پنکیک سیب زمینی کُره‌ای نخوردی تا حالا؟! همین امشب درست کن!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.4 دقیقه

راهنماتو- «غذاهای سخت نگو جان من! یه نیمرویی، املتی، چیزی!»

اسم بعضی از غذاها سخت‌تر از کاری است که شما قرار است انجام بدهید! باور کنید! مثلا همین پنکیک سیب زمینی کُره‌ای! شاید به نظرتان بیاید چقدر باید مواد عجیب و غریب داشته باشد، وسایل خاصی هم بخواهد و وقت شما را هم بگیرد! اما واقعیت این است که شما فقط به سه قلم مواد نیاز دارید! یک ساعت هم زمان نمی‌برد ولی طعمی که به دست می‌آید در نهایت با دل و روح و جان شما بازی خواهد کرد!

به گزارش راهنماتو، ما برای شما همه چیز را ساده و آسان می‌خواهیم پس همین امشب این پنکیک سیب زمینی کُره‌ای را درست کنید و هم خودتان و هم اهل منزل از آن لذت ببرید!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
سیب زمینی

3 عدد

نشاسته ذرت

5 قاشق غذاخوری

شیر

2 قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا

به میزان لازم

نمک، فلفل سیاه و هر نوع ادویه دلخواه دیگر

به میزان لازم

طرز تهیه:

تا اینجای کار که سخت نبود؟! خب پس از اینجا به بعد را هم به آسودگی طی کنید!

سیب زمینی‌ها را خوب بشویید و با همان پوست در یک قابلمه بگذارید و روی آن را پر از آب کرده و اجازه بدهید روی گاز بپزند تا نرم شوند. قرار است از این سیب زمینی‌ها پوره‌ی خوشمزه‌ای تهیه کنید. وقتی سیب زمینی‌ها پخته شد پوست آنها را بگیرید و به وسیله پوره کن یا رنده آن را تبدیل به پوره کنید. شیر را به همراه نشاسته ذرت به آن اضافه کرده و نمک و فلفل سیاه را هم روی آن بپاشید و ورز بدهید. بافت آن باید کاملا نرم و یکدست باشد. بین ادویه‌ها پودر سیر هم گزینه خوبی است اگر از عطر سیر خوشتان می‌آید حتما از آن هم استفاده کنید.

به اندازه یک نارنگی و حتی کوچکتر از مواد پوره بردارید و در کف دستتان آن را صاف کنید. وسط آن مقداری پنیر پیتزا قرار بدهید و از مواد پوره که در دستتان دارید روی پنیر را بپوشانید. قرار است پنیر داخل این مقدار از پوره مخفی بشود. حالا آن را گرد کنید و کف دستتان فشار بدهید تا شبیه پنکیک بشود ولی به هیچ عنوان پنیرها مشخص نباشند. پنیر باید کاملا لای پوره‌ها بماند وگرنه در روغن زود می‌سوزد.

یک تابه نچسب انتخاب کنید و کمی روغن داخل آن بریزید و روی گاز بگذارید. حرارت گاز هم کم باشد. وقتی روغن داغ شد پنکیک‌های آماده شده را در آن قرار بدهید و هر دو طرفشان را سرخ کنید. به همین صورت تمام مواد را سرخ کنید و بعد در ظرف سرو بگذارید. با نان میل کنید و در کنارش از ترشی، سبزی خوردن و ماست و سالاد هم می‌توانید استفاده کنید. نوش جان

نکته مهم:

پنیر پیتزا را حتما قبل از شروع کار از فریزر دربیاورید تا هم دما با محیط باشد و بلورهای یخ نداشته باشد!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها