سالاد ماش فوق‌العاده‌ست! همه سالادهارو بذار کنار!

اگر شما هم تا اسم سالاد می‌آید فقط به یاد کاهو می‌افتید این مقاله را نخوانید!

شناسه خبر: ۴۰۴۰۲۰
سالاد ماش فوق‌العاده‌ست! همه سالادهارو بذار کنار!

راهنماتو- «سالاد کاهو رو بذار کنار! انصاف داشته باش! این همه سبزی و مزه!»

اگر شما هم تا اسم سالاد می‌آید فقط به یاد کاهو می‌افتید این مقاله را نخوانید!

به گزارش راهنماتو، سالادها دنیای بزرگی دارند! شما می‌توانید با هر آنچه دوست دارید ترکیبی از طعم و عطر بسازید و غرق لذت بشوید! شاید حتی به ذهنتان هم نرسد حضور ماش پخته در کنار رب انار و زیتون و پیازچه چقدر می‌تواند جذاب باشد! حق هم دارید، برای اینکه از دنیای مزه‌ها و جادوی آنها باخبر بشوید باید دست به امتحان زد. امروز را برای این سالاد خالی کنید! مطمئن باشید عاشقش خواهید شد و هرگز پشیمان نمی‌شوید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
پیازچه

4 شاخه

فلفل دلمه‌ای زرد

یک عدد

ماش

یک پیمانه

انار

یک عدد

زیتون

نصف پیمانه

جعفری تازه

مقدار کمی

گردو

به اندازه دلخواه

رب انار

2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری

سرکه بالزامیک

یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل تند، سماق، پولبیبر

به میزان لازم

طرز تهیه:

ماش را از قبل خیس کنید و با مقداری آب روی گاز قرار بدهید تا حسابی پخته شود. ماش در سالاد بسیار طعم جذاب و متفاوتی پیدا خواهد کرد. مخصوصا وقتی در کنار این همه چاشنی خوشمزه قرار بگیرد که دیگر نور علی نور خواهد شد!

پیازچه‌ها را بشویید و نگینی ریز خرد کنید.

فلفل دلمه‌ای زرد رنگ را هم بعد از شست و شو نگینی خرد کنید. علت اینکه فلفل دلمه‌ای زرد انتخاب شده است ترکیب رنگ این سالاد است. زردی فلفل در کنار سبزی جعفری و ماش و قرمزی انار یک نقاشی زیبا خواهد شد!

انار را دانه کنید. بهتر است حتما از انار شیرین استفاده کنید. انار یخ زده و دانه شده در سوپرمارکت‌ها موجود است، پس خیالتان راحت باشد که در دسترس خواهد بود!

جعفری را بشویید و ساطوری ریز خرد کنید.

زیتون‌های بدون هسته را هم نگیین خرد کنید. نوبت به گردو می‌رسد. گردو باید با چاقو به صورتی برش بخورد که زیر دندان به راحتی حس شود. وای از طعم آن در ترکیب با انار و رب انار هرچه بگوییم کم است!

در یک ظرف ماش پخته، فلفل دلمه‌ای نگینی شده، پیازچه خرد شده، جعفری ساطوری، زیتون، گردوی خرد شده را با هم مخلوط کنید.

سس را در یک کاسه آماده کنید. رب انار را که بهتر است ترش باشد با روغن زیتون، سرکه بالزامیک، سماق، فلفل تند، نمک و پولبیبر مخلوط کنید. مقداری آب به آن اضافه کرده تا سس شما کمی نرم شود. قرار نیست یک سس شل داشته باشید پس حواستان به مقدار آب باشد!

سس را با محتویات ظرف سالاد مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا تمام مواد سس‌اندود شوند. مدت کمی در یخچال قرار بدهید تا طعم‌ها با هم معاشرت کنند و برای اینکه میل کنید و لذتش را ببرید آمده بشوند.

این سالاد به دلیل وجود ماش یک غذای سبک هم به حساب می‌آید پس اگر ورزشکارید یا رژیم لاغری دارید انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. نوش جان!

نظرات
پربازدیدترین خبرها