پای مرغ با خمیر هزارلا رو در عرض نیم ساعت درست کن! همه ازت دستورشو می‌پرسن!

پای مرغ با سبزیجات یکی از غذاهایی است که می‌توانید کمتر از یک ساعت با خمیر هزارلا آن را درست کنید و هم خودتان لذت ببرید و هم برای مهمانانتان جلوه ویژه‌ای دارد!

شناسه خبر: ۴۰۳۴۲۸
پای مرغ با خمیر هزارلا رو در عرض نیم ساعت درست کن! همه ازت دستورشو می‌پرسن!

راهنماتو- «با خمیر هزارلا تا حالا چی پختی؟! هزار تا غذا می‌تونی درست کنی!»

غذاهای متنوعی در دنیا وجود دارند که فقط با چند ماده غذایی به راحتی تهیه می‌شوند. کمتر از یک ساعت هم پخت آنها زمان می‌برد و گاز شما را هم اشغال نمی‌کنند!

به گزارش راهنماتو، حتما در قفسه‌های یخچال سوپرمارکت‌ها چشمتان به خمیر هزارلا خورده است! این خمیر برای غذاهای عجیب و غریب نیست، بلکه می‌توانید ساده‌ترین دستورهای آشپزی را با آن اجرا کنید و یک غذای بسیار جذاب تحویل بگیرید!

پای مرغ با سبزیجات یکی از غذاهایی است که می‌توانید کمتر از یک ساعت با خمیر هزارلا آن را درست کنید و هم خودتان لذت ببرید و هم برای مهمانانتان جلوه ویژه‌ای دارد! حتی اگر مهمان ناگهانی و سرزده داشتید این غذا به قدری مناسب است که همه جا حرف کدبانوگری شما ورد زبان‌ها خواهد بود!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
سینه مرغ

2 عدد

خمیر هزارلای مخصوص غذا

یک بسته

روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری

پودر سیر

یک قاشق چای خوری

پودر پیاز

یک قاشق چای خوری

پودر پاپریکا

یک قاشق چای خوری

جعفری خشک

یک قاشق چای خوری

نمک و فلفل سیاه

به میزان لازم

قارچ

300 گرم

کره

20 گرم

کنسرو سبزیجات مخلوط

یک عدد

خامه

100 گرم

تخم مرغ برای رومال

یک عدد

شیر برای رومال

یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

خمیر هزارلا دو نوع دارد. هم برای غذا و هم برای درست کردن باقلوا مناسب است. شما باید هنگام تهیه کردن آن حواستان به این مساله باشد که خمیر هزارلای مخصوص تهیه غذا را بخرید!

سینه‌های مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و وقتی تابه و روغن گرم شدند سینه‌ها را به آن اضافه کرده و 7-8 دقیقه به آنها زمان بدهید تا خوب تفت بخورند و رنگ آنها تغییر کند و مغزشان پخته شود! سینه مرغ همیشه به نسبت قسمت‌های دیگر مرغ سریعتر می‌پزد و این برای غذاهای فوری بسیار عالی است.

قارچ‌ها را بعد از شست و شو خرد کنید. آنها را کمی ضخیم تر برش بزنید. مرغ‌های پخته شده را از تابه خارج کنید و در همان ظرف قارچ‌ها را هم تفت بدهید تا آب آنها کاملا کشیده شود برای این کار باید حرارت گاز را بالا ببرید. وقتی قارچ‌ها آب خود را از دست دادند نمک و فلفل سیاه و جعفری خشک را به آنها اضافه کنید. مرغ‌های تفت خورده را هم دوباره به تابه برگردانید و کنسرو سبزیجات را هم در کنار آنها بگذارید و همه را با هم به خوبی ترکیب کنید. دیگر نیاز به پخت ندارند چون تمام مواد پخته و آماده است. خامه را اضافه کنید و در حدی که یک قُل بزند آنها را روی گاز نگه دارید.

خمیر هزارلا را روی سطح صاف و تمیزی باز کنید. آنها را به شکل مربع‌های کوچک و بزرگ برش بزنید.

ظرف سرو مورد نظرتان را که قابلیت در فر گذاشتن هم داشته باشد انتخاب کنید. تمام مواد را داخل آن بریزید و روی آنها را با مربع‌هایی که از خمیر هزارلا برش زدید بپوشانید. روی تمام مواد باید کاملا پوشیده بشود. حتی می‌توانید از خمیرها جوری استفاده کنید که قسمت‌هایی از همدیگر را هم پوشش بدهند.

تخم مرغ و شیر را در ظرفی با هم مخلوط کنید و خیلی خوب هم بزنید. روی تمام خمیرها را به وسیله فرچه از این رومال تهیه شده بمالید.

فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد روشن کنید و ظرف پای مرغ را به مدت 30 دقیقه در آن قرار بدهید تا خمیرها طلایی بشوند.

وقتی ظرف را از فر خارج کردید اجازه بدهید کمی از حرارت آن کم بشود و بعد به شکل دلخواه برش بزنید و نوش جان بفرمایید.

یک غذای متنوع با طعم و عطر و ظاهری جذاب انتظار شما را می‌کشد. حتما آن را تهیه کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها