جذاب‌ترین پارک‌های زنجان؛ از قدم زدن تا بازی!

از پارک ملت تا پارک گاوازنگ؛ برای قدم زدن، تفریح و سرگرم شدن در ساعات عصر به این مکان‌های تفریحی زنجان بروید.

شناسه خبر: ۴۰۳۳۵۱
جذاب‌ترین پارک‌های زنجان؛ از قدم زدن تا بازی!

راهنماتو- زنجان بدون شک از نظر تاریخی شهری مهم در ایران محسوب می‌شود. یکی از دلایل این اهمیت حضور رودهای مهمی همچون شوکات و قزل اوزون است و دلیل دیگرش سرگذشتی که در تاریخ ایران زمین داشته است. از این می‌توانیم در زنجان آثار تاریخی و بافت گردشگری مناسبی پیدا کنیم. از طرفی وقتی هوا سرد و برفی است می‌توانیم به ارتفاعات زنجان برویم و کمی با برف‌ها بازی کنیم. اما، اگر حوصله بازدید از آثار تاریخی را نداشته باشیم یا در فصول گرم سال مثل بهار و تابستان باشیم چطور؟ زنجان مراکز تفریحی و پارک‌های جذابی برای عصرهای بهاری و تابستانی دارد که بهتر است به وسیله راهنماتو با آن‌ها آشنا شویم.

1

1. پارک ملت در زنجان

به گزارش راهنماتو، فقط تهران نیست که به پارک ملتش معروف است. زنجان هم پارکی به نام پارک ملت دارد که با وسایل بازی هیجان انگیز و تفریحات سنتی و مدرن متفاوت دل نسل پیر و جوان و کودک را برده است. این پارک فضایی سرسبز برای قدم زدن دارد، امکانات متفاوتی از سرویس بهداشتی تا آب آشامیدنی دارد، شهربازی‌ای سرباز و جذاب دارد و از همه مهم‌تر در ورودی شهر زنجان قرار گفته و رفت‌وآمد به آن آسان است. این پارک دریاچه‌ای بزرگ دارد که باعث شده است تفریحات آبی هم در این پارک وجود داشته باشد.

برای رفتن به پارک ملت زنجان به آدرس بلوار خرمشهر در ورودی استان زنجان بروید تا با تابلو راهنما به پارک ملت برسید.

1

2. پارک جنگلی ارم در زنجان

زنجان هم پارک ارم دارد، اما یک پارک جنگلی جذاب که نه تنها مناسب برای تفریح و سرگرمی است بلکه موزه‌ای جذاب را در دل خود جای داده است. نکته جالب این است که اگر مسافر استان زنجان یا در مسیر زنجان به تبریز باشید می‌توانید در فضای سبز پارک ارم زنجان چادر بزنید و شبی استراحت کنید. این پارک امکاناتی مثل شهربازی، کافه برای غذا خوردن، فروشگاه و لوازم ورزشی دارد که مسلما می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. اما در پارک ارم موزه‌ای جذاب از گونه‌های گیاهی و جانوری مربوط به چندین سال پیش وجود دارد. این فسیل‌ها جذابیت عجیبی دارند و ما را به فکر فرو می‌برند. بنابراین می‌توانیم ساعاتی را در این موزه بگذرانیم و به وجد بیاییم.

برای رفتن به پارک جنگلی ارم در زنجان به ابتدای اتوبان زنجان_میانه سفر کنید و تابلوی پارک جنگلی ارم را دنبال کنید تا به راحتی به آن برسید.

1

3. پارک زنجان رود در زنجان

زنجان رود یکی از مهم‌ترین رودهای ایران در استان زنجان است که حضورش باعث شده فضای طبیعی و سرسبزی اطراف آن شکل بگیرد. اما، در نزدیکی این رود، پارک زنجان رود وجود دارد که می‌تواند اوقات خوشی را برای ما بسازد. این پارک زیبا در آزادراه قزوین قرار دارد و فضای وسیعی است که درختکاری‌های فراوان در آن انجام شده است. این پارک خوب مکان مناسبی است برای پیاده روی، اسکیت سواری، بازی کودکان و ورزش‌های صبح‌گاهی. بعلاوه، پارک زنجانرود در صبح زود و شب بسیار خلوت است، پس بهتر است آن را برای چادر زدن انتخاب نکنید.

برای رفتن به پارک زنجان رود به حاشیه رودخانه زنجان رود، پارک حاشیه ای زنجانرود بروید.

1

4. پارک رجایی در زنجان

یکی از بهترین پارک‌های زنجان برای تفریح و چادر زدن پارک رجایی است. در واقع پارک رجایی زنجان یکی از بزرگترین پارک‌های این استان ایران است چراکه تقریبا 88 هزار هکتار است. بسیاری از زنجانی‌ها به هنگام اوقات فراغت بار خود را برای سفر به این پارک می‌بندند یا بازنشستگان آن را محل مناسبی برای جمع شدن و ورزش کردن می‌دانند. جوان‌ترها نیز برای پیاده‌روی و قرارهای دوستانه روی پارک رجایی حساب زیادی باز می‌کنند. همه این‌ها به این دلیل است که پارک رجایی زنجان امکانات رفاهی متفاوتی دارد، سرسبز و امن هم هست.

برای رفتن به پارک رجایی در زنجان به بزرگراه 22 بهمن در این استان بروید.

1

5. پارک گاوازنگ در زنجان

یکی از تفرجگاه‌های جذاب در زنجان، گاوازنگ است، اما به دلیل فضای مناسبی که برای پیاده‌روی دارد، نزدیک بودن به شهر و امکانات رفاهی متفاوت به آن پارک گاوازنگ هم می‌گویند. این مجموعه تفریحی در نزدیک سد گاوازنگ است که باعث شده محیطی مطبوع و طبیعی در آن نقطه به وجود آید. آلاچیق، آبشارهای مصنوعی زیبا، پیست دوچرخه سواری، شهربازی روباز، آمفی تئاتر و دیگر امکانات این مجموعه تفریحی گاوازنگ باعث شده که هر روزه افراد زیادی به آن بروند تا دلی از عزا درآورند.

برای رفتن به پارک گاوازنگ در زنجان به آدرس جاده گاوازنگ، روبروی نمایشگاه بین‌المللی کاسپین مراجعه کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها