بهترین گیاهان آپارتمانی ضد آلرژی را بشناسید

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.6 دقیقه

راهنماتو- هر سال با فرارسیدن بهار حساسیت و آلرژی به اوج خود می رسد. عطسه مداوم، آبریزش بینی و خارش چشم از جمله علائمی هستند که می توانند هر کسی را کلافه کنند. این علائم در واقع به دلیل گرده افشانی درختان رخ می دهد و در ماندن در خانه را می توان به عنوان راهی موثر برای در امان ماندن از این گرده ها دانست. اگرچه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما می توان با نگهداری گیاهان ضدآلرژی بر حساسیت فصلی غلبه کرد. در واقع این گیاهان می توانند با فیلتر کردن ترکیبات خاصی در هوا از بروز آلرژی جلوگیری کنند.

به گزارش راهنماتو، گرد و غبار، کنه های گرد و غبار، مو، خز و پر حیواتات خانگی و حشرات همگی می توانند منجر به بروز آلرژی شوند. اگرچه گیاهان نمی توانند به از بین بردن بسیاری از این موارد کمک کنند، اما می توانند با تنظیم رطوبت هوای خانه به کاهش رشد کپک ها و از بین بردن محرک هایی همچون فرمالدئید، تری کلرواتیلن، بنزن و مونوکسید کربن منجر شوند. در ادامه با معرفی 7 گیاه آپارتمانی ضد آلرژی با راهنماتو همراه باشید.

1- نخل بامبو

نخل بامبو یا نخل شامادورا یک گیاه آپارتمانی زیبا و دوست داشتنی است که به دلیل توانایی زیاد در انطباق با محیط و قدرت تصفیه هوای محیط طرفداران زیادی دارد. این گیاه نوعی نخل کوچک درختچه ای است که برگ هایی انبوه به رنگ سبز تیره دارد که معمولا تمام ساقه را می پوشانند. این گیاه قادر است مواد مضری همچون فرمالدهید، بنزن، کلروفرم و کربن‌مونواکساید را از هوای محیط جذب کند و از این طریق به بهبود هوای محیط اطراف خود کمک کند.

1


2- آگلونما

آگلونما، نخشید یا گیاه همیشه سبز چینی نام گیاهی خوش یمن است که به دلیل نیازهای مراقبتی اندک و رنگ های متنوع در دسته گیاهان پرطرفدار آپارتمانی قرار می گیرد. این گیاه همچنین قادر است آلاینده هایی همچون بنزین و فرمالدئید را از هوای اطراف خود جذب کند و به دلیل نیاز به نور کم، از محبوبیت بالایی به ویژه برای نگهداری در منزل و محل کار برخوردار است.

1


3- پاپیتال

پاپیتال که با نام عشقه و پیچک نیز شناخته می‌شود، گیاهی بالارونده و همیشه سبز است که برگ هایی کوچک با بریدگی هایی در اطراف دارد و در دسته گیاهان مقاوم قرار می گیرد. این گیاه قادر است فرمالدهید موجود در هوا، هاگ های کپک و ترکیبات آلی فرار را به خود جذب کرده و از این طریق به تصفیه هوای محیط اطراف خود کمک کند.

1


4- ژربرا دیزی

ژربرا دیزی نام گلی زیبا با برگ های رنگارنگ به رنگ زرد، سفید، قرمز و نارنجی است که شکوفه های آن می توانند تا 4 سانتی متر رشد کنند. این گیاه در دو نوع فشرده و قد بلند دیده می شود و نوع کوتاه آن مقاومت بیشتری نسبت به نوع دیگر دارد. گل ژربرا دیزی قادر است غلظت مواد شیمیایی مضر مانند تری کلرواتیلن و بنزن را از هوای اطراف خود کاهش دهد و از این طریق به بهبود هوای محیط کمک کند.

1


5- سانسوریا

سانسوریا یک گیاه آپارتمانی زیبا، سرسخت و بی دردسر است که به نام گیاه مار یا زبان مادرشوهر نیز شناخته می شود. این گیاه قادر است سمومی مانند فرمالدئید، زایلن و تولوئن را از محیط جذب کند و با افزایش اکسیژن هوا و آزاد کردن رطوبت به بهبود سلامتی شما کمک می کند. این گیاه همچنین برای افرادی که از آلرژی رنج می‌برند نیز ایده آل است.

1


6- اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم یا گل صلح نام گیاهی زیبا و سفید رنگ است که در دسته گیاهان آپارتمانی همیشه گل دار قرار می گیرد و زادگاه اصلی آن مناطق گرمسیری است. این گیاه سایه دوست به رطوبت بالا نیاز دارد و قادر است فرمالدهید، بنزن، متیل، تولوئن، استون و مونوکسید‌کربن موجود در هوا را از بین ببرد.

1


7- دراسنا

دراسنا یا گیاه اژدها نام گیاهی با برگ های تیره، براق و ضخیم است که رشد سریعی دارد و در دسته گیاهان درختچه ای و همیشه سبز قرار می گیرد. این گیاه بیش از 40 نوع مختلف دارد و از متداول ترین انواع آن که در ایران از آنها به عنوان گیاهان آپارتمانی نگهداری می شوند، می توان به دراسنا پرچمی، نقره ای و کامپکت اشاره کرد. گیاه دراسنا قادر است با جذب فرمالدئید، اکسید نیتروژن، زایلن، بنزن و تری کلرواتیلن هوا را تصفیه کند.

1

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها