شوید لوبیا پلو با مرغ زعفرانی رو درست کن تا همه انگشت به دهن بمونن!

به شما پیشنهاد می‌کنیم وعده غذایی بعدی را به این شوید لوبیا پلوی جذاب اختصاص بدهید!مرغ زعفرانی با پیاز کاراملی ابهتی به این غذا خواهد داد که نگفتنی است!

شناسه خبر: ۴۰۴۱۰۱
شوید لوبیا پلو با مرغ زعفرانی رو درست کن تا همه انگشت به دهن بمونن!

راهنماتو- «شوید پلو دوست داری؟! لوبیا پلو چی؟! مرغ هم که حتما دوست داری! پس این غذا باب دلته!»

درست کردن مرغ کار خاصی ندارد! هر کسی به روش خودش آن را می‌پزد! شوید پلو هم که دیگر محبوب دل همگان است! پلو با لوبیا چشم بلبلی را همه دوست ندارند ولی هر کسی که یک بار امتحان کرده باشد قطعا نظرش برگشته است! تصور کن ترکیب این سه در کنار هم چه کولاکی به پا خواهد کرد!

به گزارش راهنماتو، به شما پیشنهاد می‌کنیم وعده غذایی بعدی را به این شوید لوبیا پلوی جذاب اختصاص بدهید! حتی اگر مهمان هم دارید گزینه خوبی خواهد بود. مرغ زعفرانی با پیاز کاراملی ابهتی به این غذا خواهد داد که نگفتنی است!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
تکه های مرغ (ران یا سینه)

6 عدد

برنج

3 پیمانه

پیاز

یک عدد

لوبیا چشم بلبلی

یک پیمانه

فلفل دلمه‌ای

یک عدد

سیر

2 حبه

زعفران دم کرده

به میزان سخاوت شما

زردچوبه، فلفل سیاه و نمک

به میزان دلخواه

طرز تهیه:

در ابتدا تکه‌های مرغ را داخل تابه‌ای که روغن ریخته‌اید بچینید. زعفران دم کرده را روی آنها بریزید و هر دو طرف مرغ‌ها را سرخ کنید تا طلایی بشوند و آنها را از تابه خارج کنید.

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و خلالی نازک برش بزنید. پیازهای برش خرده را در همان تابه که مرغ‌ها را سرخ کردید بریزید و تفت بدهید. حرارت گاز کم باشد تا پیازها به جای اینکه سرخ شوند و بسوزند کاراملی و نرم شوند. این نکته در طعم این غذا اهمیت زیادی دارد. تا پیازها به مرز سرخ شدن رسیدند مقدار خیلی کمی آب داخل تابه بریزید تا همزمان که سرخ می‌شوند بپزند و کاراملی شوند. فلفل دلمه‌ای را بشویید و آن را هم مانند پیاز، خلالی نازک برش بزنید و وقتی پیازها کاراملی شدند فلفل‌ها را داخل تابه بریزید و سیر را هم نگینی خرد کرده و به آن اضافه کنید. عطر سیر که بلند شد نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را هم به مواد اضافه کنید و خوب ترکیب کرده تا همه با هم مزه دار شوند.

در این زمان وقت برگرداندن مرغ‌ها به تابه است. تکه‌های مرغ طلایی شده را روی پیازها و فلفل دلمه‌ای‌ها قرار بدهید و مقداری زعفران دم کرده هم در همه قسمت‌ها پخش کنید تا رنگ این غذا تامین شود. مقدار خیلی کمی هم آب روی تمام مواد بریزید و در تابه را گذاشته و اجازه بدهید با حرارت ملایم یک ساعت بپزند.

در این فاصله شما به سراغ برنج بروید.

لوبیا چشم بلبلی را از قبل خیس کرده و بپزید. لوبیای چشم بلبلی به نسبت بقیه لوبیاها سریعتر می‌پزد.

یک قابلمه را پر از آب کنید و وقتی جوش آمد برنج را به همراه نمک داخل آن بریزید. وقتی برنج‌ها در حال بالا و پایین پریدن بودند لوبیا چشم بلبلی‌های پخته شده را به آنها اضافه کنید. مغز دانه‌های برنج که نرم شد وقت آبکشی کردن آنهاست. تمام محتویات قابلمه را در آبکش بریزید و اجازه بدهید تمام آب آن خارج شود.

کف قابلمه را روغن بریزید و ته دیگ دلخواهتان را بچینید. وقت آن است که قابلمه را به صورت لایه لایه از برنج و لوبیا و شوید خشک پر کنید. در انتها مقداری زعفران دم کرده روی برنج‌ها بریزید و در قابلمه را بگذارید. حرارت گاز را زیاد کنید و وقتی بخار را در قابلمه مشاهده کردید حرارت را پایین بیاورید و دمکنی بگذارید. 50 دقیقه زمان لازم است تا پلوی شما به خوبی دم شود.

برای سرو هم ابتدا پلو را در دیس بریزید و مرغ‌های زعفرانی خوشبو و عطر را دور آن بپچینید. سس مرغ را هم به صورت جداگانه سرو کنید تا هر کسی تمایل داشت به راحتی دسترسی داشته باشد.

این شوید لوبیا پلو با مرغ زعفرانی اگر با مقداری روغن حیوانی همراه شود دیگر نور علی نور خواهد شد! نوش جان

نظرات