنی‌های متعدد می‌تواند طعم جدید و متفاوتی به شما بدهد. اما این بار راهنماتو برای شما یک فرنی کاملا جدید دارد که خیلی سریعتر از فرنی‌های معمولی آماده می‌شود و نه آرد برنج لازم دارد و نه نشاسته! به نظر شما ماده اصلی آن چیست؟!

به گزارش راهنماتو، حتما جو پرک یا جو دو سر پرک در منزل دارید. پس آن را به یاری بطلبید و در عرض 5 دقیقه یک فرنی جادویی تحویل بگیرید! نکته مهمتر قضیه هم اینجاست: شما از شکر استفاده نمی‌کنید! پس اگر رژیم هستید یا ورزش می‌کنید این فرنی کاملا مطابق با اهداف شماست! از آن چشم پوشی نکنید و در اولین فرصت درست کرده و نوش جان بفرمایید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
جو پرک یا جو دو سر پرک

نصف پیمانه

شیر

یک و نیم لیوان

خرما

7 عدد

وانیل

یک قاشق مرباخوری

گلاب

چند قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

یک مخلوط کن یا خردکن مقابل خودتان بگذارید. جو پرک یا دو سر پرک را داخل آن بریزید. 7 عدد خرما را هم به آن اضافه کنید. اگر دوست دارید شیرینی فرنی شما بیشتر باشد می‌توانید تعداد خرما را افزایش بدهید. یک و نیم لیوان شیر را هم قاطی مواد کرده و به همراه وانیل و گلاب خوب ترکیب کنید. یک مخلوط یکسان با بافتی یکدست خواهید داشت که باید داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی گاز قرار داده و با حرارت ملایم حدود 2-3 دقیقه هم بزنید تا به غلظت مناسب فرنی برسد. در این مرحله فرنی خرمایی شما حاضر است. اگر دوست داشته باشید طعم آن خاصتر هم باشد می‌توانید از پودر کاکائو یا زعفران دم شده هم استفاده کرده و به آن اضافه کنید.

فرنی را در ظرف‌های مخصوص سرو بریزید و اگر داغ دوست دارید که همان لحظه میل کنید و اگر هم طرفدار طعم سرد فرنی هستید بعد از اینکه در یخچال ماند و خنک شد نوش جان بفرمایید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها