(تصاویر) کشف حمام اسکندر!

اسکندرم مقدونی بعد از تاج‌گذاری در این مکان برای تحقق رویای پدرش، فیلیپ دوم، به ایران حمله می‌کند.

شناسه خبر: ۴۰۳۳۴۰
(تصاویر) کشف حمام اسکندر!

راهنماتو- باستان‌شناسان می‌گویند حمام اسکندر مقدونی را در کاخ آیگای در شمال یونان کشف کرده‌اند.

به گزارش راهنماتو، کاخ بزرگ آیگای با مساحتی در حدود 15000متر مربع، بزرگ‌تر از معبد پارتنون است و در مرکز تشریفاتی قلمرو پادشاهی مقدونی قرار گرفته است.

در جریان این کاوش‌ها یک پالسترا، یا باشگاه ورزش رزمی، چسبیده به حمام نیز پیدا شده است که جایی است که اسکندر در آن تمرین می‌کرده است.

این مکان در نزدیکی روستای ورجینا در مرکز مقدونیه قرار دارد. مرد جوانی که بعدها با عنوان اسکندر مقدونی شناخته می‌شود سال‌ها آموزش و یادگیری‌اش را در این بنای باشکوه سپری کرد و در همین مکان بود که او تاج پادشاهی بر سر گذاشت و چندین‌بار ابعاد آن را افزایش داد.

2

باستان‌شناسان این مکان را به این شکل توصیف کرده‌اند:

«یک زهکشی قابل توجه روی صخره به همراه یک حمام عمومی. باور داریم که این مکان جایی بوده که اسکندر به همراه همراهانش، شامل هفاستیون و تعداد زیادی از مردان جوانی که او را در رزم‌ها همراهی می‌کردند و بعدها به دنبال مرگ او برای به دست گرفتن کنترل قلمرو او با هم وارد رقابت شدند، حمام می‌کرده است. هفاستیون دوست محبوب اسکندر بود و از این لحاظ جانشین اسکندر در فرماندهی محسوب می‌شد. اسکندر سفرهایش را با هفاستیون می‌رفت. هر دو در رزم و کشتی به اندازه شکار آموزش دیده بودند.»

بر طبق باستان‌شناسان هنوز اتاق خواب اسکندر پیدا نشده است.

3

دولت یونان بعد از سال‌ها عملیات مرمت و احیا، قصر آیگای، جایی که اسکندر در آن تاج‌گذاری کرد را در ماه ژانویه بازگشایی کرد. قصر آیگای که در بدو امر با عنوان ورجینا شناخته می‌شود، نه تنها بزرگ‌ترین بلکه، در کنار معبد پارتنون، یکی از سازه‌های مهم یونان باستان است.

قصر .ورجینا که در شمال یونان واقع شده و در دوره پادشاهی فیلیپ‌ دوم (359 تا 336 ق. م) ساخته شده است، یکی از مهم‌ترین نشانه‌های یونان و نماد زیبایی و قدرت است. این کاخ سه برابر بزرگ‌تر از معبد پارتنون است و از کل بستر مقدونیه می‌توان آن را دید.

کاخ آیگای توسط یک معمار مبتکر، به احتمال زیاد پیتئوس، برای فیلیپ دوم طراحی شد که شهرتش را مدیون مشارکت در ساخت مقبره در هالیکارناسوس، توسعه برنامه‌ریزی شهری و نظریه تناسب است.

یافته‌های باستان‌شناسی نشان‌ می‌دهند این مکان به صورت مستمر، از عصر مفرغ اولیه (هزاره سوم قبل از میلاد) ساکنانی اشته است و اهمیت آن در اوایل عصر آهن (قرن 11 تا 8 قبل از میلاد) که به یک مرکز پر رونق و پرجمعیت تبدیل شد، افزایش پیدا می‌کند.

اسکندرم مقدونی بعد از تاج‌گذاری در این مکان برای تحقق رویای پدرش، فیلیپ دوم، به ایران حمله می‌کند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها