با برنجی که خوش پخت نیست این غذا رو درست کن!

کبه عربی را به راحتی با همان برنجی که دوستش ندارید بپزید و ببینید چقدر معرکه می‌شود! با راهنماتو همه کارها آسان است!

شناسه خبر: ۴۰۰۴۱۸
با برنجی که خوش پخت نیست این غذا رو درست کن!

راهنماتو- «این همه برنج مونده رو دستم! نه عطر داره نه مزه! ری که نمی‌کنه، شفته هم می‌شه!»

برنج خریدن گاهی یک تخصص به حساب می‌آید! ممکن است شما برنجی بخرید که از پخت آن راضی نباشید. به عنوان پلو وقتی آن را دم می‌کنید خوشمزه و خوش عطر نیست و خلاصه بگویم: دوست ندارید آن را بپزید و بخورید! شاید به ذهنتان برسد که آن را در آش و سوپ استفاده کنید یا با آن دلمه بپزید، تمام اینها کارساز است اما با یک گونی 10 کیلویی برنج (به عنوان مثال) چقدر باید آش و سوپ پخت؟! پس باید به دنبال دستورهای مختلفی باشید که کار شما را راه بیندازد و برنج هم روی دستتان نماند!

به گزارش راهنماتو، چه چیزی بهتر از کبه سراغ دارید؟! این کبه عربی را به راحتی با همان برنجی که دوستش ندارید بپزید و ببینید چقدر معرکه می‌شود! با راهنماتو همه کارها آسان است!

مواد لازم:

برنج 2 پیمانه

سیب زمینی 2 عدد

زردچوبه به میزان لازم

گوشت چرخ کرده 250 گرم

پیاز یک عدد

زرشک 2 قاشق غذاخوری

گردو 2 قاشق غذاخوری

ترخان نصف قاشق غذاخوری

پودر سوخاری 100 گرم

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

روغن سرخ کردنی به میزان لازم

طرز تهیه:

برنج را از قبل برای مدتی خیس کنید.

سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید و به همراه برنج خیس خورده، آب و زردچوبه داخل قابلمه بریزید و اجازه بدهید خوب بپزند. وقتی هر دو به خوبی پختند آنها را آبکشی کنید.

در فاصله پخت سیب زمینی و برنج پیاز را بشویید و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کرده و در مقداری روغن خوب تفت بدهید. رنگ آن که تغییر کرد و بافت آن هم سبک شد گوشت چرخ کرده را به همراه نمک، زردچوبه و رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید. اجازه بدهید گوشت به خوبی تفت بخورد و رب گوجه فرنگی هم رنگ باز کند و از خامی بیرون بیاید! به آن مقداری آب اضافه کنید و ترخان را هم داخل ظرف ریخته و بگذارید به آرامی بپزند تا آب مواد تبخیر شود. در انتها گردوی خرد شده و زرشک را هم به این ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید.

این قسمت نکته قابل اهمیتی وجود دارد. برنج و سیب زمینی که پخته شدند باید به همان صورت که داغ هستند در چرخ گوشت بریزید. از خرد کن هم می‌توانید استفاده کنید. اگر دمای خود را از دست بدهد به خوبی بافت منسجم و نرمی نصیب شما نخواهد شد. پس وقتی داغ هستند حتما آنها را چرخ کنید. بعد از اینکه خمیر برنج و سیب زمینی را به دست آوردید کنار بگذارید تا خنک بشود. بعد از اینکه دمای خود را از دست داد به آن نمک و فلفل قرمز اضافه کنید و با دست خوب ورز بدهید تا بافت منسجم آن را ایجاد کنید.

برای درست کردن کبه، باید از مواد آماده شده به اندازه دلخواه بردارید در کف دست آن را گرد کنید و داخل آن یک حفره ایجاد کرده و از مواد گوشتی در آن بریزید و روی آن را هم با مواد برنج و سیب زمینی پوشش بدهید تا اثری از ماده گوشتی نبینید! حالا این کبه عزیز و گرامی را در مقداری پودر سوخاری بغلتانید. تابه را روی گاز بگذارید و روغن سرخ کردنی در آن ریخته و اجازه بدهید خیلی خوب داغ بشود. بعد کبه‌های آماده شده را در آن سرخ کنید. هنگام سرخ کردن باید حرارت گاز ملایم باشد.

کبه یکی از خوشمزه ترین غذاهای عربی است که می‌توانید درست کنید و برای مهمانی هایتان هم به خوبی از آن استفاده ببرید. در فریزر هم قابلیت نگهداری دارد.

نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها