کوفته مرغ سوخاری با پنیر! حتی از فکرش هم نمی‌تونی بگذری!

کوفته مرغ با پنیر آن هم وقتی سوخاری شده باشد برای هر کسی جالب و هیجان انگیز است، بچه‌ها که عاشق آن می‌شوند. برای دورهمی‌ها و تولد هم گزینه بسیار مناسبی است.

شناسه خبر: ۴۰۳۶۳۳
کوفته مرغ سوخاری با پنیر! حتی از فکرش هم نمی‌تونی بگذری!

راهنماتو- «غذاهای مدرن خوبه؟! خب همینو درست کن! اسمش کوفته‌س ولی خیلی جدیده!»

غذاهای سرخ کردنی برای همه جذابیت دارند. از آنجا که اکثر غذاهایی که در روغن سرخ می‌شوند لقمه‌ای هستند و به راحتی می‌توانید بدون تشریفات خاص آنها را میل کنید طرفداران زیادی هم به خود اختصاص داده‌اند!

به گزارش راهنماتو، کوفته مرغ با پنیر آن هم وقتی سوخاری شده باشد برای هر کسی جالب و هیجان انگیز است، بچه‌ها که عاشق آن می‌شوند. برای دورهمی‌ها و تولد هم گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید. اگر هم دوست دارید برای مهمانی یک کنار غذای جذاب و متنوع هم داشته باشید بهترین انتخاب همین کوفته مرغ با پنیر است. تردید نکنید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
سینه مرغ

دو عدد

زردچوبه، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پاپریکا، سبزی معطر و نمک

به مقدار لازم

پنیر پیتزا

یک فنجان

آرد سفید

یک قاشق غذاخوری

آرد سوخاری

به میزان لازم

آرد سفید برای سرخ کردن

به مقدار لازم

تخم مرغ

2 عدد

طرز تهیه:

سینه‌های مرغ را با دستگاه مخلوط کن یا خردکن و حتی چرخ گوشت به خوبی میکس کنید. زردچوبه، نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پاپریکا و سبزیجات معطر را به همراه پنیر پیتزا به آن اضافه کنید و با دست خوب ورز بدهید تا یکدست و منسجم بشود و ادویه‌ها در تمام قسمت‌های مایه مرغ پخش بشوند.

کف دستتان را کمی خیس کنید و از مواد به اندازه گردو بردارید و به آن حالت بدهید و در ظرفی بچینید. وقتی تمام مواد به این صورت شکل گرفتند آنها را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا هم استراحت کنند و هم خودشان را به خوبی بگیرند. در مرحله بعد نوبت به سوخاری کردن آنها می‌رسد.

در یک ظرف آرد سفید بریزید. در ظرف دوم آرد سوخاری و در یک کاسه هم تخم مرغ‌ها را بشکنید و خوب هم بزنید تا از حالت لختگی دربیایند.

تابه را روی گاز بگذارید و روغن سرخ کردنی در آن ریخته و اجازه بدهید خوب داغ شود.

کوفته قلقلی‌ها را ابتدا در آرد سفید بغلتانید و بعد در تخم مرغ بیندازید و در مرحله آخر به پودر سوخاری آغشته کنید و سپس در تابه پر از روغن داغ آنها را سرخ کنید. وقتی تمام قسمت‌های کوفته‌ها سرخ شد آنها را از تابه خارج کنید و اجازه بدهید روغن اضافی آنها گرفته شود و با هر سسی که تمایل دارید نوش جان بفرمایید.

هنگام سرخ کردن حرارت گاز نباید خیلی زیاد باشد تا کوفته‌ها به خوبی مغزپخت شوند. از پختن این غذا پشیمان نخواهید شد! حتما آن را امتحان کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها