طرفدارای دوآتیشه Capcom با این بازیها تبدیل به گیمر واقعی شدن

با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی بندازیم به بازیهایی که تونستن طرفدارای زیادی رو سمت کپکام بیارن.

شناسه خبر: ۴۰۳۵۷۶
طرفدارای دوآتیشه Capcom با این بازیها تبدیل به گیمر واقعی شدن

راهنماتو - بیاین یه نگاهی به دنیای گیمینگ و تاریخچه‌ی چند دهه‌ای کپکام بندازیم. چی میشه در موردشون گفت جز اینکه تونستن توی چهل سال گذشته خودشون رو به یکی از غول‌های بازیسازی جا بندازن. اولش از بازی‌هایی که توی بازار بازی‌های آرکید موفق بودن، شروع کردن و الان تبدیل به یکی از معروف‌ترین سازندگان برای کنسول‌های خانگی و همچنین اسم برجسته‌ای در زمینه‌های مبارزه و ترس و وحشت شده‌ان.

به گزارش راهنماتو، تازه کپکام در طول سالهای گذشته به خیلی از سبک‌های بازی پرداخته و سازنده بزرگترین فرانچایزهای سوم‌ شخص توی این صنعته. شهرتشون هم میشه گفت مثل یک ازدواج خوب بوده، جوری که همیشه لحظات خوب و بدی رو هم داشته، ولی مهم اینه که بعد از هر شکست دوباره تونستن روی پای خودشون واستن و بهتر از قبل ظاهر بشن.

Dino Crisis

games-that-made-gamers-capcom-fans

مثلاً دینو کرایسیس رو یادته یا حتی رزیدنت اویل، اون سری بازیهای ترسناکا؟ خب، سازنده‌شون، شینجی میکامی، بعد از موفقیت بازی‌های اولیه رزیدنت اویل، یهو تصمیم گرفت که از برای ترسناک تر کردن بازی بعدیش از دایناسورا به جای زامبی‌ها استفاده کنه! این بازی تازه حس ترس بیشتری به آدم میده، چون دایناسورها نه تنها قویتر حتی سریعترن، بلکه هم از حیث طراحی یه کم پیشرفته‌ترن. البته بعدش کپکام یه سری بازی دیگه هم ازش درست کرد، ولی خیلیا معتقدن که این بازی باید با تکنولوژی جدیدی که کپکام داره ریمیک بشه.

Okami

games-that-made-gamers-capcom-fans

حالا بریم سراغ اوکامی. این بازی که از فرهنگ ژاپن الهام گرفته، شمارو به یک ماجراجویی میبره که ریشه در اساطیر قدیمی و بخشی از فرهنگ ژاپن داره. این بازی اول برای پلی‌استیشن 2 منتشر شدش، ولی وقتی روی نینتندو وی منتشر شد، تونست جذاب‌تر ظاهر بشه. اوکامی نشون دادش که چطور بازی‌ها میتونن بخشی از هنر طلقی بشن. حالا گفته میشه که وقتشه که کپکام یه پروژهٔ هنری مثل این رو دوباره امتحان کنه.

Monster Hunter World

games-that-made-gamers-capcom-fans

این یه جورایی یه بازی RPG اکشنه که روی پلی‌استیشن 2 و در سال 2004 برای اولین بار منتشر شد، الان هم که دیگه باید بدونین که یکی از معروف ترین فرنچایزهای کپکام هستش. مانستر هانتر ورلد تقریباً پنجمین نسخه اصلی این سریه که بعدش مانستر هانتر رایز اومد. این بازی تغییرات بزرگی رو تو سبک‌ مدرن مانستر هانتر به وجود آورده. بازیکنا حالا بیشتر آزادی دارن تا تو دنیای بزرگ بازی بچرخن و سرگرم بشن. این رو واقعاً باید نتیجه 15 سال تجربه و توسعه در بازی‌های مانستر هانتر بدونیم.

Resident Evil

games-that-made-gamers-capcom-fans

این سری بازی، نه تنها یکی از بزرگترین سری‌های کپکامه، بلکه باعث شده کپکام اعتبار و شهرت زیادی رو توی ژانر ترس و وحشت تو دنیای گیمینگ بدست بیارن. این سری،با بازی‌های اولیش اصولی رو تعریف کرد مثل نداشتن اسلحه‌ی خیلی زیاد، محدودیت در ذخیره سازی و اینا که همگی به اون انتقال حس ترس کمک به سزایی میکرد. اما با ریمیک بازی اصلی رزیدنت اویل برای گیم‌کیوب در سال 2002، همه چیز ارتقا پیدا کرد. گرافیک بهتر، دشمنان سخت‌تر، و داستان اضافی. اینقدر ریمیک خوب بود که بیشتر طرفدارای این بازی نمیخوان از بازی اول ریمیک دیگه‌ای ساخته بشه.

Street Fighter II: Hyper Fighting

games-that-made-gamers-capcom-fans

شاید باورتون نشه ولی 30 سال هستش که این سری به وجود اومده و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین سری‌های مبارزه‌ای تاریخ شناخته میشه. هر چند که بازی های امروزی این سری تونستن خیلی پرطرفدار بشن ولی خب این بازی دوم یعنی Street Fighter II بودش که تونست این سری رو به شهرت برسونه، بازی‌ای که بعد از اون این سری تونست با هر بازی پیشرفتی رو در هر زمینه‌ای تجربه کنه. تازه شاید ندونین که در واقع هشت نسخه از Street Fighter II وجود داره که باز هرکدوم یه چیز خیلی کوچیک رو به بازی اضافه کردن یا تغییرش دادن. Street Fighter II: Hyper Fighting یا Street Fighter II Turbo که روی سوپر نینتندو اومد، بیشترین توجه رو به خودش جلب کرد. چرا؟ چون بازی سرعتش بیشتر شده، حرکت‌های خاص جدیدی اضافه شده و بالانس شخصیت‌ها دستخوش تغییرات شده بود. این ورژن روی سوپر نینتندو بهترین شکل سری 16 بیتیه.

Mega Man 2

games-that-made-gamers-capcom-fans

ده‌ها بازی مگامن در سری اصلی و تجاری‌های جانبی وجود دارن که اکثرشون ژانر اکشن-پلتفرمر رو به شکل‌های جذابی دوباره اختراع کردن. بیشتر بازی‌های اصلی مگامن چیز جالبی رو با خودشون به این سری آوردن، ولی مگامن II واقعاً یه فرمول خارق‌العاده پیدا کرد که چالش بازی رو با طراحی مراحل استثنایی و یک موسیقی فوق‌العاده ترکیب کرد. بازی‌های دیگه‌ای مثل مگامن 7 و مگامن ایکس هم به سطح مقایسه‌پذیری دست یافتن، ولی هنوز جالبه که چطور مگامن II از اوایل سری با این همه کم و کیفیت بالا بوده.

Resident Evil 4

راستش اگر این بازی انتخاب اول این لیست نمیبود خودم از دست خودم دلخور میشدم! سری رزیدنت اویل کپکام از اولش به شکل‌های جذابی تکامل پیدا کرده و بعضی از این تغییرات حتی اونو از عناصر اصلی ترس و وحشت و زامبی‌ها دور کرده. رزیدنت اویل 4 نقطه عطف مهمی در این سریه که دوربین‌های ثابت رو حذف کردش و اولین قدم به سوی عناصر اکشن گرفته. داستان بزرگتری رو تعریف می‌کنه و تونست با مدرنیزه کردن جنبه های مختلف این سری اونو برای هم طرفدارای قدیمی و جدید به بهترین نسخه این سری تبدیل کنه. این بازی برای اولین بار روی گیم‌کیوب عرضه شد ولی الان تقریباً روی هر کنسولی که فکرشو کنین منتشر شده، حتی ریمیک 2023 این بازی - هر چند متفاوت - همین چند وقت پیش منتشر شدش و سعی کرده حس خود بازی اصلی رو حفظ کنه ولی خب همچنان نتونسته به اندازه نسخه اصلی خوب و خاطره انگیز باشه.

نظرات