اگه به دنبای یه غذای خاص و لذیذ می‌گردی، کوفته سوئدی رو امتحان کن!

کوفته سوئدی سبکی از کوفته است که پیر و جوان عاشق آن خواهند شد. با سس متفاوت و نمای دل انگیزش دل هر کسی را خواهد برد!

شناسه خبر: ۴۰۳۲۸۹
اگه به دنبای یه غذای خاص و لذیذ می‌گردی، کوفته سوئدی رو امتحان کن!

راهنماتو- «آخه سوئد و کوفته؟! مگه سند کوفته به اسم ما نخورده بود؟!»

کوفته‌ها در تمام دنیا دستورات متفاوتی دارند! این کاملا درست و قابل احترام است که کوفته تبریزی، کوفته نخودچی و انواع و اقسام کوفته‌های ایرانی بسیار لذیذ هستند ولی دلیلی بر این نیست که شما طعم‌های جدید را امتحان نکنید.

به گزارش راهنماتو، کوفته سوئدی سبکی از کوفته است که پیر و جوان عاشق آن خواهند شد. با سس متفاوت و نمای دل انگیزش دل هر کسی را خواهد برد! با اطمینان می‌گویم اگر همین امشب این غذا را بپزید فردا شب باز هم دلتان هوسش را می‌کند! پس درنگ جایز نیست، عجله کنید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
گوشت چرخ کرده

500 گرم

مغز نان خرد شده

یک پیمانه

شیر

نصف پیمانه

پیاز متوسط

یک عدد

تخم مرغ

یک عدد

جعفری ساطوری شده

3 قاشق غذاخوری

آرد سوخاری

3 قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل

نصف قاشق چای خوری

زردچوبه

نصف قاشق چای خوری

پودر جوز هندی

¼ قاشق چای خوری

نمک و فلفل سیاه

به میزان لازم

مواد لازم برای سس کوفته:

ماده غذایی مقدار
کره

100 گرم

آرد سفید

4 قاشق غذاخوری

شیر

2 پیمانه

شوید ساطوری شده

3 قاشق غذاخوری

آب لیموی تازه

3 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به میزان دلخواه

طرز تهیه:

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و رنده کنید. آب آن را هم بگیرید. در تمام کباب‌ها، کوفته‌ها و کتلت‌ها همیشه در خاطر داشته باشد که باید آب پیاز را بگیرید تا کیفیت غذای شما مطلوب باشد. مغز نان خرد شده را در مقداری شیر خیس کنید و بعد برای استفاده آن را فشار بدهید تا شیرهای اضافی خارج بشوند.

گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز، زردچوبه، زنجبیل، نمک، فلفل سیاه و پودر جوز هندی مخلوط کنید. نان‎های خیس خورده در شیر را هم به آن اضافه کنید و خوب ورز بدهید. وقتی یک مایه‌ی گوشتی منسجم ایجاد شد آن را برای مدتی (دستکم نیم ساعت) در یخچال قرار بدهید. بعد از طی این مدت تخم مرغ را با چنگال بزنید و به مواد اضافه کنید و باز هم به ورز دادن مشغول شوید. با این کار چیز زیادی را از دست نمی‌دهید بلکه کوفته‌ی شما بسیار جذابتر خواهد شد! پس تنبلی نکنید و تمام دستور را مو به مو اجرا کنید!

از مواد گوشتی به اندازه گردوهای متوسط بردارید و در کف دستتان آنها را گرد کرده و در آرد سوخاری بغلتانید و بعد به مدت نیم ساعت در فریزر بگذارید. این قسمت را اصلا حذف نکنید چون برای انسجام کوفته‌ها لازم است!

بعد از نیم ساعتی که گذشت در یک تابه نچسب مقداری روغن بریزید. کوفته‌های نازنین را از فریزر خارج کنید و در روغن سرخ کرده به صورتی که همه‌ی قسمت‌های آنها به خوبی طلایی شود. در انتها مقدار کمی آب به آن اضافه کنید و با حرارت ملایم اجازه بدهید کوفته‌ها کمی در آب بپزند و مغزپخت شوند.

در این فاصله سس را آماده کنید.

سس مورد نظر سس شوید و لیمو است که برای غذاهای دیگر هم می‌توانید استفاده کنید. ترکیبی از سس بشامل و لیمو و شوید است.

در یک قابلمه کوچک کره را ذوب کنید و آرد را در آن تفت بدهید. آرد باید آنقدری هم بخورد تا بوی خامی آن گرفته شود! 2-3 دقیقه زمان کافی است. شیر را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا آردها گلوله نشوند. شوید ساطوری شده را به همراه نمک و فلفل سیاه داخل سس بریزید. نوبت به اضافه کردن آب لیمو که رسید کمی دقت کنید. برای اینکه سس شما بریده بریده نشود آب لیمو را کم کم اضافه کنید و هم بزنید. سس که حاضر شد و به کمی غلظت رسید آن را داخل تابه‌ی کوفته‌ها بریزید و اجازه بدهید در کنار یکدیگر بمانند تا وقتی که شاهد حباب‌های روی سس بودید! این حباب‌های زیبا به شما این مژده را می‌دهند که غذای شما حاضر است. نوش جان بفرمایید و از طعم استثنایی آن لذت ببرید!

نظرات
پربازدیدترین خبرها