این غذای نونی مراکشی رو حتما بذار توی برنامه‌ت!

این غذایی که راهنماتو برای شما درنظر گرفته است یک نوع غذای مراکشی است که تمام مواد موردنیازش را اکثر افراد دوست دارند.

شناسه خبر: ۴۰۰۶۸۶
این غذای نونی مراکشی رو حتما بذار توی برنامه‌ت!

راهنماتو- «وقت غذاهای نونیه دیگه! قبول داری؟»

غذاهایی که با نان خورده می‌شوند هم ساده‌تر هستند هم هزینه مقبول‌تری دارند و هم اینکه رژیمی تر هستند! البته رژیمی به معنای کامل نه، ولی از آنجا که پلو حجم زیادی به شکم اضافه می‌کند غذاهای نانی مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند!

به گزارش راهنماتو، این غذایی که راهنماتو برای شما درنظر گرفته است یک نوع غذای مراکشی است که تمام مواد موردنیازش را اکثر افراد دوست دارند. یعنی نمی‌شود حتی فکرش را هم کرد که کسی از گوجه فرنگی و بادمجان بدش بیاید! البته افرادی هم هستند که دور و بر بادمجان آفتابی نمی‌شوند ولی به امید خدا کم هستند!

حالا شما این غذا را درست کنید متوجه این همه تعریف خواهید شد!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
بادمجان بزرگ

2 عدد (دلمه‌ای باشد بهتر است!)

گوجه فرنگی بزرگ

3 عدد

فلفل سبز شیرین

2 عدد

پیاز متوسط

یک عدد

پنیر موزارلا

نصف پیمانه

تخم مرغ بزرگ

3 عدد

جعفری تازه ساطوری شده

به مقدار دلخواه

رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذا خوری

پودر پاپریکا

یک قاشق چای خوری

زردچوبه

یک قاشق چای خوری

سیر

2 حبه (از پودر سیر هم می‌توانید استفاده کنید)

اورگانو یا آویشن

یک قاشق چای خوری

طرز تهیه:

بادمجان‌ها را بشویید و پوست بگیرید به صورت مکعبی خرد کنید. یک تابه انتخاب کنید و بگذارید روی گاز تا کمی گرم شود. بادمجان‌های مکعبی را در آن بریزید. در ابتدا روغن اضافه نکنید و اجازه بدهید کمی آب بادمجان‌ها کشیده شود و بعد روغن را داخل تابه بریزید. کمی که گذشت نمک و فلفل سیاه را هم داخل آن ریخته و بگذارید که آرام آرام بپزند و سرخ شوند. وقتی بادمجان‌ها نگینی خرد می‌شوند زیاد روغن به خود جذب نمی‌کنند.

بعد از سرخ شدن بادمجان‌ها آنها را از داخل تابه خارج کنید.

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و در تابه حاوی روغن آن را سرخ کرده تا طلایی شود. فلفل سبز شیرین را هم ریز خرد کنید و به پیاز اضافه کرده و تفت بدهید. بعد از اینکه فلفل‌ها هم کمی سبک شدند و گوجه‌ فرنگی‌های شسته شده را که رنده یا پوره کرده‌اید به آنها اضافه کنید. این مرحله را تا جایی که مقدار کمی از آب گوجه‌ها کشیده شد ادامه بدهید ولی در نظر داشته باشید که نباید خشک بشود و بگذارید تا درصدی از آب گوجه‌ها باقی بماند!

حالا نوبت به رب گوجه فرنگی می‌رسد. آن را با مقدار کمی آب مخلوط کنید و در تابه بریزید. تمام مواد را به خوبی ترکیب کنید و زردچوبه را به همراه سیر له شده (یا پودر سیر) و پودر پاپریکا به مواد اضافه کنید. در نهایت بادمجان‌های سرخ شده را هم به میدان بیاورید و در تابه را بگذارید تا با حرارت ملایم تمام مواد در کنار همدیگر به خوبی بپزند و جا بیفتند! وقتی این اتفاق افتاد تخم مرغ‌ها را در سه قسمت از تابه بریزید و روی آن را پنیر موزارلا بریزید و حالا نوبت به عطرآگین کردن غذایتان می‌رسد! جعفری‌های ساطوری شده و اورگانو (یا آویشن) را هم روی تمام مواد بپاشید و در تابه را بگذارید. وقتی تخم مرغ‌ها بسته شد و پنیر ذوب شد یعنی غذای شما حاضر است.

با نان دلخواهتان سرو کنید و نوش جان بفرمایید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها