طرز تهیه یخمک میوه‌ای خوشمزه و خانگی

یخمک یک نوع دسر میوه ای است که شما می توانید بسته به نوع سلیقه شخصی خود یا فرزندتان آن را با میوه های تابستانی یا هر فصل دیگر که دوست داشتید درست کنید.

شناسه خبر: ۴۰۰۳۶۱
طرز تهیه یخمک میوه‌ای خوشمزه و خانگی

راهنماتو- با دیدن یخمک احتمالا به روزهای کودکی و نوجوانی‌تان پرت شده و تمام خاطرات شیرین آن دوران برایتان تداعی شده است. احتمالا حالا هم قصد دارید این خوراکی نوستالژی را به فرزندتان معرفی کنید تا بتوانید خاطرات آن دوران را با دلبندتان هم شریک شوید. به نظر می رسد دو دل شده‌اید، چون از مواد اولیه و بهداشت یخمک های بازاری مطمئن نیستید و نمی خواهید گوارش فرزندتان را به خطر بیندازید؛ بنابراین تصمیم گرفته اید خودتان دست به کار شده و این دسر یخی را هرچه سریعتر آماده و برای خانواده سرو کنید. نگران نباشید راهنماتو در این راه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید یکی از خوشمزه ترین دسرهای میوه ای را در کمترین زمان ممکن آماده کنید.

به گزارش راهنماتو، یخمک یک نوع دسر میوه ای است که شما می توانید بسته به نوع سلیقه شخصی خود یا فرزندتان آن را با میوه های تابستانی یا هر فصل دیگر که دوست داشتید درست کنید. گیلاس، شلیل، توت فرنگی، هندوانه، آناناس، انگور و .... از جمله میوه هایی هستند که می توانید از آن ها برای تهیه یخمک میوه ای استفاده کنید.

ماده غذایی مقدار
میوه یخ زده نیم کیلو
شکر 3 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
یخ خرد شده 6 عدد - 1 لیوان

مرحله اول: برای درست کردن یخمک میوه ای به نیم کیلو میوه یخ زده نیاز دارید. می توانید از میوه های تابستانی استفاده کنید. در این مطلب ما از گیلاس بدون دانه و توت فرنگی استفاده کرده ایم.

مرحله دوم: میوه ها را از 20 دقیقه قبل از فریزر درمی آوریم تا کمی اصراف میوه ها نرم شود. در یک ظرف 3 قاشق غذاخوری شکر را با آب و کمی آبلیمو روی حرارت قرار می دهیم تا شکر آب شود و بعد صبر می کنیم تا به طور کامل خنک شود.

مرحله سوم: در این مرحله آب شکر و میوه ها را داخل مخلوط کن می ریزیم و هم می زنیم. یخ را هم اضافه کرده و دوباره مخلوط می کنیم. حالا یخمک بدست آمده را داخل لیوان های سرو و یا کیسه فریزرهای مخصوص این کار می ریزیم و داخل فریزر قرار می دهیم. می توانید چوب بستنی هم داخل لیوان ها قرار بدهید.

2 نکته مهم:

حتما برای به دسر یخیتان کمی آبلیمو اضافه کنید چون آبلیمو مانع از یخ زدن مواد می شود.

برای اینکه فرزندتان یخمک های میوه ای را دست داشته باشند، بهتر است بجای 3 قاشق غذا خوری شکر، 6 قاشق غذاخوری بریزید تا شیرین باشد و فرزندتان دوست داشته باشند

نظرات
پربازدیدترین خبرها