برس موهات رو با این روش سه سوته تمیز کن

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.1 دقیقه

راهنماتو- بسیاری از ما عادت داریم به طور مرتب برس‌های آرایشی و حوله‌های دست و صورتمان را بشوییم و تمیز کردن برس های مو را به فراموشی می سپاریم. برس های مو مرکز انواع آلودگی، روغن و گردوغبار هستند. آلودگی هایی که از سلول های مرده پوست، چربی پوست سر و تکه های مو ناشی می شوند و علاوه بر ظاهر ناخوشایند برس، می توانند شما را به بیماری هایی از جمله شوره سر و درماتیت سبورئیک مبتلا کنند. به طور کلی توصیه می شود که حداقل هر دو هفته یک بار برس موی خود را بشویید. با نگاه کردن به برس می توانید متوجه شوید که آیا برس شما نیاز به تمیز کردن دارد یا خیر.

نحوه تمیز کردن برس های مصنوعی

به گزارش راهنماتو، برای تمیز کردن برس های مصنوعی مانند برس های نایلونی و پلاستیکی این مراحل را دنبال کنید:

موها و هر گونه تجمع مواد موجود بر روی برس را با انگشت، دم شانه یا موچین تمیز کنید. یک کاسه بزرگ را با آب ولرم پر کنید و مقداری جوش شیرین درون آن بریزید. سپس به آرامی تمام دندانه های برس را تا انتها درون آن قرار دهید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس به کمک یک مسواک تمیز بخوبی بین دندانه های برس را از هر گونه آلودگی تمیز کنید. پس از تمیز کردن برس را با آب تمیز شستشو دهید و آن را به صورت برعکس آویزان کنید تا خشک شود.

نحوه تمیز کردن برس موی چوبی

برس های چوبی را هرگز نباید به مدت زیاد درون آب قرار داد. زیرا خیس کردن این نوع برس ها موجب تورم و آسیب دیدگی برس شده و طول عمر آن را کاهش می دهد. برای این کار موها و هر گونه تجمع محصول را با انگشت، دم شانه یا موچین تمیز کنید. برس را طوری نگه دارید که دندانه های آن رو به پایین باشند. اکنون بدون خیس کردن دسته برس، مقداری آب خنک روی دندانه های آن بریزید. مقدار کمی شامپو یا مایع ظرفشویی روی دندانه های برس بمالید و با دست مواد شوینده را روی دندانه های برس پخش کنید. سپس به کمک یک مسواک تمیز بین دندانه ها را تمیز کرده و برس را با آب خنک بشویید. اکنون برس را به صورت وارونه آویزان کنید تا در هوای آزاد خشک شود.

1

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها