زیباترین پارک‌های سمنان؛ از اقامت تا تفریح

از جذاب‌ترین پارک جنگلی سمنان تا پارک سیمرغ؛ لحظات متفاوت و شادی را می‌توان در پارک‌های سمنان که در این مقاله معرفی می‌شوند تجربه کرد.

شناسه خبر: ۴۰۳۶۲۸
زیباترین پارک‌های سمنان؛ از اقامت تا تفریح

راهنماتو- استان سمنان یکی از پهناورترین استان‌های سرزمینِ ایران است. پهناوری این استان به قدری است که از چهار سو به چهار اقلیم متفاوت از نظر آب و هوایی می‌رسد، بنابراین در این استان می‌توانیم آب‌وهواهای متفاوتی را تجربه کنیم. کوه البرز از یک سو و کوه زاگرس از سوی دیگر به زیبایی سمنان افزوده است.

در این میان ممکن است شنیده باشید که قالی و قالی‌بافی در ایران قدمتی چندین هزارساله دارد. تا جایی که شهرت آن زبانزد خاص و عام است، سمنان یکی از آن استان‌های ایران است که در دامن خود این صنعت دستی زیبا را می‌پرورد.

همه این‌ها دلیلی است برای اینکه بدانیم سمنان زیباست و باید هرچه زودتر سفری به مقصد آن آغاز کنیم. اگر هم سمنانی باشیم بد نیست هرازچندگاهی به پارک‌های دوروبر سمنان سر بزنیم که خودشان شبیه به یک جاذبه طبیعی هستند. پس برای تجربه‌ای متفاوت و خاص بهتر است به همراه راهنماتو پارک‌های سمنان را بشناسیم تا روزی در آن قدم بزنیم و از زیبایی‌هایش لذت ببریم.

1

1. پارک جنگلی سوکان سمنان

به گزارش راهنماتو، یکی از زیباترین پارک‌های سمنان پارک جنگلی سوکان است. این پارک تنها 3 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و درست روبه‌روی دانشگاه سمنان است. بنابراین، اکثر سمنانی‌ها، دانشجویان دانشگاه و جوانان این پارک را محل مناسبی برای تفریح و سرگرمی می‌دانند. از طرفی دیگر، این پارک در مسیر دامغان قرار گرفته و ممکن است زائران رهسپار مشهد، از آن بگذرند و بخواهند شبی را در آن بگذرانند. امکان چادر زدن در پارک جنگلی سوکان وجود دارد. این پارک سرسبز آلاچیق، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و پیاده‌روهایی برای قدم زدن دارد که به امکانات آن می‌افزاید. یکی از جذابیت‌های این پارک جنگلی سمنان، نهال‌هایی است که در آن کاشته شده و گونه‌های متفاوتی از سرو (از خمره‌ای گرفته تا شیرازی) تا بید و ارغوان و اقاقیا در آن پیدا می‌شود. پس در فصل بهار این پارک فضایی کاملا شاعرانه و زیبا خواهد داشت.

برای رفتن به پارک جنگلی سوکان سمنان به آدرس استان سمنان، سمنان، کیلومتر 3 جاده سمنان - دامغان مراجعه کنید.

1

2. پارک جنگلی کومش سمنان

اگر در مسیر از پارک جنگلی سوکان سمنان دور شدید و فکر کردید که حالا مجبورید اتوبان را دور بزنید، دست نگه دارید؛ پارک جنگلی کومش سمنان 2 کیلومتر پس از پارک جنگلی سوکان قرار گرفته است. این پارک جنگلی نیز امکانات رفاهی متفاوتی دارد و به راحتی می‌تواند مکان مناسبی برای چادر زدن شبانه باشد. اگر هم بخواهید کمی قدم بزنید و نفسی تازه کنید، این پارک با مسیر پیاده‌روی مناسبی و درخت‌کاری‌هایش مکان مناسبی برای شما خواهد بود. نکته این است که استاندار سمنان در نظر دارد امکانات رفاهی و تفریحی دیگری مثل یک ساختمان تجاری 10 طبقه در این پارک 50 هکتاری و یک شهربازی جذاب احداث کند.

برای رفتن به پارک جنگلی کومش سمنان به آدرس استان سمنان، سمنان، کیلومتر 5 جاده سمنان - دامغان مراجعه کنید.

1

3. پارک 8 شهریور سمنان

اگر قصد سفر با قطار را داشتید، پارک 8 شهریور سمنان در نزدیکی ایستگاه راه آهن این استان است. اجازه دهید شما را با این پارک قدیمی که ما را به دهه‌های 30 و 40 شمسی می‌برد آشنا کنیم. نکته اول این است که هرچه یک پارک قدیمی‌تر باشد، درخت‌هایش تنومندتر و در نتیجه سایه‌هایشان بلندتر خواهد بود، بنابراین این پارک، یک پارک جذاب برای عصرهای بهاری است که با محل‌هایی برای پیاده روی و استراحت حال شما را جا می‌آورد. نکته بعد این است که اگر مسافر باشید، می‌توانید روی پارک 8 شهریور به عنوان پارکی امن برای اقامت حساب باز کنید. این پارک امکانات متفاوتی دارد و به راحتی می‌تواند لحظات جذابی را برایتان رقم بزند. این پارک استخری بزرگ دارد که باعث شده آب‌وهوای پارک جذاب و مرطوب باشد، همچنین سکوهایی برای نشستن دارد تا شما به راحتی استراحت کنید.

برای رفتن به پارک 8 شهریور سمنان کوی گلچین سمنان و در شهرستان خیابان پیروزی،بلوار باهنر مراجعه کنید.

1

4. پارک شقایق سمنان

یکی از جذاب‌ترین پارک‌های سمنان برای بچه‌ها و پیک نیک رفتن، پارک شقایق سمنان است. این پارک که نزدیک به 100 هکتار مساحت دارد یک پارک بزرگ با امکاناتی مثل مسیری مناسب برای دوچرخه سواری، شهربازی و زمین بازی برای کودکان، مسیری مناسب برای پیاده روی، سکوهایی برای نشستن و غیره است. ضمنا این پارک آبنماها و فضای سبزی برای لذت بردن از طبیعت دست ساز انسان و عکس گرفتن از لحظات خوش کنار خانواده دارد.

برای رفتن به پارک شقایق سمنان به آدرس سمنان، شهرک گلستان، خیابان انقلاب اسلامی، بلوار نگارستان مراجعه کنید.

1

5. پارک سیمرغ سمنان

یکی از متفاوت‌ترین، بزرگترین و جذاب‌ترین پارک‌های سمنان به خصوص برای بچه‌ها پارک سیمرغ سمنان است. این پارک به تازگی احداث شده است، اما در سال 1400 خبر خوش برای سمنانی‌ها این بود که شهربازی سمینا در این پارک دایر شده و در خود را به روی مردم سمنان و مسافران باز می‌کند. حالا از آن روز حدود 3 سالی می‌گذرد و این پارک تبدیل به محلی برای تفریح بسیاری از خانواده‌ها شده است. این پارک پر است از نیمکت‌ها برای نشستن، سرویس بهداشتی و آب خوری که خیال شما را راحت می‌کنند. ضمنا یک دریاچه مصنوعی زیبا نیز در این پارک وجود دارد که به زیباتر شدن آن کمک کرده است.

برای رفتن به پارک سیمرغ سمنان به آدرس سمنان و بلوار علویان، شهدای گمنام مراجعه کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها