بهترین پارک‌های ساری برای چادر زدن؛ سفری ارزان

از پارک آفتاب برای چادر زدن تا پارک کوشا سنگ برای تفریح؛ سفری ارزان، جذاب و هیجان‌انگیز را در ساری تجربه کنید.

شناسه خبر: ۴۰۳۵۴۹
بهترین پارک‌های ساری برای چادر زدن؛ سفری ارزان

راهنماتو- ساری درحدود 6000 سال قدمت دارد؛ به همین خاطر است که تاریخی پرفرازونشیب داشته و همواره مورد توجه قرار گرفته است. برخی افراد ساری را مهم‎ترین شهر استان مازندران می‌دانند. این شهر محلی است برای بارور کردن باداب سورت، همان چشمه پلکانی‌ای که دیدنش باعث می‌شود فکر کنید خیالاتی شده‌اید. از آب‌وهوای جذاب این شهر و فضا و طبیعت سرسبزش هم هرچه بگوییم کم گفتیم.

اما، برای اینکه شبی را در یکی از هتل‌های ساری بگذرانیم ممکن است مجبور شویم هزینه زیادی بپردازیم، به همین دلیل از سفر منصرف می‌شویم. اما، اگر بدانید که در ساری پارک‌ها و مناطقی وجود دارد که اجازه چادر زدن به شما می‌دهد، یا پارک‌هایی جذاب با امکانات رفاهی متفاوت که مکانی امن برای شما تا نیمه‌های شب است، مسلما با خیال راحت به ساری سفر خواهید کرد در حالی که مطمئنید هزینه کمتری را متحمل می‌شوید.

با راهنماتو همراه بمانید تا بهترین پارک‌های ساری برای خوش گذرانی، اقامت و چادر زدن را بشناسید. این جا یک پیشنهاد ویژه برای چادر زدن در دل طبیعت ساری هم داریم. ؛)

1

پارک‌های جذاب ساری برای چادر زدن

1. پارک آفتاب ساری

به گزارش راهنماتو، پارک آفتاب ساری یکی از آن پارک‌های امنی است که می‌توانیم در آن چادر بزنیم. این پارک که به پارک دامادی نیز شهرت دارد، با امکاناتی رفاهی مثل سرویس بهداشتی و آلاچیق و امکانات تفریحی مثل پیست ماشین سواری، سینما 7 بعدی، پیست اسکیت و غیره مقصد بسیاری از بومیان ساری برای گردش شبانه روزی است. مسافران نیز می‌توانند به راحتی از امکانات این پارک بهره برده و در آن اقامت کنند. نکته این است که در نزدیکی پارک آفتاب فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد. به همین دلیل به راحتی می‌توان سوغاتی خرید یا لوازم مورد نیاز را تهیه کرد.

برای رفتن به پارک آفتاب ساری به آدرس ساری، طبرسی، بلوار آزادی، خیابان بعثت، خیابن بعثت دوم جنب شهرداری ساری مراجعه کنید.

1

2. پارک ملل ساری

بدون شک یکی از بزرگترین، معروف‌ترین و بهترین پارک‌های ساری برای اقامت پارک ملل ساری که در تعطیلات متفاوت درب خود را به روی مسافران برای اقامت باز می‌کند. از آن رو پارک ملل ساری این چنین نام گذاشته‌اند که پرچم کشورهای متفاوت در آن نصب شده است. این پارک دریاچه‌ای بزرگ در میانه رود تجن دارد که باعث شده هوای پارک از حالت عادی هم جذاب‌تر باشد. جالب است بدانید که در این پارک جزیره‌ای مصنوعی نیز به وجود آورده‌اند که دیدن آن آدم را به وجد می‌آورد. حالا این زیبایی‌ها در کنار فضایی سرسبز، حوضچه برای ماهیگیری، خانه سنتی، پلی معلق و غیره باعث شده که حسابی در آن سرگرم باشیم. در این پارک هرگونه امکانات رفاهی از سرویس بهداشتی گرفته تا آب آشامیدنی وجود دارد و لازم نیست نگران هیچ چیز باشید.

برای رفتن به پارک ملل ساری به آدرس محله تجن ساری و خیابان داراب، پل کابلی مراجعه کنید.

1

3. پارک قائم ساری

پس از پارک ملل، پارک قائم ساری یکی از مهم‌ترین پارک‌های این شهر است. این پارک که در حاشیه رودخانه تجن ساخته شده است بیشتر شبیه به یک پارک ساحلی است چراکه تفریحات آبی مثل قایق سواری را برای ما مهیا کرده است. در برخی از روزهای سال اجازه چادر زدن در پارک قائم ساری صادر می‌شود تا مسافران بتوانند با کمترین دغدغه به این شهر دل‌انگیز سفر کنند. از جمله امکانات پارک قائم ساری چرخ و فلک، محیط بازی برای کودکان، نیمکت‌های سنگی برای استراحت، کرایه دوچرخه و غیره است. در ضمن این پارک، پارکینگ اختصاصی و امنی برای گردشگران، آب آشامیدنی و تلویزیون پارکی دارد که باعث می‌شود اوقات خوشی را در آن سپری کنید.

برای رفتن به پارک قائم ساری به آدرس مازندران، ساری، بلوار امام رضا، رود تجن، پارک قائم مراجعه کنید.

پارک‌های جذاب ساری برای تفریح

1

4. پارک نیلوفر آبی ساری

اگر بدانید که نیلوفر آبی در ایران زمین نماد نجابت و رشد انسانی است و آن را به اهورامزدا و ایزدبانوی آب‌ها اختصاص داده‌اند و اگر تنها یک بار مردابی با نیلوفرهای آب دیده باشید، بدون شک مجذوب پارک نیلوفر آبی ساری خواهید شد. این پارک پر است از گل‌های لوتوس یا همان نیلوفر آبی که در ریشه در آب و صورت در هوا دارند. گل‌هایی صورتی رنگ که به هنگام طلوع خورشید باز می‌شوند و شب‌ها چشم‌هایشان را می‌بندند. این پارک 3 حوضچه دارد که هرکدام از آن‌ها پر است از نیلوفر آبی، اما این تنها بخش بزرگی از زیبایی این پارک است. امکاناتی مثل قایق رانی، آلاچیق برای استراحت، اسب سواری و پارک بازی برای کودکان در این پارک وجود دارد.

برای رفتن به پارک نیلوفر آبی به آدرس استان مازندران، کیلومتر دو جاده ساری به نکا در فاصله ۸۰۰ متری از جاده اصلی در مجاورت روستای آبندانسر مراجعه کنید.

1

5. پارک کوشا سنگ ساری

اگر در ساری به دنبال پارکی متفاوت برای تفریح می‌گردید به جز پارک نیلوفر آبی به سراغ پارک کوشا سنگ هم می‌توانید بروید. این پارک دارای آبنمایی کف خشک است. بعلاوه، نورپردازی این آبنماها در شب باعث می‌شود که فضایی رویایی در این پارک حاکم باشد. این پارک که فضای سرسبزی دارد، مکان مناسبی است برای پیاده‌روی، پیک نیک کردن و بازی و تفریح کودکان. ضمنا برخی پارک کوشا سنگ را پارک شهبند می‌نامند.

برای رفتن به پارک کوشا سنگ به آدرس کوی رجایی ساری، در خیابان شهبند، خیابان مطهری مراجعه کنید.

چادر زدن در طبیعت ساری

1

6. دریاچه چورت ساری

پیشنهاد ویژه راهنماتو برای چادر زدن در ساری، حاشیه دریاچه چورت است. این دریاچه که دقیقا در دل طبیعت بکر ساری قرار گرفته است، مکانی امن، آرام و طبیعی برای کسانی است که دوست دارند شبی را مهمان طبیعت باشند. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که دریاچه چورت و حاشیه آن ممکن است امکانات رفاهی‌ای که پارک‌های شهری دارند را نداشته باشد. بنابراین همه وسیله‌ها و مواد خوراکیتان را به همراه داشته باشید و چیزی را از قلم نیاندازید. این دریاچه چشم‌انداز و منظره‌ای زیبا و سرسبز از فصل بهار و تابستان ساری ارائه می‌دهد و هوای آن از مرکز شهر بسیار بهتر است.

برای رفتن به دریاچه چورت ساری به 10 کیلومتری روستای چورت بروید، این دریاچه در منطقه چهاردانگه قرار دارد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها