پلو و خورش دیگه بسه! گراتن مرغ و سبزیجات درست کن!

گراتن مرغ و سبزیجات برای شما که دوست دارید تنوع را در برنامه‌های غذاییتان بگنجانید بهترین انتخاب است. وعده بعدی آن را درست کنید و لذت ببرید!

شناسه خبر: ۴۰۱۵۲۵
پلو و خورش دیگه بسه! گراتن مرغ و سبزیجات درست کن!

راهنماتو- «خورش دیگه دلتو زده؟! خب گراتن بپز! هم سریعتره هم خوشمزه!»

غذاهای پلو و خورشی در فصل گرما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. اصلا نگاه کردن به خورشی که از آن بخار بلند می‌شوند و برنجی که باید داغ داغ خورد کمی تا قسمتی گرمای وجود آدمیزاد را بیشتر می‌کند. در مقابل تنوع هم چیز خوبی است! اینکه مرغ و گوشت را همیشه به روش سنتی در غذاها به کار ببریم تکراری به حساب می‌آید و جذابیت غذا خوردن را هم کم می‌کند!

به گزارش راهنماتو، گراتن مرغ و سبزیجات برای شما که دوست دارید تنوع را در برنامه‌های غذاییتان بگنجانید بهترین انتخاب است. وعده بعدی آن را درست کنید و ببینید چقدر خوشمزه است!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
سینه مرغ

400 گرم

پیاز

یک عدد

فلفل دلمه‌ای قرمز

یک عدد

هویج

یک عدد

قارچ

7-8 عدد

نخود فرنگی

یک و نیم لیوان

رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری

آب گرم

120 میلی لیتر

پودر پاپریکا

یک قاشق چای خوری

فلفل سیاه

نصف قاشق چای خوری

پونه کوهی

نصف قاشق چای خوری

پودر سیر

نصف قاشق چای خوری

نمک

به میزان دلخواه

پنیر موزارلای رنده شده

به میزان لازم

مواد لازم برای سس بشامل:

ماده غذایی مقدار
کره

یک و نیم قاشق غذا خوری

آرد

2 قاشق غذا خوری

شیر

400 میلی لیتر

جوز هندی، نمک و فلفل سیاه

به میزان دلخواه

طرز تهیه:

در ابتدا باید مرغ را آماده کنید. سینه‌های مرغ را به مکعب‌های کوچک خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی شعله ملایم گاز قرار داده و مرغ‌های نگینی شده را در آن کمی تفت بدهید تا رنگ آن عوض شود. سینه مرغ زود پخته می‌شود و سعی کنید تفت دادن آن را زیاد طولانی نکنید چون باعث خشک شدن بافت مرغ می‌شود!

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و ریز خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را هم به همراه هویج بعد از شست و شو خرد کنید. بهتر است نگینی ریز این کار را انجام بدهید. پیاز و فلفل را به همراه هویج به مرغ اضافه کنید و آنها را هم تفت بدهید. قارچ‌های ورقه‌ای شده هم باید به جمع موادی که تفت می‌خورند اضافه شود! همه مواد را 5-6 دقیقه سرخ کنید تا نرم بشوند. رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تا وقتی رنگ و بوی آن عوض شود آن را هم تفت بدهید. نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پونه کوهی و پودر سیر را هم به جمع مواد ببرید و هم بزنید تا عطر ادویه‌ها بلند شود. نخود فرنگی‌ها در آخرین مرحله باید وارد تابه بشوند! در نهایت آب را به آنها اضافه کنید و در تابه را بگذارید تا حدود 5 دقیقه در کنار هم بپزند.

طرز تهیه سس بشامل:

سس بشامل از کاربردی‌ترین سس‌ها برای غذاهایی مثل گراتن، سوفله و لازانیا است. بهتر است آن را بلد باشید و حتی در سوپ هم از آن استفاده کنید چون بسیار خوشمزه می‌شود و لذتش را خواهید برد.

در یک قابلمه کوچک روی گاز کره را ذوب کنید آرد را به آن اضافه کنید و کمی تفت بدهید تا خامی آن رفع بشود. شیر را کم کم داخل قابلمه بریزید و هم زمان هم بزنید تا آرد گلوله نشود. نمک، فلفل سیاه و جوز هندی هم که اضافه بشوند دیگر شما کار خاصی نخواهید داشت! فقط باید سس را آرام هم بزنید تا به غلظت برسد و گاز را خاموش کنید.

ظرفی که می‌خواهید گراتن را در آن سرو کنید انتخاب کرده و مواد آماده شده را داخل آن بریزید. روی آن را با سس بشامل بپوشانید و در مرحله آخر هم پنیر پیتزا بر تمام قسمت‌ها بپاشید تا نقطه‌ای از آن خالی نماند.

فر را حدود 10 دقیقه قبل گرم کنید و ظرف را در آن بگذارید. دمای فر باید روی 180 درجه سانتیگراد باشد. مدت زمان پخت هم به ذوب و برشته شدن پنیر بستگی دارد. چون تمام مواد پخته هستند و فقط به انسجام در کنار هم نیاز دارند. حدود 30 دقیقه کافی است.

نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها