معرفی هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان یکی از باسابقه‌ترین هتل‌ موزه‌های اصفهان و جهان است که در زمان شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد.

شناسه خبر: ۴۰۳۵۹۳
معرفی هتل عباسی اصفهان

تا به‌ حال تجربه سفر به اصفهان را داشته‌اید؟ محل استقرار شما کجا بود؟ اصفهان یکی از مراکز گردشگری ایران و از بهترین نمایندگان برای بازتاب تاریخ، فرهنگ و معماری ایرانیان در قرن‌ها و سلسله‌های مختلف است. به همین دلیل، سالانه تعداد زیادی از گردشگران به این شهر سفر می‌کنند و برای اقامت خود به هتل‌های معروف اصفهان پناه می‌برند.

هتل عباسی اصفهان یکی از باسابقه‌ترین هتل‌ موزه‌های اصفهان و جهان است که در زمان شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد. اگر سابقه سفرهای زیادی به اصفهان را داشته‌اید، حتما با این اقامتگاه معروف آشنایی دارید و اگر دفعه اولی است که به اصفهان آمده‌اید و به ‌دنبال یک هتل مناسب هستید، همراه اطلاعاتی که در این مقاله ارائه می‌دهیم باشید.

تاریخچه هتل عباسی

در سال 1128 این هتل به دستور سلطان حسین صفوی ساخته شد. او این اقامتگاه را به‌عنوان یک کاروانسرا به مادر خود هدیه داد. در آن دوره این مکان به‌منظور توقف کامیون‌های حامل قند و شکر استفاده می‌شد. در همان سال‌ها بود که آجرهای این کاروانسرا شروع به تکان ‌خوردن کردند و ساختمان خراب شد.

شرکت بیمه ایران در سال 1336 این بنا را مرمت کرد. پس‌از پایان بازسازی این کاروانسرا به مهمان‌سرای عباسی مبدل شد. در سال 1345 به‌منظور افزودن امکانات بیش‌‌تر، این مهمان‌سرا را تبدیل به هتل کردند. البته ناگفته نماند که بنا همچنان معماری قدیمی خود را حفظ کرد.

از سال 1351 به بعد تعدادی از طراحان ایرانی به سرپرستی مهندس ابراهیمیان در سبک معماری ایرانی تغییراتی را ایجاد کردند و با افزودن امکانات بیش‌‌تر، مساحت هتل را افزایش دادند.

امکانات هتل عباسی اصفهان

1

هتل عباسی، یک هتل 5 ستاره در قلب بافت تاریخی اصفهان است که از چند ساختمان 3 طبقه و در کل 225 اتاق ساخته شده است. این اقامتگاه 500 تخت‌خوابه دارای اتاق‌های استاندارد، سوئيت پردیس، پردیس، سوئيت قاجار، سوئيت صفوی و چشم‌انداز است.

شاید تصور شما بر این باشد که در اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل با امکاناتی کهنه و قدیمی مواجه هستید اما اشتباه می‌کنید. معماری این ساختمان بارها مورد بازسازی قرار گرفت و همچنان سبک سنتی و اصیل خود را حفظ کرده است. اما تمامی امکانات آن از جمله سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، امکانات رفاهی و تهویه مطبوع، به‌روز هستند. به عبارت دیگر، شما ردپای سبک مدرنیته را هم در این هتل مشاهده می‌کنید.

رستوران ها و کافی شاپ ها در هتل عباسی اصفهان

سالن‌های غذاخوری و کافی‌شاپ‌های این هتل، دارای ترکیب رنگ‌های جذاب، چیدمان چشم‌نواز و وعده‌های غذایی مفصل هستند. رستوران 40 ستون، سالن صبحانه‌خوری هتل و تریای باغ عباسی ازجمله مکان‌هایی به‌حساب می‌آیند که هم معده شما را سیر می‌کنند و هم زیبایی دیوارها و تزئینات آن‌ها روح شما را نوازش می‌دهند.

در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های این هتل، اصفهان با آن عظمت زیر پای شماست. فضای دنج آن‌ها برای مهمانی، دورهمی، قرارهای کاری و خانوادگی یک انتخاب ایده‌آل است. در این هتل یک سفره‌خانه سنتی با پوششی از جنس مدرنیته و سنتی وجود دارد که حال‌وهوای آن شما را به گذشته‌ها می‌برد. اگر به‌ دمنوش، چای و آش رشته صفوی علاقه دارید، بدون شک این مکان باب میل شماست.

تالارهای هتل عباسی صفهان

مهیج‌ترین بخشی که در هتل عباسی وجود دارد، تالارهای آن است که به محبوبیت این اقامتگاه در نگاه گردشگران دامن می‌زند. تالار عباسی و آیینه، 2 سالن بزرگ در این هتل هستند که هرکدام به‌نوعی در زمینه زیبایی از یک‌‌دیگر سبقت گرفته‌اند.

در تالار عباسی شما شاهد طلاکوبی و نقاشی‌های جذابی هستید. این هنر هنرمندان اصفهانی از دیوار گرفته تا سقف ادامه دارد و می‌تواند بازدیدکنندگان را به سفری در تاریخ هنر ایران دعوت کند.

در تالار آیینه هم شما تلفیقی از هنر گچ‌بری و آیینه‌کاری را می‌بینید که نقش‌ونگارهای برجسته و زیبایی را ساخته‌اند. از این تالار برای برگزاری مراسم‌های مجلل و کنفرانس‌ها استفاده می‌شود.

موقعیت مکانی هتل عباسی

یکی دیگر از دلایلی که باعث محبوبیت این هتل بین گردشگران شد، موقعیت مکانی عالی و دسترسی آن به امکانات متعدد است. این اقامتگاه در قلب منطقه تاریخی اصفهان، خیابان 4 باغ قرار دارد. در نزدیکی این هتل جاذبه‌های گردشگری مشاهده می‌شود. مسافران می‌توانند با قدم ‌زدن در فضای تاریخی و زیبای اصفهان به این جاذبه‌ها دست یابند.

شما می‌توانید از تاکسی‌ها و اتوبوس‌های نزدیک هتل برای گشت‌وگذار استفاده کنید. اگر هم با خودروی شخصی به اصفهان سفر کرده‌اید، می‌توانید خودروی خود را در پارکینگ رایگان هتل عباسی اصفهان پارک کنید و سپس برای گردش به مناطق مختلف این شهر بروید.

سایر امکانات رفاهی هتل عباسی

4

سایر امکاناتی که باعث تکمیل جذابیت‌های این هتل می‌شود، شامل اینترنت رایگان در تمام فضاهای ساختمان، صندوق امانات، تاکسی سرویس، استخر، سونا و جکوزی، چشم‌اندازهایی که در اتاق‌ها و سوئیت‌ها وجود دارند و نمای شهر را به شما نشان می‌دهند، کافی‌نت، آرایشگاه، سالن بدن‌سازی، مراکز خرید و فروشگاه عرضه صنایع دستی هستند.

با اسنپ تریپ، اقامتگاه خودتان را در اصفهان پیدا کنید

اگر تصمیم دارید با سفر به اصفهان از معماری شکوهمند ایران، جاذبه‌های شگفت‌انگیز گردشگری و آثار باستانی تاریخی آن دیدن کنید، قبل ‌از هرکاری اقامتگاه خودتان را در این شهر بیابید. البته فکر نمی‌کنیم در پیدا کردن هتل اصفهان مشکلی داشته باشید چون این شهر منبع عظیمی از اقامتگاه‌های بزرگ و زیباست که معروف‌ترین آن‌ها هتل عباسی است.

با توجه به این‌‌که در بهار و تابستان، گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان به این شهر گردشگرپذیر سفر می‌کنند، هتل‌ها انباشته از مسافران می‌شوند. بنابراین، قبل ‌از اینکه کوله‌بار سفر ببندید و راهی شوید، اتاق یا سوئیت خود را در این اقامتگاه مشخص کنید. اپلیکیشن اسنپ تریپ به شما کمک می‌کند تا اینترنتی و در کسری از زمان مشکل اقامت‌تان را برطرف کنید.

جمع‌‌بندی

هل عباسی اصفهان یکی از کهن‌ترین هتل‌های 5 ستاره اصفهان و البته از گران‌ترین اقامتگاه‌های ایران است که هم موقعیت مکانی فوق‌العاده‌ای دارد و دسترسی به نقاط مختلف شهر را فراهم کرده و هم امکانات گسترده و فراوانی را در اختیار مسافران قرار داده است. از تالارها و اتاق‌های پذیرایی متعدد گرفته تا رستوران‌های مختلف و امکانات رفاهی بسیاری که اقامتی لذت‌بخش را برای گردشگران فراهم می‌آورند.

مطلب پیشنهادی: معرفی هتل عباسی اصفهان

سوالات متداول

جاذبه‌های دیدنی نزدیک هتل عباسی کدام‌اند؟

این هتل تا مدرسه 4 باغ، کاخ 8 بهشت، مسجد امام، کاخ عالی‌قاپو و مسجد شیخ لطف‌الله فاصله کمی دارد.

آیا برای برخورداری از امکانات تفریحی هتل عباسی باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کرد؟

بله؛ شما برای استفاده از استخر، سونا، آرایشگاه، تاکسی سرویس و سالن‌های زیبایی و ورزشی باید هزینه بپردازید.

برای اقامت در هتل عباسی چه مراحلی را در اسنپ تریپ باید طی کرد؟

بعد از ورود به برنامه و انتخاب هتل، با واردکردن اطلاعاتی مانند مدت‌زمان اقامت، مشخصات رزروکننده و کارت بانکی برای پرداخت هزینه رزرو اتاق، خیال‌تان بابت اقامت در اصفهان راحت می‌شود.

نظرات
پربازدیدترین خبرها