این 6 کتاب صوتی رو حتما بذار توی برنامه‌ت!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.5 دقیقه

راهنماتو- «وقت نداری بخونی؟ خب گوش کن این که دیگه کاری نداره!»

کتاب خواندن برای پر کردن اوقات فراغت نیست! ما باید کتاب بخوانیم تا آگاه بشویم. از دل هر کتابی حتی رمان، داستان کوتاه و نوولا کلی آموزه‌ی ریز و درشت بیرون می‌ریزد که ما باید با هشیاری هرچه تمامتر آنها را جمع کنیم و در ذهن و دل و مغزمان ذخیره کرده تا هرجایی لازم بود از آنها کمک بگیریم!

به گزارش راهنماتو، شاید زندگی ماشینی و کار تمام وقت فرصت کمتری برای افراد ایجاد کند تا کتاب کاغذی را در دست بگیرند و به ورق زدن آن بپردازند. شاید شما دانشجو باشید و کتاب‌های درسی به اندازه کافی از شما انرژی بگیرد. شاید خانه دار باشید و کارهای خانه که هیچ وقت تمامی ندارند درگیرتان کنند. شاید مادر باشید و رسیدگی به آنها به صورت 24 ساعته مشغولتان کند. تمام این موارد حقیقت است و قابل توجه! اما تمام افراد گرفتار دنیا هم روزی نیم ساعت حتی وقت دارند که به کاری که «بخواهند» مشغول شوند! فقط باید فعل خواستن در این میان صرف شود! حال گزینه‌ی کتاب متنی را اگر کنار بگذارید این روزها کتاب‌های صوتی بسیار زیاد در دسترس هستند و استفاده از آنها هم خیلی آسان است.

اگر از همین امروز اراده کنید و کتاب خواندن یا همان کتاب شنیدن را به زندگیتان اضافه کنید تا پایان سال یک انسان کاملا متفاوت خواهید شد!

از وقت‌هایی که در ترافیک می‌گذرانید، زمانی که منتظر فرزندتان در پشت در مدرسه هستید، یا هنگامی که روی تخت یا کاناپه دراز کشیده‌اید و تنها کاری که به ذهنتان می‌رسد ورق زدن شبکه‌های اجتماعی است به درستی استفاده کنید! شما می‌توانید از لحظه لحظه این زمان‌ها برای فهمیدن یک کتاب به خوبی بهره ببرید.

این 6 کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مطمئن باشید عادت گوش دادن به کتاب را در شما تقویت خواهند کرد.

  • تُت‌ها

0

این کتاب داستانی در محدوده زمانی جنگ جهانی دوم قرار دارد. به خانواده‌ای می‌پردازد که در مجارستان زندگی می‌کنند. قلم نویسنده مایه‌هایی از طنز دارد ولی نکات فلسفی آن خیلی قابل اهمیت است. شما را به شدت به فکر فرو خواهد برد. از آن به راحتی نگذرید!

  • عامه پسند

0

چارلز بوکوفسکی نویسنده‌ای است که نباید از کتاب‌هایش به سادگی بگذرید. عامه پسند هم گل سرسبد کتاب‌های اوست! طنز تلخ قلمش در این کتاب پرده از پوچی زندگی انسان‌های امروزی برمی‌دارد!

گوش کردن به این کتاب خیلی سریعتر و جذابتر از آنچه فکر کنید طی خواهد شد!

  • چهار میثاق

0

این کتاب از آن دست کتاب‌هایی است که تاثیر عمیق صوتی آن بیشتر از نسخه متنی خواهد بود! جملات آن وقتی در گوشتان زنگ بخورد مرتب به شما گوشزد خواهد کرد که جلوی موانع شادیتان را بگیرید و رنج های غیرضروری که اجازه نمی دهند شما به راحتی زندگی کنید و خوشحال باشید را بشناسید.

در این کتاب به چهار اصل اساسی برای رهایی انسان از دغدغه‌ها پرداخته شده است. مواردی که اگر آنها را یاد بگیرید و به خوبی در زندگی اجرا کنید هر لحظه از عمرتان پر از شادی، لذت و آزادی خواهد بود! فقط کافی است بخواهید!

  • یک عاشقانه آرام

0

نادر ابراهیمی ملاحتی که در این کتاب برای قلمش به کار برده است ستودنی است. این داستان بی نهایت جذاب که از عشق یک مرد مبارز به دختری به نام عسل حکایت می‌کند اگر به صورت صوتی در گوش شما خوانده شود حتما لحظات خوشی برایتان خواهد ساخت.

  • قمارباز

0

داستایوفسکی در این کتاب از خانواده یک مرد قمارباز روس صحبت می‌کند که به دلیل بی لیاقتی او تمام ثروتشان را از دست داده‌اند و به همین دلیل مجبور به مهاجرت به کشوری دیگر شده‌اند. در این داستان با واقعیت روشن و آشکار روبه رو هستید. نسخه صوتی آن هم به شدت به دل می‌نشیند. در گوش دادن به آن درنگ نکنید!

  • معجزه سپاس گزاری

0

این کتاب را نه یک بار بلکه بارها گوش بدهید. سپاس گزاری در زندگی درهای جدیدی به روی شما باز خواهند کرد که باورتان نخواهد شد. با این کتاب متوجه خواهید شد چقدر نعمت دور و بر شما بوده و تا امروز و این لحظه به آنها واقف نبوده‌اید. دیدن نعمت‌ها و شکرگزاری بابت آنها تحولات عجیبی در زندگی شما ایجاد خواهد کرد. حتما این کتاب را گوش کنید، بخوانید و به هر شیوه‌ای که برایتان ممکن است بارها آن را از نظر بگذرانید.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها