برای گروه خونی O چه غذاهایی مفید و چه غذاهایی مضر هستند؟

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.8 دقیقه

راهنماتو- «رژیم غذایی مگه ربطی به گروه خونی داره!؟»

گروه خونی و غذایی که مصرف می‌کنید تاثیر زیادی بر سلامت شما دارد. خوب است که بدانید برای گروه خونی شما چه غذاهایی ممنوع و چه غذاهایی مفید است. ممکن است به مشکلاتی دچار بشوید که علت آن را ندانید ولی با توجه کردن به این مساله به راحتی می‌توانید از آنها رها شوید! حتی تحقیقات نشان می‌دهد که بعضی بیماری‌ها صرفا مخصوص گروه‌های خونی خاصی است و خیلی خوب است که شما این موارد را بدانید تا به صورت آگاهانه پیشگیری کنید.

به گزارش راهنماتو، گروه خونی O نکات خاص خودش را دارد. افرادی که این گروه خونی را دارند به دلیل اسید بالای معده باید در تغذیه بیشتر مراقبت کنند. از آنجا که اسید معده در هضم بهتر غذا کمک رسان است افرادی که گروه خونی O دارند بهتر می‌توانند مواد غذایی پر پروتئین و چربی‌ها را هضم کنند!

مصرف گوشت مرغ و ماهی و پرندگان برای این گروه خونی خیلی مناسب هستند.

از آنجا که توانایی بدنی این افراد در هضم چربی‌ها بالاست جذب کلسیم هم برایشان بهتر صورت می‌گیرد. غلات و حبوبات به حفظ سیستم ایمنی بدنی آنها و همینطور بالاتر رفتن آن کمک ویژه‌ای می‌کنند.

گروه خونی O چه غذاهایی بخورند بهتر است؟

تحقیقات دانشمندان نشان داده است افرادی که این گروه خونی را دارند کمتر در معرض حملات قلبی و عروقی قرار می‌گیرند ولی در مقابل نسبت به بیماری‌های گوارشی مخصوصا در ناحیه معده و زخم در آن قسمت ضعف دارند و در خطر هستند.

با این حال غذاهایی که نام آنها برده می‌شود برای سلامت و بدن این دسته افراد که گروه خونی O دارند مفید به نظر می‌رسد:

پروتئین حیوانی برای این افراد بسیار مناسب است. گوشت گوساله، گوشت بره، گوشت گوسفند و ماهی‌ها باید در برنامه غذاییشان قرار بگیرد.

با اینکه لبنیات و تخم مرغ چندان انتخاب خوبی برای افراد دارای گروه خونی O به حساب نمی‌آید ولی به صورت گاه گاه می‌توانند از کره، شیر سویا و پنیر موزارلا استفاده کنند.

آجیل و مغزیجات از آنجا که دارای پروتئین هستند عنصر مهمی به شمار می‌آیند ولی در این دسته از خوراکی‌ها افراد با گروه خونی O باید گردو و تخمه کدو تنبل را انتخاب کنند!

لوبیا چیتی و نخود سیاه در بین غلات گزینه بهتری هستند. همچنین این افراد می‌توانند از جو، برنج، ارزن، گندم و چاودار هم تغذیه کنند.

شاید به نظر نرسد که سبزیجات برای عده‌ای قابل تجویز نباشد! اما واقعیت این است که به غیر از بعضی سبزیجات این موارد که نام برده می‌شود برای گروه خونی O مفید هستند:

کلم بروکلی، گوجه فرنگی، سیر، کاهو، ترب کوهی، بامیه، پیاز، هویج، جعفری، فلفل قرمز، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل و شلغم قابل استفاده هستند و هیچ اثر منفی روی آنها نخواهند گذاشت.

در بین میوه‌ها هم انواع توت، آلو، انجیر و گریپ فروت منبع تغذیه خوبی به حساب می‌آیند!

ممکن است شما گروه خونی O داشته باشید اما نسبت به ادویه‌ها و چاشنی‌ها هیچ وقت تصور منفی نداشته و همیشه استفاده می‌کردید. این ادویه‌ها برای شما مفید هستند:

پودر کاری، نمک یددار، فلفل قرمز، پودر کاکائو، شکلات و عسل انتخاب‌های خوبی خواهند بود.

چای سبز، چای زنجبیلی و آب معدنی در بین نوشیدنی‌ها پرچم دار هستند و از آنها چشم پوشی نکنید!

افراد با گروه خونی O چه غذاهایی را نباید بخورند؟

اگر شما گروه خونی O دارید حواستان باشد که دور این غذاها را خط بکشید! ژامبون، غذاهای فرآوری شده، خاویار، حلزون، ماهی آزاد برای شما مضر به حساب می‌آیند. به طور کلی لبنیات انتخاب خوبی نیستند مخصوصا از نوع ماست و پنیر! البته مواردی از لبنیات به صورت مجاز ذکر شد که در قسمت قبل برایتان عنوان کردیم.

بادام هندی، بادام زمینی و پسته را از سبد غذاییتان حذف کنید!

لوبیا قرمز، تمبر هندی و عدس و دال عدس را هم کنار بگذارید!

در بین حبوبات هم ذرت، گلوتن، بلغور، آرد سفید، سبوس و جو را مورد استفاده قرار ندهید.

سبزیجاتی مانند کلم، گل کلم، خردل، زیتون‌های تخمیر شده، بادمجان، سیب زمینی، ذرت، تره فرنگی و آووکادو را مصرف نکنید!

میوه‌هایی مانند خربزه، طالبی، نارنگی، پرتقال، تمشک، توت فرنگی، نارگیل و ریواس مناسب شما نیستند!

در مصرف این ادویه‌ها و چاشنی‌ها هم دقت کنید و آنها را به کار نبرید:

فلفل سفید، فلفل سیاه، سرکه، دارچین، نشاسته ذرت، جوز هندی، کچاپ، وانیل، ترشی و سس مایونز!

از نوشیدن قهوه، نوشابه و چای سیاه اجتناب کنید!

در پایان بهترین قاضی خود شما و بدن شماست! با مصرف هر کدام از موارد مثبت یا منفی که ذکر شد و واکنش بدن بهتر متوجه این مساله خواهید شد که چه خوراکی مناسب شما و چه تغذیه‌ای قابل حذف است.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها