اگه به دنبال غذای گیاهی و بدون گوشت هستی این خوراک نخود رو بپز!

اد گرفتن هر یک از دستورهای غذایی جدید، دری به روی خوشحالی بیشتر شما باز می‌کند! پس نسبت به این خوراک مهربان باشید و آن را تحویل بگیرید!

شناسه خبر: ۴۰۴۰۲۸
اگه به دنبال غذای گیاهی و بدون گوشت هستی این خوراک نخود رو بپز!

راهنماتو- «خوراک ساده و خوشمزه‌ایه! مگه ورزش نمی‌کنی؟ مگه گیاهخوار نیستی!؟»

وقتی تصمیم می‌گیرید ورزش را شروع کنید باید به رژیم غذایی هم پایبند باشید. منظور از رژیم غذایی صرفا غذا نخوردن نیست! حتی کم غذا نخوردن هم منظور این حرف نیست! بلکه شما باید مفید بخورید. اگر دوست دارید لاغرتر بشوید مصرف پروتئین در کنار ورزش به عضله سازی شما و همزمان سوخت چربی‌ها کمک کرده و به نتیجه دلخواهتان نزدیک و نزدیک‌تر خواهید شد!

به گزارش راهنماتو، اگر هم در دنیای گیاهخواران قرار دارید باید بگوییم این خوراک باب دل شما خواهد بود. یاد گرفتن هر یک از دستورهای غذایی جدید، دری به روی خوشحالی بیشتر شما باز می‌کند! پس نسبت به این خوراک مهربان باشید و آن را تحویل بگیرید! نخود آنقدر که باید و شاید به جایگاه خوبش در غذاها نرسیده است و این میان شما باید کمکش کنید تا از فوایدش بهره مند شوید! مطمئن باشید این خوراک جذاب در برنامه غذایی همیشگیتان جا خوش خواهد کرد!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
گوجه فرنگی

2 عدد

نخود

یک پیمانه

پیاز بنفش

یک عدد

برگ بو

2 عدد

سیر

3 حبه

نمک، فلفل سیاه، پودر هل، ادویه کاری، فلفل قرمز و سماق

به میزان لازم

طرز تهیه:

نخودها را از قبل خیس کنید و چندبار آب آنها را عوض کرده و بپزید تا حسابی نرم شود. اگر وقت کم دارید و علاقمندید هرچه سریعتر این خوراک را تهیه کنید از نخود کنسروی هم می‌توانید بهره بگیرید.

گوجه فرنگی‌های را آب پز کنید و بعد آنها را داخل آب سرد بیندازید تا پوستشان به راحتی کنده شود. بعد از اینکه پوست کندن گوجه فرنگی‌ها به پایان رسید آنها را به هر وسیله‌ای که برایتان مقدور است (خرد کن، گوشتکوب برقی یا رنده) پوره کنی.

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. در یک قابلمه یا تابه پیاز را با مقداری روغن تفت بدهید و وقتی سبک شد به آن سیرهای له شده را اضافه کنید. گوجه فرنگی‌های پوره شده را به همراه نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر هل، ادویه کاری، فلفل قرمز و سماق به آن اضافه کنید و اجازه بدهید کمی بجوشد. نخودهای پخته شده را در قسمت آخر افروزدنی‌ها قرار بدهید و وقتی 10 دقیقه تمام مواد با همدیگر معاشرت کردند و خوب پخته شدند غذای شما حاضر است.

برای طعم بهتر می‌توانید از آب لیمو ترش هم استفاده کنید. با نان تازه و در کنار سبزیجات دلخواه یا ماست آن را میل کرده و لذتش را ببرید. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها