بریانی گوشت هندی باب سلیقه همه افراد! امتحانش کن!

غذاهای هندی به قدری رایحه خوبی دارند که حد ندارد! بسیاری از دستورهای غذایی مردم این کشور با ذائقه‌ی ما به خوبی جور در می‌آید.

شناسه خبر: ۴۰۳۶۲۵
بریانی گوشت هندی باب سلیقه همه افراد! امتحانش کن!

راهنماتو- «غذاهای هندیه و عطر و بوشون! بخور لذتشو ببر!»

غذاهای هندی به قدری رایحه خوبی دارند که حد ندارد! بسیاری از دستورهای غذایی مردم این کشور با ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها به خوبی جور در می‌آید.

به گزارش راهنماتو، بریانی گوشت هم یکی از غذاهایی است که اگر یک بار آن را بپزید و عطر آن به مشامتان برسد و یک قاشق از آن میل کنید برای همیشه عاشقش خواهید ماند! درست است که اسم آن بریانی است ولی زمین تا آسمان با بریانی اصفهان متفاوت است! هر کدام هم جذابیت خودشان را دارند.

راهنماتو به شما توصیه می‌کند در اولین فرصت این غذا را بپزید! تا به حال پیشنهاد بد از سمت ما نداشته‌اید! مطمئن باشید که راضی خواهید بود!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
برنج

4 پیمانه

گوشت گوسفندی تکه شده

به میزان دلخواه

پیاز

2 عدد

سیر له شده یا حریره سیر

یک قاشق غذاخوری

زنجبیل له شده

یک قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی

3 عدد

ماست

یک لیوان

آب

یک لیوان

گشنیز تازه

به میزان لازم

نعناع تازه

به میزان لازم

نمک

1 و نیم قاشق چای خوری

پودر فلفل قرمز

یک قاشق غذاخوری

پاپریکا

یک قاشق چای خوری

زردچوبه

یک قاشق چای خوری

پودر زیره

یک قاشق غذاخوری

پودر تخم گشنیز

یک قاشق غذاخوری

گرام ماسالا

یک قاشق غذاخوری

پودر جوز هندی

نصف قاشق چای خوری

آلو خشک

به مقدار لازم

زعفران دم کرده

به میزان سخاوت شما

مواد لازم برای پخت برنج:

برش‌های لیمو

فلفل سبز

چوب دارچین

زیره

هل سبز

میخک

دانه فلفل سیاه

طرز تهیه:

پیازها را بشویید و پوست بگیرید و به صورت خلالی نازک خرد کنید.

گوشت هم باید به حالت تکه‌ای برش بخورد ولی اندازه آن از گوشت‌های خورشی معمولی بزرگتر باشد.

در قابلمه مقداری روغن بریزید و وقتی داغ شد پیاز را در آن تفت بدهید تا نرم بشود. وقتی سبک شدن پیاز را دیدید حریره سیر و زنجبیل له شده را به آن اضافه کنید و آنها را هم کمی تفت بدهید و در مرحله بعد گوشت را به جمع پیاز و سیر و زنجبیل بیاورید! گوشت را تفت بدهید تا کمی رنگ آن تغییر کند. نوبت به ادویه‌ها می‌رسد.زردچوبه، نمک، گرام ماسالا، پودر فلفل قرمز، پودر زیره، پودر تخم گشنیز، پودر جوز هندی، پاپریکا و نمک را به گوشت‌ها اضافه کنید و به قدری تفت بدهید که عطر ادویه‌ها فضای آشپزخانه را پر کند. رایحه این غذا بی نهایت جذاب است و مطمئن باشید ترکیب این ادویه‌ها در کنار هم جادو خواهد کرد!

در مرحله بعد گوجه‌هایی را که شستید و نگینی خرد کردید را اضافه کنید. وقتی کمی از آب گوجه‌ها کشیده شد آب را داخل قابلمه بریزید و در آن را ببندید و اجازه بدهید 2 ساعت بپزد تا گوشت حسابی نرم و پخته شود. در پایان ماست را به همراه آلوها به غذا اضافه کنید و یک ربع دیگر هم اجازه بدهید بپزند!

در این فاصله به سراغ پخت برنج بروید. این برنج باید آبکشی بشود ولی تفاوت آن با بقیه برنج‌های آبکشی در افزودنی‌هایش است! هنگامی که آب در قابلمه به جوش آمد لیموهای حلقه‌ای شده را به همراه فلفل سبز درسته، برگ بو، زیره، هل سبز، میخک و دانه فلفل سیاه در آب بریزید و بعد برنج را اضافه کنید. برنج این غذا باید زنده‌تر باشد در غیر این صورت هنگام دم کشیدن امکان شفته شدن آن وجود دارد. راز این غذا در افزودنی‌هایش است. در برش‌های پخته لیمو که به همراه بقیه ادویه‌ها در برنج می‌پزند.

کف قابلمه را روغن بریزید و هر ته دیگی که دوست دارید بچینید. نصف برنج را در قابلمه ریخته و مواد گوشتی را روی آن بریزید. از آنجا که برنج را زنده تر آبکش کردید باید تمام محتویات گوشتی را داخل قابلمه بریزید. حتی آب آن را هم در تمام قسمت‌های برنج پخش کنید. سبزی‌های تازه خرد شده را هم روی آن بریزید. در نهایت لایه بعدی برنج را در قابلمه ریخته و روی آن زعفران دم کرده ریخته و در ابتدا حرارت گاز را زیاد کنید و در قابلمه را بگذارید تا بخار کند و وقتی به این مرحله رسید دمکنی گذاشته و حرارت گاز را کم کنید تا 45 دقیقه بپزد و یک پلوی مجلسی بی نهایت خوشمزه تحویل شما بدهد.

مطمئن باشید این غذا نه تنها شما را راضی خواهد کرد بلکه در شما وابستگی هم به وجود می‌آورد تا مرتب دلتنگش بشوید و آن را تهیه کنید. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها