همین امروز پاکوره درست کن! ساده تر از این غذا نداریم!

پاکوره یکی از آن غذاهایی است که برای کنار غذا یا میان وعده یا شام و ناهار بچه‌ها خیلی مناسب است. یک غذای بسیار ساده که زود، تند، سریع هم آماده می‌شود.

شناسه خبر: ۴۰۰۶۷۵
همین امروز پاکوره درست کن! ساده تر از این غذا نداریم!

راهنماتو- «ناگت و سمبوسه رو بذار کنار خب! یکم متنوع باش!»

غذاهای لقمه‌ای فراوانی می‌توانید درست کنید که طعم و بوی جدید داشته باشند.

به گزارش راهنماتو، پاکوره یکی از آن غذاهایی است که برای کنار غذا یا میان وعده یا شام و ناهار بچه‌ها خیلی مناسب است. یک غذای بسیار ساده که زود، تند، سریع هم آماده می‌شود. این غذای هندی بعد از سمبوسه از محبوبیت زیادی در زادگاهش برخوردار است و هر کسی با هر ملیتی آن را بخورد عاشقش خواهد شد. ضرر که ندارد شما هم یک بار آن را امتحان کنید تا به این نتیجه برسید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
سیب زمینی

2 عدد

نان تست

7 عدد

پیاز

2 عدد

آرد برنج

یک پیمانه

سیر

3 حبه

نمک

یک قاشق غذاخوری

پودر تخم گشنیز

2 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه

یک قاشق غذاخوری

زردچوبه

یک قاشق چای خوری

پودر پاپریکا

یک قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل

یک قاشق چای خوری

طرز تهیه:

در ابتدا نان‌های تست را در مقداری آب خیس کنید و وقتی که نرم شدند حسابی آنها را فشار بدهید تا آبشان خارج شود و کنار بگذارید.

پیازها را بشویید، پوست بگیرید و خلالی نازک خرد کنید.

سیرها را هم بعد از پوست گیری له کنید.

سیب زمینی‌های نازنین را هم بشویید، پوست بگیرید و ریز رنده کنید.

یک ظرف بزرگ بردارید و پیازهای خلالی، سیرهای له شده و سیب زمینی‌های رنده شده گرانقدر را در آن بریزید. حالا آرد برنج را روی آنها بپاشید و تمام ادویه‌هایی که نامشان را دیدید داخل ظرف ریخته و خوب ورز بدهید. اجازه بدهید نیم ساعت بماند تا طعم‌ها در هم فرو بروند و آماده سرخ کردن بشوند.

یک تابه را با روغن سرخ کردنی پر کنید و وقتی روغن حسابی داغ شد از مواد پاکوره به صورت نامنظم با قاشق بردارید و داخل روغن سرخ کنید. این غذا خیلی زود آماده می‌شود. لازم نیست مانند کتلت از دست‌هایتان برای شکل دادن استفاده کنید چون حسن پاکوره به همین نامنظم بودن شکل و قیافه‌اش است! فقط باید حسابی سرخ بشوند تا صدای ترد آنها دل شما را ببرد! بعد از اینکه آماده شدند آنها را روی دستمال روغن گیر قرار بدهید و بعد با هر سسی که دوست دارید نوش جان بفرمایید! این غذا را هرگز از یاد نبرید چون بی نهایت خوشمزه است و برای شما کاربردی خواهد بود! در هر مهمانی هم می‌توانید کنار غذا به راحتی استفاده کنید. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها