10تا از بهترین سریال های کره‌ای برای یادگیری زبان (برای مبتدیان)

  • فاطمه چولکی فاطمه چولکی
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 13.3 دقیقه

راهنماتو- تماشای تلویزیون به طور کلی یک فعالیت سازنده در نظر گرفته نمی شود. اما، شما به راحتی می توانید آن را به یک منبع یادگیری باور نکردنی زبان تبدیل کنید. تماشای بهترین درام‌های کره‌ای راهی عالی برای یادگیری سریع‌تر زبان کره‌ای است. و برای اینکه به شما کمک کنیم جستجوی خود را محدود کنید، لیستی از بهترین درام های کره ای برای لذت بردن و آموزش بهتر تهیه کرده ایم. اما قبل از اینکه شروع به نگرانی در مورد اینکه آیا این سریال ها،باعث هدر رفتن زمان شما می شوند یا خیر، به یاد داشته باشید که شما هر چند وقت یکبار مستحق استراحت هستید. تماشای بهترین درام‌های کره‌ای می‌تواند راهی سرگرم‌کننده برای رسیدن به آرامش باشد، در حالی که همچنان در فرهنگ و زبان کره‌ای غوطه‌ور هستید. شما صداها را خواهید شنید و فرهنگ کره ای را درک خواهید کرد. همچنین شما نگاه شگفت انگیزی به نحوه عملکرد زبان خواهید داشت.

زبان کره ای را با لینگوپی بیاموزید

Lingopie یک پلتفرم نوآورانه و پیشرفته برای یادگیری زبان است که رویکردی تازه و همه جانبه برای کمک به کاربران در تسلط بر زبان جدید دارد. به عنوان یک برنامه Kdrama مبتنی بر اشتراک، Lingopie به کاربران اجازه می دهد با استفاده از یک رسانه سرگرم کننده و در دسترس زبان کره ای را یاد بگیرند. Lingopie با مجموعه وسیعی از نمایش‌ها و فیلم‌های تلویزیونی معتبر، انتخاب گسترده‌ای را برای تقویت مهارت‌های زبانی در عین لذت بردن از محتوای سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد. Lingopie با داشتن زیرنویس هم به زبان مقصد و هم به زبان مادری کاربر، تجربه یادگیری منحصربه‌فرد و مؤثری را ارائه می‌کند که غوطه‌وری فرهنگی را با درک متنی ترکیب می‌کند.

علاوه بر این، با Lingopie، می‌توانید سرعت یادگیری خود را انتخاب کنید و از سیستم ردیابی واژگان برای نظارت بر پیشرفت خود استفاده کنید و آن را به یک برنامه یادگیری کره‌ای مفید و جامع تبدیل کنید. با Lingopie، تسلط بر یک زبان جدید و به هم پیوستن اعتیاد به Kdrama به سفری جذاب و بی‌نظیر تبدیل می‌شود.

نحوه یادگیری زبان کره ای با کی دراما

یادگیری زبان کره ای با Kdramas می تواند یک راه سرگرم کننده و کاربردی برای بهبود مهارت های زبان شما باشد. در اینجا چند راه عملی برای یادگیری زبان کره ای در حین تماشای Kdramas آورده شده است:

از زیرنویس ها درست استفاده کنید: با تماشای Kdramas با زیرنویس های کره ای و انگلیسی شروع کنید. به زیرنویس های کره ای دقت کنید و سعی کنید آنها را با دیالوگ گفتاری مطابقت دهید. همانطور که پیشرفت می کنید، فقط به زیرنویس های کره ای بروید یا حتی زیرنویس ها را به طور کامل خاموش کنید تا خود را به چالش بکشید.

گوش دادن فعال را تمرین کنید: روی گوش دادن به دیالوگ تمرکز کنید و سعی کنید تا جایی که ممکن است بدون تکیه بر زیرنویس ها بیشتر متوجه شوید. به تلفظ، لحن و عبارات رایجی که در موقعیت های مختلف استفاده می شود گوش دهید.

تکرار بعد از شخصیت ها: درام را مکث کنید و خطوط را بعد از شخصیت ها تکرار کنید تا تلفظ و لحن خود را تمرین کنید. به نحوه صحبت آنها توجه کنید و سعی کنید ریتم و لهجه آنها را تقلید کنید.

واژگان را یاد بگیرید: کلمات یا عبارات جدیدی را که هنگام تماشای Kdramas با آنها مواجه می شوید، یادداشت کنید. یک فهرست واژگان ایجاد کنید و به طور منظم آن را مرور کنید تا یادگیری خود را تقویت کنید. Lingopie ویژگی هایی را برای ذخیره واژگان و ایجاد لیست کلمات سفارشی ارائه می دهد.

صحبت کردن را تمرین کنید: از دیالوگ Kdramas به عنوان فیلمنامه استفاده کنید و با صدای بلند صحبت کنید. این به شما کمک می کند تا تسلط خود را بهبود بخشید و در استفاده از زبان اعتماد به نفس ایجاد کنید. همچنین می‌توانید شرکای تبادل زبان پیدا کنید یا به گروه‌های مکالمه بپیوندید تا با زبان کره‌ای اصیل صحبت کنید.

در فرهنگ کره ای غوطه ور شوید: کی دراما دریچه ای به فرهنگ کره می دهد، بنابراین از این فرصت برای یادگیری بیشتر در مورد زبان، آداب و رسوم و سنت ها استفاده کنید. به ظرایف فرهنگی به تصویر کشیده شده در درام ها توجه کنید و برای عمیق تر کردن درک خود تحقیقات بیشتری انجام دهید.

سطح مناسب را انتخاب کنید: با سریال های کره ای که برای سطح زبان شما مناسب است شروع کنید. Lingopie انواع Kdramas را با سطوح دشواری مختلف ارائه می دهد که به شما امکان می دهد به تدریج از مبتدی به پیشرفته پیشرفت کنید.

به یاد داشته باشید، تماشای Kdramas به تنهایی باعث نمی شود به زبان کره ای مسلط شوید، اما می تواند منبع ارزشمندی برای تکمیل سفر یادگیری زبان شما باشد. آن را با سایر مواد آموزشی مانند کتاب های درسی، دوره های آنلاین و فرصت های تبادل زبان ترکیب کنید تا یک تجربه یادگیری کامل داشته باشید.

بهترین کی دراما برای یادگیری زبان کره ای

1. Squid Game (بازی ماهی مرکب)

1

2. Itaewon Class (کلاس ایته وون)

3

3. Vincenzo (وینچنزو)

6

این درام کمدی و جنایی حول محور زندگی یک وکیل ایتالیایی به نام وینچنزو کاسانو می‌چرخد. وینچنزو پس از بازگشت به کره با یک برنامه پنهان و دانش عجیب از مافیا درگیر مجموعه ای از اتفاقات می شود که هوش، انعطاف پذیری و قطب نمای اخلاقی او را به چالش می کشد. شخصیت وینچنزو در حالی که در شبکه پیچیده جنگ قدرت و فساد حرکت می کند، مدلی صحیح برای زبان آموزان فراهم می کند تا زبان کره ای رسمی و غیررسمی را مشاهده و درک کنند.

از طریق تعامل وینچنزو با طیف متنوعی از شخصیت‌ها، بینندگان با سبک‌های زبانی و فهرست‌های مختلف زبان کره‌ای آشنا می‌شوند. از دیالوگ‌های رسمی دادگاه گرفته تا مکالمات معمولی، این درام مجموعه‌ای از الگوها و عبارات زبانی را ارائه می‌کند که غنا و تطبیق‌پذیری زبان کره‌ای را به نمایش می‌گذارد. این به زبان آموزان فرصت های زیادی را برای گسترش دایره لغات، بهبود مهارت های درک مطلب و آشنایی با کاربرد معتبر کره ای در اختیار زبان آموزان قرار می دهد.

4. Crash Landing On You (سقوط آزاد عشق)

8

سریال سقوط آزاد عشق به کارگردانی جانگ اچ لی در سال 2019 ساخته شده است. این سریال محصول کشور کره جنوبی و در ژانر ماجراجویی و کمدی می‌باشد. در این سریال هیون بین، یه جین سون، سئو جی های، کیم جونگ هیون و یانگ کیونگ وان به هنرمندی پرداخته‌اند.

"Crash Landing On You" یک KDrama دوست داشتنی است که با داستان عاشقانه هیجان انگیز خود مخاطبان گسترده ای را مجذوب خود می کند. این فیلم درباره سفر یک تاجر اهل کره جنوبی است که در طی یک سفر با پاراگلایدر در کره شمالی تصادف می کند و عاشق یک سرباز کره شمالی می شود. این درام شامل عبارات و واژگان از هر دو منطقه است، و آن را به موضوع بحث برانگیز تبدیل می کند. از طریق داستان متقاعد کننده و دیالوگ های معتبر، تجربه یادگیری همه جانبه ای را برای علاقه مندان به زبان ارائه می دهد. فراتر از ارزش سرگرمی، «Crash Landing On You» پیچیدگی‌های روابط بین کره‌ را روشن می‌کند و بینش‌هایی را درباره فرهنگ کره ارائه می‌کند.

5. Romance is a Bonus Book (مکمل عاشقانه)

7

سریال مکمل عشق درباره افرادی است که در یک انتشارات کار میکنند؛ کانگ دن یی (لی نا یونگ) نویسنده موفق کارای تبلیغاتی بوده که الان به شدت استعدادهاش نادیده گرفته شده و در حال حاضر بیکار است. چا اون هو (لی جونگ سوک) یک نویسنده ستاره و آیدل دنیای ادبیات است که از دوران دانش آموزی وارد دنیای ادبیات شده و به خاطر هوش زیادش معروف شده است. کانگ دن یی که نمیتواند یک شغل پیدا کند با دروغ گفتن در مورد رزومه اش در یک شرکت انتشاراتی استخدام میشود، جایی که چا اون هه مدیر آنجاست. این مجموعه که در پس زمینه یک انتشارات شلوغ قرار دارد، نه تنها یک داستان عاشقانه لذت بخش را در اختیار بینندگان قرار می دهد، بلکه فرصتی منحصر به فرد برای کشف واژگان روزمره، به ویژه در دنیای پویا و پر سرعت صنعت انتشارات، ارائه می دهد. این درام با غوطه‌ور ساختن بینندگان در زندگی روزمره شخصیت‌ها، مجموعه‌ای از اصطلاحات عامیانه و اصطلاحات تخصصی را ارائه می‌کند که معمولاً در حوزه نشر استفاده می‌شوند.

6. Alhambra Memories (خاطرات الحمرا)

9

خاطرات الحمرا" یک KDrama گیرا است که عناصر واقعیت و واقعیت مجازی را به طرز ماهرانه ای ترکیب می کند تا داستانی هیجان انگیز و غوطه ور ارائه دهد. این مجموعه نه تنها روایتی هیجان انگیز را به بینندگان ارائه می دهد، بلکه فرصتی ارزشمند برای کشف واژگانی است که معمولا در مکالمات روزمره استفاده می شود. خط داستانی "خاطرات الحمرا" حول محور گروهی از شخصیت ها می چرخد که در دنیای بازی های مجازی در ابعاد مختلف درگیر می شوند. همانطور که مرزهای بین واقعیت و قلمرو مجازی محو می شود، زندگی آنها در هم تنیده می شود و تأثیر اعمال آنها در بازی به زندگی واقعی آنها می ریزد. این کاوش در اعتیاد به بازی های واقعیت مجازی نه تنها روایتی قابل تامل ارائه می دهد، بلکه به بینندگان اجازه می دهد تا با واژگان و مفاهیم بازی آشنا شوند.

7. Love Alarm (هشدار عشق) 

9

"Love Alarm" یک سریال درام کره ای است که حول یک برنامه تلفن همراه متمرکز شده است که به مردم هشدار می دهد که ممکن است کسی از اطرافیانشان احساسی نسبت به آنها داشته باشد. در واقع داستان یک دختر دبیرستانی را دنبال می‌کند که در یک مثلث عشقی با دو پسر گرفتار می‌شود، یکی که سال‌ها عاشق او شده است، و دیگری که پس از ارسال یک اعلان برنامه برای او احساساتی ایجاد می‌کند. همراه با کاوش در پیچیدگی های عاشقانه نوجوانان، این مجموعه همچنین به مسائل اجتماعی مانند قدرت فناوری و اخلاقیات پیرامون دستگاهی می پردازد که می تواند احساسات انسان را دستکاری کند. از طریق این سریال، بینندگان این فرصت را دارند که واژگان ضروری را که معمولاً توسط دبیرستان‌ها استفاده می‌شود، بیاموزند و در مورد انواع مشاغلی که دانش‌آموزان کره‌ای اغلب به عهده می‌گیرند، بینشی کسب کنند.

8. All of Us Are Dead (ما همه مرده ایم) 

99

سریال همه ما مرده ایم، سریالی اکشن، درام، فانتزی، ترسناک، علمی تخیلی و مهیج، محصول سال 2022 کشور کره جنوبی است. بازیگرانی، چون لی یو می، بیونگ چیول کیم، کیو هیونگ لی، جئون بایی سو، چن یانگ یون، جی هو پارک، یی هیون چو و پارک سولومون در سریال همه ما مرده ایم به ایفای نقش می‌پردازند.

داستان این سریال در دبیرستانی اتفاق می‌افتد که در آن یک شیوع مرموز، دانش‌آموزانش را به زامبی تبدیل می‌کند. دانش آموزان بازمانده باید با هم متحد شوند تا در مدرسه حرکت کنند و راهی برای فرار در حالی که با موقعیت های وحشتناک و تهدید کننده زندگی روبرو می شوند، بیابند. این سریال جذاب می تواند منبع مفیدی برای یادگیری زبان کره ای باشد زیرا بینندگان در معرض گفتگوی طبیعی و زبان محاوره ای مورد استفاده نوجوانان قرار می گیرند.

9. Kingdom (پادشاهی)

65

10. Crash Course in Romance (دوره فشرده عاشقانه)

09

فاطمه چولکی
فاطمه چولکی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها