(ویدئو) چرا آلمانی ها در اواخر جنگ جهانی دوم تانک های خود را قرمز رنگ می کردند؟

در اواخر جنگ جهانی دوم و به مشخصا در فاصله سالهای ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۵ تصاویر زیادی از تانک های آلمانی در آرشیوها دیده می شود که به رنگ عجیب قرمز بودند، اما چرا؟

شناسه خبر: ۴۰۳۶۲۶
(ویدئو) چرا آلمانی ها در اواخر جنگ جهانی دوم تانک های خود را قرمز رنگ می کردند؟

راهنماتو- در اواخر جنگ جهانی دوم و به مشخصا در فاصله سالهای 1944 تا 1945 تصاویر زیادی از تانک های آلمانی در آرشیوها دیده می شود که به رنگ عجیب قرمز بودند، اما چرا؟

به گزارش راهنماتو، اچه مشخص است خودروهای نظامی از همان ابتدای ورود به عرصه نبردها تابع قوانین استتار بودند و این امر تا به امروز نه اهمیت خود را حفظ می کرد. در واقع این خودروها همیشه بر اساس عملیاتی که برای آنها در نظر گرفته می شد به نحوی رنگ آمیزی می شدند که تا حد امکان از دید دشمن پنهان بمانند.

البته خودروهای زرهی آلمان در جنگ جهانی دوم هم از این قاعده مستثنی نبودند و به ویژه تانک های آلمانی با توجه به منطقه عملیاتی خود رنگ آمیزی می شدند. تانک های آلمان نازی در افریقا به رنگ شن های بیابان بودند، تانک ها حاضر در جبهه اروپا به رنگ های مختلفی همچون استتار جنگلی، سبز و حتی رنگ گِل (مناطق همیشه بارانی اروپا با دشت های همیشه گلی) بودند.

اما مشخصا از سال 1943 که شکست های سنگین آلمان نازی در اغلب جبهه ها نمایان شد به یکباره شاهد تانک هایی با رنگ عجیب قرمز هستیم. در واقع این تانک ها رنگ نشده بودند زیرا تاسیسات صنعتی این کشور به علت بمباران های متمادی متفقین از کار افتاده بود و تولید رنگ برای خودروهای زرهی و حتی مصارف معمولی به حداقل ممکن رسیده بود.

در اواخر جنگ جهانی دوم دیگر امکان تامین رنگ برای مصارف نظامی وجود نداشت و تانک ها و خودروهای زرهی آلمان نازی بدون اینکه رنگ شوند راهی جبهه ها می شدند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها